کد خبر: 81185 - تاریخ: یکشنبه، 7 ژوئن 2015 - 12:34

بیست و ششمین دوره لیگ جهانی؛

چهارمین باخت تیم ایران/ شاگردان کواچ بالاخره یک امتیاز گرفتند

تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایران برای دومین بار طی ۲۴ ساعت در لیگ جهانی برابر هم به میدان رفتند که در پایان تیم لهستان با حساب ۳ بر ۲ به برتری دست یافت. این باخت یک امتیاز برای ایران به دنبال داشت.

به گزارش خوبان، تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایران در ادامه رقابتهای گروه B سطح یک لیگ جهانی از ساعت ۲۲:۵۵ شنبه شب برابر هم قرار گرفتند که در پایان تیم لهستان با حساب ۳ بر ۲ به برتری رسید.

ست نخست بازی را ایران ۲۵ بر ۲۲ برنده شد اما در ست‌های دوم و سوم این لهستان بود که به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ برنده شد. در ست چهارم ایران برتری ۲۵ بر ۲۲ را رقم زد تا کار به ست پنجم کشیده شود. ست پنجم این بازی را لهستان با حساب ۱۵ بر ۶ برنده شد تا در مجموع ۳ بر ۲ پیروز شود. تیم ایران با این باخت سرانجام یک امتیاز را بعد از چهار باخت کسب کرد.

 

ایران لهستان

 

شروع خوب تیم ایران

تیم ایران در شروع این بازی تغییرات دیگری را در ترکیب خود داشت. میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، عادل غلامی، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف (لیبرو) یاران شروع کننده ایران در این بازی بودند. در این بین موسوی که از مصدومیت رنج می‌برد در آخرین لحظات و با تزریق آمپول مسکن وارد ترکیب تیم ایران شد.

در شروع ست نخست بازیکنان کشورمان دریافت‌های خوبی داشتند و تا امتیاز ۴ برابر با حریف پیش رفتند که یک پوئن سرویس برای میزبان یک امتیاز برتری را برای آنها به دنبال داشت. بازی خوب شاگردان کواچ برتری ۸ بر ۷ آنها را در وقت نخست استراحت فنی به دنبال داشت. با وجود اینکه لهستان روی دریافت‌های نه چندان خوب ایران دو امتیاز بیشتر از کشورمان کسب کرد اما بازیکنان ایران با دفاع‌های خوب خود و سرویس‌های موسوی برتری ۱۶ بر ۱۳ در وقت دوم استراحت فنی را رقم زدند.

تیم ایران که با دفاع روی تور خوب خود خط حمله لهستان را تحت فشار قرار داده بود ۱۸ بر ۱۴ از میزبان پیش افتاد اما در ادامه لهستان با دو سرویس خوب توانست به امتیاز ۱۷ برسد. یک پوئن سرویس خوب از محمودی ایران را ۲۱ بر ۱۸ پیش انداخت. در ادامه بازیکنان کشورمان برتری خود را حفظ کردند و ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود خود پایان دادند.

بازگشت لهستان

بازیکنان ایران ست دوم را هم خوب آغاز کردند و در تلاش بودند تا اجازه فاصله گرفتن به تیم لهستان را از ابتدای کار ندهند. دو تیم پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه لهستان با امتیازی که کوبیاک از جای خالی در پشت دفاع ایران کسب کرده بود وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۷ به سود خود پایان داد.

لهستان که خیلی با انگیزه به نظر می‌رسید امتیازات متوالی را کسب کرد و ۱۲ بر ۸ پیش افتاد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. تیم میزبان که از در دفاع روی تور خوب ظاهر شده بود وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۱ پیش افتاد. در ادامه کار توپگیری خوب لهستان و دفاع روی تور عالی این تیم باعث شد فاصله این تیم حفظ شود. لهستان این ست را ۲۵ بر ۲۲ برد و این در حالی بود که در امتیاز پایانی کواچ اعتراض فراوانی نسبت به تصمیم داوران پس از بازبینی فیلم داشت.

اشتباهات ایران به سود میزبان

در ست سوم هر دو تیم سعی کردند میزان اشتباهات خود را کاهش دهند. تا امتیاز پنجم هر دو تیم برابر پیش رفتند ولی لهستان با دفاع روی تور خوب خود برتری ۸ بر ۶ را در وقت نخست استراحت فنی رقم زد. تیم ایران با اشتباهاتی که در دریافت اول داشت این فرصت را به میزبان داد تا فاصله خود را افزایش دهد و وقت دوم استراحت فنی را با برتری ۱۶ بر ۱۱ به نفع خود پایان بردند.

میزبان با سرویس‌های خوبی که زد هر لحظه بر امتیازات خود اضافه کرد و بازیکنان ایران هم از نظر روحی در وضعیت نامناسبی قرار گرفتند که اشتباهات فراوان آنها به سود میزبان تمام شد تا در نهایت ست سوم با حساب ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان خاتمه یابد.

نخستین امتیاز

در ست چهارم لهستانی ها برتری خود را ادامه دادند. میزبان در امتیازات اول در دفاع روی تور و سرویس خیلی خوب ظاهر شد و وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۵ به نفع خود رقم زد. عصبانیت کواچ نسبت به عملکرد شاگردانش در این ست قابل توجه بود. تیم ایران در امتیاز ۹ به میزبان رسید. تیم کشورمان پس از آن شرایط روحی بهتری پیدا کرد و دو امتیاز پیش افتاد و وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۴ به سود خود ثبت کرد.

عملکرد خوب ایران در دفاع روی تور باعث شد برتری ۲۰ بر ۱۶ کشورمان ثبت شود و آنتیگا در این شرایط دو تایم اوت متوالی را درخواست کرد تا وضعیت را به سود لهستان تغییر دهد. سه اشتباه باور نکردنی از بازیکنان ایران فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. تیم کشورمان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۲ برد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

افت ناگهانی

با شروع ست پنجم تیم ایران ناگهان افت کرد. گویی اینکه بازیکنان کشورمان با کسب نخستین امتیاز خود در لیگ جهانی تخلیه شده بودند. لهستان با سرویس‌های خوب و دفاع روی تور عالی ابتدا ۸ بر ۲ پیش افتاد تا زمین بازی تغییر کند و سرانجام برتری ۱۵ بر ۶ را در این ست رقم زد.

منبع: مهر

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads