کد خبر: 82801 - تاریخ: شنبه، 27 ژوئن 2015 - 00:44

لیگ جهانی والیبال 2015؛

پیروزی ایران در ماراتن آزادی/ قهرمان جهان در مقابل ایران زانو زد

تیم‌های ملی ایران و لهستان دیداری نفسگیر و جذاب را در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال برگزار کردند که این ماراتن را تیم ایران به سود خود پایان داد تا به یک برد ارزشمند دیگر خانگی دست یابد.

به گزارش خوبان، تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان از ساعت ۲۱ امروز جمعه در چارچوب هفته هفتم رقابتهای لیگ جهانی دیدار خود را در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار کردند که در پایان یک بازی سنگین و نفسگیر تیم ایران با حساب ۳ بر ۲ برابر حریف خود به برتری رسید

تیم ایران ست نخست این بازی را ۲۵ بر ۲۱ برنده شد اما دو ست بعدی را لهستانی‌ها به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شدند. در ست چهارم ایران بازی برتری را ارایه کرد و ۲۵ بر ۱۶ حریف خود را پشت سر گذاشت تا کار به ست پنجم کشیده شود که این ست سرنوشت ساز را تیم ایران ۱۵ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد تا تیم کشورمان برنده این ماراتن والیبالی باشد.

شروع خوب ایران

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) شروع کرد. فشار تماشاچیان پرشمار سالن آزادی که با بازی خوب ایران همراه شده بود باعث شد از امتیاز پنجم تیم کشورمان از قهرمان جهان جدا شود و با دفاع عالی غلامی بود که برتری ۸ بر ۵ کشورمان را در وقت نخست استراحت فنی شاهد بودیم.

در بازگشت به میدان مدافعان روی تور کشورمان حریف را تحت فشار قرار دادند تا ایران ۱۱ بر ۷ پیشی بگیرد و آنتیگا را مجاب به درخواست تایم اوت کند. پس از آن لهستانی‌ها که کورک را در ترکیب نداشتند کمی به خود آمدند و به خصوص با دفاع منسجمی که روی تور داشتند فاصله را کاهش دادند با این حال ایران وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۱۴ به سود خود ثبت کرد.

سرویس‌های خوب لهستان فاصله دو تیم را به یک امتیاز کاهش داد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود ایران بود که میرزاجانپور به یکباره با افت فشار مواجه شد و به بیرون رفت تا قائمی به میدان بیاید. این بازیکن بلافاصله یک پوئن سرویس گرفت. در امتیازات پایانی این ست لهستانی‌ها سعی کردند با اعتراض‌های متوالی خود داور را تحت تاثیر قرار دهند که اینگونه نشد و در نهایت ایران ست نخست را ۲۵ بر ۲۱ برنده شد.

 

والیبال ایران لهستان

 

بازگشت لهستان

لهستان که ست نخست را واگذار کرده بود با انگیزه‌تر شروع کرد و با دفاع و اسپک های کوبیاک ۳ بر صفر و ۴ بر یک پیش افتاد اما یک دفاع عالی از موسوی روحیه را به اردوی تیم کشورمان بازگرداند. موسوی که در سرویس هم خوب کار کرده بود شرایط تیم ایران را بهتر کرد با این حال در وقت اول استراحت فنی این ست برتری ۸ بر ۶ لهستان روی تابلوی امتیازات ثبت شد. یک دفاع عالی از عبادی‌پور در منطقه چهار ایران امتیازات را برابر ۸ کرد و بلافاصله دفاع محمودی ایران را یک امتیاز پیش انداخت.

بازی دو تیم با حساسیت فراوان ادامه یافت و هر امتیاز یک تیم با امتیاز دیگری از سوی حریف پاسخ داده شد. در این بین ایران دو بار از حریف خود برتری یک امتیازی داشت اما در نهایت استفاده مهمان از توپ‌های برگشتی و سرویس‌های خوب باعث شد لهستان وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۵ به سود خود ثبت کند. شاگردان آنتیگا در بازگشت به زمین با یک دفاع خوب برتری خود را به دو امتیاز رساندند اما ایران در امتیاز ۱۷ به حریف رسید.

لهستانی‌ها که در این ست سرویس‌ها و دفاع‌های بهترین نسبت به ست نخست داشتند ۱۹ بر ۱۸ از ایران پیشی گرفتند که کواچ تقاضای تایم اوت کرد. دو تیم در امتیاز ۲۲ برابر بودند که اسپک محمودی به اوت رفت تا لهستان به امتیاز ۲۳ برسد. لهستانی‌ها در منطقه چهار ایران عبادی‌پور را تک دفاع کردند تا ست دوم را ۲۵ بر ۲۳ برنده شوند.

برتری دوباره مهمان

تیم لهستان با روحیه بالایی که به خاطر برتری در ست دوم بدست آورده بود در ست سوم شروع خوبی داشت و با سرویس‌ها و دفاع روی تور خوب خود خیلی زود امتیازات متوالی را کسب کرد و در وقت اول استراحت فنی این ست ۸ بر ۵ برتری خود را ثبت کرد. بازیکنان ایران که به خود آمده بودند با کسب چند امتیاز متوالی در امتیاز ۹ به لهستان رسیدند و با دفاع خوب و ضربه عادل غلامی ۱۰ بر ۹ پیش افتادند. ایران با اسپک عبادی‌پور ۱۱ بر ۹ از حریف سبقت گرفت که آنتیگا سرمربی لهستان تقاضای تایم اوت کرد.

با وجود اینکه تیم ایران سوار بر بازی شده بود به یکباره لهستانی‌ها چند امتیاز گرفتند و ۱۴ بر ۱۳ از ایران پیش افتادند و در ادامه وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۴ به نام خود ثبت کردند. سرویس‌های خوب لهستانی‌ها این تیم را ۱۹ بر ۱۶ پیش انداخت. قهرمان جهان در امتیازات پایانی این ست کاملا ابتکار عمل را در دست داشت و ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ برنده شد تا نخستین امتیاز را در تهران کسب کند.

اقتدار ایران در ست چهارم

ست چهارم این بازی با حساسیت فراوان برای ایران آغاز شد. کواچ در این ست میرزاجانپور را به ترکیب بازگرداند. لهستان نخستین امتیاز این ست را کسب کرد ولی پس از آن دو تیم تا امتیاز چهارم برابر پش رفتند تا اینکه ایران از حریف جدا شد و با حمایت پرشور هواداران خود وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۴ به سود خود ثبت کرد. لهستان در بازگشت به زمین سرویس را بازگرداند و یک پوئن سرویس هم گرفت تا فاصله دو تیم به دو امتیاز کاهش یابد.

تیم ایران که در دفاع روی تور منسجم‌تر شده بود بار دیگر اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد. با امتیازی که میرزاجانپور در منطقه چهار گرفت وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران ثبت شد. سرویس‌های خوب محمودی که با دریافت خوبی از لهستانی‌ها همراه نبود برتری ۱۸ بر ۱۲ ایران را هم ثبت کرد تا آنتیگا تقاضای تایم اوت کند. ایران کاملا لهستان را تحت فشار قرار داده بود و برتری خود را هر لحظه افزایش داد تا این ست را ۲۵ بر ۱۶ برنده شود و علاوه بر کسب یک امتیاز کار را به ست پنجم بکشاند.

سرنوشت به کام ایران

نخستین امتیاز را در ست پنجم تیم ایران گرفت. یک امتیاز دیگر هم از دفاع خود روی تور ایران بدست آمد اما با تغییر سرویس این لهستان بود که با سرویس‌های هدفدار خود ۳ بر ۲ پیشی گرفت. تیم ایران با دفاع‌های خوب روی تور برتری خود را دو امتیاز رساند و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران، دو تیم جای خود را در زمین عوض کردند.

آنتیگا سپس چند بازیکن ذخیره خود را به میدان فرستاد تا دو تیم با این تغییرات در امتیاز ۸ برابر شوند. سرمربی تیم لهستان در این لحظات با اعتراض‌های خود تلاش کرد داوران را تحت تاثیر خود قرار دهد و بازی را برگرداند که این موضوع وقفه‌ای نسبتا طولانی را در بازی ایجاد کرد. برتری ۱۲ بر ۹ ایران روی تابلو امتیازات ثبت شده بود که سرمربی لهستان تقاضای تایم اوت کرد تا در روند تیم کشورمان وقفه ایجاد کند.

در بازگشت به زمین بار دیگر تیم ایران حریف را تحت کنترل خود قرار داشت و در نهایت این ست را ۱۵ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد تا بازی را ۳ بر ۲ برنده شود.

تیم‌های ملی ایران و لهستان ساعت ۲۱ روز یکشنبه دومین بازی خود را در هفته هفتم لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهند کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/71

 

 

 

اخبار مرتبط:

آمریکا دوباره مقهور قدرت ایران و ایرانی شد

تحقیر آمریکا در آزادی/ شاگردان کواچ مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کردند

دومین پیروزی والیبال ایران برابر روسیه/ کسب شش امتیاز سرنوشت‌ساز

پیروزی تاریخی ایران مقابل روسیه/ شاگردان کواچ به جدول بازگشتند


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads