کد خبر: 81433 - تاریخ: چهارشنبه، 10 ژوئن 2015 - 18:11

انتقاد محمد هندی از صدا و سیمای گیلان/

رسانه ملی به امثال هندی بودجه ای نمی دهد/ با اجرای نمایش های کوتاه امورات خود را می گذرانم

هنرمند گیلانی با انتقاد از صدا و سیمای مرکز گیلان، گفت: رسانه ملی در گیلان به من هندی و گروه های دیگر بودجه ای نمی دهد و تنها برای برنامه سازی به نهاد هایی مانند حوزه هنری و سایر متولیان امر اعتباراتی را پرداخت می کند.

به گزارش خوبان، محمد هندی در گفت و گو با دیارباران در مورد جایگاه فرهنگ و هنر در استان گیلان نخست با تشریح کارنامه هنری خود در حوزه بازیگریمحمد-هندی تئاتر و تلویزیون، اظهار کرد: از سال ۶۷ وارد کار هنر شدم و بخاطر موقعیت کاری خود چون افسر نیروی دریایی هستم هفت سال را در تهران سپری کردم.

وی گفت: از سال ۱۳۷۶ وارد زادگاهم گیلان شدم و باردیگر فعالیت هنری خود را در شاخه بازیگری در شبکه باران با نقش آفرینی در کاراکتر های مختلف «سیروس با مرام» و «فریدون و قلی» آغاز نمودم و خدا را شاکرم که رسالت شکوفایی گل لبخند بر لبان مردم را بر دوش من به عنوان قطره ای از دریای هنر گیلان گذاشته است.

هنرمند گیلانی با انتقاد از عدم حمایت های صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز گیلان از هنرمندان گیلانی، اضافه کرد: رسانه ملی در گیلان به من هندی و گروه های دیگر بودجه ای نمی دهد و تنها برای برنامه سازی به نهاد هایی مانند حوزه هنری و سایر متولیان امر اعتباراتی را پرداخت می کند.

هندی با اشاره به ساختار خودجوش فعالیت گروه های هنری، ابراز کرد: با اجرای نمایش های کوتاه امورات خود را اداره کرده و برای حیات خود در بستر هنر این مبالغ را هزینه می کنیم.

هندی مبارزه با تهاجم فرهنگی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطب از پیامد های منفی و مخرب ماهواره، معرفی فرهنگ بومی استان و آداب و رسوم های مختلف گیلان را از اولویت های برنامه گروه هنری خود دانست.

وی اظهار کرد: برنامه های نمایشی ما بیشتر با گویش محلی و گیلکی در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، معرفی صنایع دستی و در مجموع شناسنامه گیلان اجرا می شود.

هنرمند گیلانی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون پدیده ای به عنوان حمایت، از صدا و سیمای مرکز گیلان ندیده ایم و شاید اگر همچین چیزی باشد متعلق به از ما بهتران است.

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads