کد خبر: 82145 - تاریخ: چهارشنبه، 17 ژوئن 2015 - 20:22

پارک «طبیعت» هدیه به مردم گیلان/

بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال ایران در لاکان رشت افتتاح شد

«باغ طبیعت» 450 هکتاری به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال ایران با حضور استاندار گیلان در منطقه لاکان رشت افتتاح شد.

به گزارش خوبان: رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عصر امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال ایران با عنوان باغ طبیعت ‌در منطقه لاکان این شهر به خبرنگار فارس اظهار کرد: برای احداث این پارک جنگلی حدود 450 هکتار زمین با همت و پیگیری‌های ویژه استاندار و با مشارکت شورای اسلامی شهرستان و شهر رشت و منابع طبیعی گیلان به این امر اختصاص یافته است.

اسماعیل حاجی‌پور امروز با قدردانی ویژه از استاندار گیلان و تمام مسئولانی که در این راه با شورای شهر همراهی کردند، افزود: نام این پارک «طبیعت» نامیده شده و هدیه‌ای به مردم خونگرم رشت و گیلان است.

 

پارک جنگلی
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پارک سرانه فضای سبز در استان به حد استاندارد خود می‌رسد، تصریح کرد: پارک مذکور برای تجهیز نیاز به اعتبار ویژه دارد و احداث این پارک در حفظ محیط زیست و اعطای آرامش به مردم بسیار تاثیرگذار است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح‌های رفاهی برای مردم در این پارک، گفت: سال آینده اعتبارات ویژه‌ای برای تجهیز پارک جنگلی مذکور در نظر گرفته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این پارک «پرداخت ورودی» در نظر گرفته نشده و استفاده برای عموم آزاد است.
حاجی‌پور با اشاره به اینکه برای نگهداری، حفظ و حراست و نگهبانی از این باغ بزرگ حتما از بخش خصوصی استفاده می‌شود، یادآور شد: این پارک دارای درختان قدیمی و گرانبهاست که نیاز به حفظ و حراست دارد.
وی به راه‌اندازی پارک مفاخر در رشت اشاره کرد و گفت: قرار دادن ساعت خاص برای بازدید به دلیل برخی از درختان بلند و سر به‌فلک کشیده است که با باد شدید احتمال سقوط درختان پیش‌بینی می‌شود و از این‌رو برای بازدید از این پارک ساعات خاصی تعریف شده است.

* ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان در 15 مسجد رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری مراسم افطاری، نماز و مناجات و شبی با قرآن در 15 مسجد رشت در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان فرهنگی‌ـ‌ورزشی شهرداری رشت خبر داد و گفت: شنبه هفته آینده نخستین مراسم افطار در مسجد «سوخته‌تکیه» در خیابان شهید مطهری رشت با حضور شهردار برگزار می‌شود.
وی دلیل حضور شهردار در این مراسم را به منظور پاسخگویی و برطرف شدن مشکلات مردم به صورت چهره به‌چهره عنوان کرد و گفت: در 14 شب نیز شهردار و دیگر مسئولان برای پاسخگویی به مردم قبل از اذان مغرب در مساجد حضور دارند.
حاجی‌پور رمضان را ماه خودسازی خواند و خاطرنشان کرد: اگر تمام مردم در این ماه مبارک و با فضیلت از فرامین الهی پیروی کنند از بسیاری ناهنجاری‌های جامعه کاسته می‌شود.
وی یادآور شد: ساختن یک جامعه مطلوب و الهی در گرو پیروی مردم از فرامین الهی است و ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است.

 

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads