کد خبر: 8211 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 سپتامبر 2012 - 17:48

۱۳۰۰ طرح صنعتی در دست احداث در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه گیلان، یک هزار و ۳۰۵ طرح صنعتی معتبر در دست احداث دارد، اظهار کرد: پرداخت به موقع تسهیلات، مهمترین نیاز امروز صنعت استان است.

به گزارش خوبان به نقل از شیستان: علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه، یک هزار و 305 طرح صنعتی معتبر در دست احداث در استان وجود دارد، این تعداد طرح شامل یک هزار و 168 فقره جواز تاسیس صنعتی و 137 فقره طرح توسعه می باشد.

وی با اشاره به اینکه برآورد میزان سرمایه‌گذاری این تعداد طرح در دست احداث، بالغ بر 32 هزار میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال این طرح‌ها نیز بیش از 37 هزار نفر است.

منتظری، تاکید کرد: 610 مورد از این طرح‌های صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد است که برآورد سرمایه گذاری آنها بالغ بر هشت هزار و 600 میلیارد ریال بوده و پیش بینی اشتغال آنها بیش از 13 هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تعداد طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد نیز 323 طرح است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل 280 فقره جواز تاسیس با برآورد میزان سرمایه گذاری چهار هزار و 657 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال پنج هزار و 700 نفر و 43 فقره طرح توسعه با سرمایه گذاری 690 میلیارد ریال و اشتغال بیش از یک هزار و 200 نفر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح‌های مذکور درمراحل مختلف احداث از پی ریزی تا نصب و راه اندازی ماشین آلات قرار دارند، اظهار کرد: عمده مشکلات این طرح‌ها تامین و پرداخت به موقع تسهیلات در کنار تسریع در برخی امور اداری به ویژه ترخیص ماشین آلات از مبادی ورودی است و امیدواریم با همراهی مسئولان و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها در زمان‌های مقرر باشیم.

منتظری اذعان کرد: وجود این تعداد طرح صنعتی در دست احداث یک فرصت برای جهش صنعتی در استان است و تلاش همگانی در جهت بهره برداری از این طرح ها کمک شایانی به رفع مشکل اشتغال در استان خواهد نمود و بهره گیری از این فرصت نیازمند همت و همدلی تمامی دلسوزان و مسئولان محترم است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads