کد خبر: 8168 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 سپتامبر 2012 - 11:30

انتقاد شدید کوچکی نژاد از معضل چندین ساله آبگرفتگی شهر رشت

نماینده مردم رشت در مجلس: وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران کشور باید پاسخگوی آبگرفتگی رشت باشد و کارشناسانی را برای بررسی موضوع فاضلاب به این شهر اعزام کند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در رشت از معضل چندین ساله آبگرفتگی این شهر به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید روز گذشته که در رشت باریدن گرفت خسارت زیادی به مردم این شهر و اطراف آن وارد آمد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه خسارت بیشتر به مناطق کارگرنشین و محروم این شهر وارد آمده است، افزود: مناطق حمیدیان، چله‌خانه، استقامت و… جزو مناطقی هستند که بیشترین خسارت ناشی از آبگرفتگی را دیدند و آب به داخل منازل مردم نفوذ کرده است.

وی بارندگی را عامل آبگرفتگی شهر رشت ندانست و تصریح کرد: در بارندگی‌های کمتر از این نیز رشت غرق در آب می‌شود ضمن اینکه در سال‌های گذشته هم چنین بارندگی‌هایی وجود داشت اما تا این حد خسارت به مردم وارد نمی‌آمد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: انتظار می‌رود وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران کشور کارشناسانی را به گیلان و رشت اعزام کند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت فاضلاب شهر رشت ابراز کرد: در بحث فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی هرج و مرج مدیریتی وجود دارد که عاملی می‌شود تا با هر بارندگی خسارت شدیدی به مردم وارد آید.

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار پیگیری موضوع فاضلاب این شهر توسط کارشناسان وزارت کشور شد و گفت: با بررسی موضوع باید خسارت مردم نیز جبران شود.

وی با تصریح بر اینکه تکرار اینگونه حوادث مشکل‌ساز می‌شود، بیان کرد: در سطح ملی باید با وزرایی که عامل این نوع خسارت‌ها به مردم می‌شوند برخورد داشته باشیم و از آنها سئوال کرده و اعتراض و پیگیری کنیم.

کوچکی‌نژاد موضوع فاضلاب رشت را معضل چندین ساله خواند و افزود: پس از فروکش کردن آب‌ها تمام فاضلاب‌ها وارد خانه‌های مردم می‌شود و بوی تعفن شهر را فرا می‌گیرد و زندگی مردم آلوده می‌شود و انواع امراض و بیماری نیز در شهر شیوع پیدا می‌کند و موجب خسارت دیگری برای آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان و شرکت  آب و فاضلاب و وزارت کشور باید بیشتر در این زمینه ورود کنند و مشکل را بررسی کرده و برطرف کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس پروژه بانک جهانی این شهر را از عوامل ایجاد مشکلات دانست و یادآور شد: تا زمانی که مشکل پروژه بانک جهانی و خروجی آب‌های سطحی و فاضلاب‌های سنتی رشت متولی خاصی نداشته باشند و نتوانند آن را به اتمام برسانند با هر بارندگی شاهد خسارت زیاد در این شهر می‌شویم.

وی افزود: به وزیر کشور و وزیر نیرو هشدار می‌دهیم که به داد شهر رشت برسند زیرا مردم آسیب دیدند و با بارندگی‌های کمتر نیز این مشکلات وجود دارد و باید چاره‌اندیشی کنند و مردم را از این وضعیت نجات دهند.

کوچکی‌نژاد همچنین از دستگاه‌هایی که در بارندگی روز گذشته کمک کردند قدردانی کرد و متذکر شد: باید تلاش‌ کنیم تا چنین حوادثی تکرار نشود.

وی مهم‌ترین عامل بارندگی را بستن خروجی آب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رشت فاقد فاضلاب سنتی و صنعتی و حتی جمع‌آوری آب‌های سطحی است و در این بخش شهرداری که متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی و شرکت آب و فاضلاب که متولی جمع‌آوری فاضلاب شهر است نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند و در بارندگی‌های بعدی نیز چنین حوادثی به وجود می‌آید.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads