کد خبر: 80683 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2015 - 12:44

توسط پلیس فتای گیلان صورت گرفت؛

عامل انتشار اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند این استان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی روز دوشنبه در نشست انتظامی استان با اشاره به دستگیری عاملان انتشار اکاذیب در فضای مجازی اظهار کرد: به دنبال سرهنگ-محمدخانیشکایت فردی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی، تصریح کرد: پلیس فتا دستگیری عاملان را در دستور کار قرار داده است.

وی عاملان انتشار اکاذیب را 31 و 34 ساله اهل و ساکن رشت ذکر کرد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی عاملان دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهمان به صراحت به بزه انتسابی خودشان اعتراف کردند، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

این مسئول درباره جرایم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی توسط سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت «در صورت امکان» به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

متلاشی شدن باند سارقان دستگاه ECU خودروهای پژو 206 در رشت

رئیس پلیس آگاهی گیلان نیز از متلاشی شدن باند سارقان دستگاه ECU خودروهای پژو 206 در رشت با 16 فقره سرقت خبر داد.

فرهاد فلاح‌کریمی در تشریح دستگیری سارقان مذکور گفت: کارآگاهان آگاهی با جمع‌بندی مدارک، آثار و علایم به‌جا مانده از صحنه‌های سرقت با تعامل واحد تجسس کلانتری 13 رشت موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق شدند.

وی مقداری مواد مخدر، یک حلقه وافور و تعدادی از دستگاه‌های مسروقه را از کشفیات حاصل شده در بازرسی از مخفیگاه متهمان ذکر کرد و یادآور شد: تعدادی از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شهروندان این استان خواست تا برای جلوگیری از سرقت، خودروهای خود را به لوازم ایمنی با دزدگیر، قفل سوئیچی و بازدارنده و… تجهیز کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/31


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads