کد خبر: 81362 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 ژوئن 2015 - 11:36

ادعای جالب توجه رئیس انجمن رادیولوژی ایران؛

قیمت MRI باید ۳برابر شود/ افزایش ۴۰۰درصدی هزینه سونوگرافی شکم، لگن و بارداری

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: ۱۸نوع خدمت رادیولوژی که بیشترین کاربرد روزانه را دارند مثل سونوگرافی شکم، لگن و بارداری افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت را خواهند داشت که وزارت بهداشت برای زنده ماندن مطب‌ها آن را مصوب کرده که رقم کمی است.

به گزارش خوبان: جلال جلال‌شکوهی در گفت‌وگو با فارسگفت: 550 خدمت رادیولوژی وجود دارد که از این تعداد وزارت بهداشت فقط 18 خدمت را اجازه داده که تعرفه‌اش افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش 300 تا 400 درصدی تعرفه این 18 خدمت برای واقعی شدن قیمت‌ها رقم کمی است البته این افزایش را وزارت بهداشت به صورت قانونی اجازه داده و خدماتی است که کاربرد روزانه بیشتری دارد. اغلب این خدمات در مطب‌ها وابسته به سونوگرافی هستند که سونوگرافی شکم، لگن و بارداری را شامل می‌شوند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: بنابراین در مقابل گرانی سایر خدمات این افزایش تعرفه رقمی نیست و به طور کلی خدمات رادیولوژی کمتر از 15 درصد رشد تعرفه‌ای داشته است و خدماتی مثل سی‌تی‌اسکن و MRI نیز بالا نرفته است.

جلال‌شکوهی گفت: قبلاً تعرفه سونوگرافی بسیار پایین بود و متخصصان زنان چند برابر تعرفه مصوب از بیماران پول دریافت می‌کردند که این افزایش تعرفه به رقمی که متخصصان زنان می گرفتند نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه افزایش یافته در رادیولوژی قانونی بوده و وزارت بهداشت آن را در کتاب ارزش‌گذاری اعلام کرد، گفت: البته قرار بود ضریب این خدمات 20 هزار تومان باشد در حالی که با ضریب 18 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: افزایش این تعرفه‌ها به دلیل آن بود که بسیاری از مطب‌ها در حال  تعطیلی بودند این مطب‌ها یا مجبور به تعطیلی بودند یا از ارائه خدمات رادیولوژی انصراف می دادند بنابراین وزارت بهداشت این کار را برای زنده ماندن مطب‌ها کرد ولی مراکز جامع رادیولوژی و تصویربرداری برای 5 تا 6 سال آینده در خطرند.

جلال‌شکوهی گفت: برای خدماتی مثل MRI قیمت‌ها باید واقعی شود اکنون 150 هزار تومان تعرفه آن است در حالی که باید 450 هزار تومان شود و یک سوم قیمت واقعی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 93 به وزارت بهداشت پیشنهاد دادیم اگر می‌خواهند قیمت‌ها واقعی شوند باید تعرفه‌های سونوگرافی 300 تا 400 درصد گران شوند اما آنها فقط تعرفه 18 خدمت را افزایش دادند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در مورد اینکه مردم توان پرداخت این رقم را ندارند، گفت: باید بیمه‌ها پول این افزایش تعرفه را بدهند در حالی که بیمه‌های ما اشکال دارند قبلاً قیمت سونوگرافی 18 تا 20 هزار تومان اکنون با این رشد تعرفه 80 تا 85 هزار تومان شده است.

 

انتهای پیام/93


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads