کد خبر: 81067 - تاریخ: جمعه، 5 ژوئن 2015 - 11:57

جمعه های انتظار با منتظران ظهور؛

کدام انتظار فرج عبادت است؟

” انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده و انتظاری ویرانگر” انتظاری که سازنده است تحرک بخش است، تعهد آور است، عبادت بلکه با فضلیت ترین عبادت است اینان خود را حلقه ای از حلقه مبارزات حضرت حجت می دانند.

به گزارش خوبان: حضرت حجت ابن الحسن (روحی فدا) در سپیده دم روز جمعه نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری برابر ۸۶۹ میلادی در شهر سامرا در عراق دیده به جهان گشودند. البته در سال تولد ایشان اختلافی مطرح است و سال ۲۵۴ و ۲۵۶ نیز گفته شده است که می تواند به علت پنهانی بودن تولد ایشان باشد.

وجود مبارک حضرتش در سال ۲۶۰ و در سن ۵ سالگی بعد از شهادت حضرت عسکری(ع) به امامت رسیدند و از همان ایام بخاطر تحت تعقیب بودن توسط دستگاه حکومت جور و در خطر بودن جان مبارکشان غیبت صغرایشان آغاز گردید.

در باب لحظه ولادت با سعادت حضرتش حکیمه خاتون عمه بزرگوار حضرت نقل می نمایند که امام(ع) همینکه به دنیا آمدند رو به قبله به سجده افتادند و بعد انگشت سبابه خود را به طرف آسمان بلند کردند و شهادتین را جاری کردند و یک یک امامان را شهادت دادند تا به وجود نازنین خودشان رسیدند و سپس آیه “وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ” را تلاوت نمودند.

 

حضرت مهدی


اثبات طول عمر مبارک امام زمان(عج)

۱- خداوند در مورد حضرت یونس (ع) می فرماید: «فلولا أنه کان من المسبحین للبث فی بطنه الی یوم یبعثون ». اگر یونس از تسبیح کنندگان نبود در شکم ماهی تا قیامت می ماند. وقتی خداوند می تواند یونس را تا قیامت در شکم ماهی زنده نگه دارد، زنده نگهداشتن امام زمان (عج) نیز برای او امری ممکن است.

۲- اصحاب کهف سیصد و نه سال در غار زنده ماندند «ولبثوا فی کهفهم ثلاث مأته سنین و أزدادوا تسعا ». پس زنده بودن حضرت حجت(عج) برای خداوند باری تعالی هیچ امر غیر ممکنی نمی باشد.

آخر الزمان و ظهور حضرت مهدی(عج)

ضرورت همه ادیان الهی ظهور منجی حقیقی در آخرالزمان است و وعده خداوند و پیامبران بزرگ الهی در ظهور آن بزرگوار و برقراری صلح و عدالت در جهان است. عقل و فطرت و وجدان های بیدار و تجارب بشری نیز این معنا را تأیید می نماید که سمت و سوی کاروان بشریت به سوی حکومت واحد جهانی عدالتخواه و عدالت پرور اخلاقی است.

و در این میان همه فرق اسلامی نیز بر این معنا اجماع و اتفاق نظر دارند که ظهور مهدی اهل بیت محمد(ص) در آخرالزمان می باشد و همه متفق الکلمه انتظار یک قیام روحانی جهانی و ظهور مصلحی را برای برقراری عدالت می کشند.

و البته این وعده الهی تخلف پذیر نیست و دنیا بطرف آن عصر درخشان در حرکت است و سیر زمان و گردش دوران هردم بشر را به چنین روزگاری نزدیکتر می سازد.

انتظار فرج حضرت حجت(عج)

شهید مطهری می فرمایند ” انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده و انتظاری ویرانگر” انتظاری که سازنده است تحرک بخش است، تعهد آور است، عبادت بلکه با فضلیت ترین عبادت است. اینان خود را حلقه ای از حلقه مبارزات حضرت حجت می دانند که در نهایت به پیروزی اهل حق منتهی می گردد. و وظیفه خود را مهیا سازی فضا برای ظهور حضرت حجت می دانند و در این راه به مبارزه مشغول می شوند.

و اما انتظار ویرانگر؛ مروجین آن یک قیام دفعتی که ماهیت انفجاری دارد را هنگام فرج می دانند که فقط و فقط با گسترش فساد و اشاعه فحشا و ظلم و تبعیضها و حق کشیها و… به آن نزدیک می شویم! و در نظر این گروه هرکار درستی باعث به تاخیر افتادن ظهور می شود و به واقع این نمونه اش انجمن حجتیه امروزی می باشند!

و در پاسخ به اینان خوب است به این روایت امام صادق(ع) اشاره کرد که حضرت حتی در حد مهیا کردن خود برای ظهور را به اندازه یک تیر لازم می دانند و این کنایه از این است که منتظر باید آماده باشد.

لیعدن احدکم لخروج القایم ولو سهما، فان الله اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسی فی عمره حتی یدرکه و یکون من اعوانه و انصاره‏. الامام صادق(ع)

ترجمه حدیث :

باید هر یک از شما برای خروج قائم اسلحه آماده کند. چون وقتی خداوند ببیند کسی به نیت ‏یاری مهدی(عج) اسلحه تهیه کرده امید می ‏رود خداوند عمر او را دراز کند، تا ظهور را درک کند و از یاوران مهدی(عج) باشد.

 

منبع: عصر امروز

انتهای پیام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads