کد خبر: 80681 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2015 - 13:09

امام جمعه خمام در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر:

غربی ها در آخرین لحظات میز مذاکره را به هم می زنند/ اگر با مذاکرات چیزی به دست می آمد باید تاکنون فلسطین آزاد می شد

حجت الاسلام عاشوری گفت: اگر با مذاکره، چيزي بدست آوردني بود بايد تاکنون فلسطين آزاد مي شد و مردم مظلوم آن کشور به حقوق حقه خود مي رسيدند. ولي همانطور که سرنوشت فلسطين بر اثر مذاکرات طولاني مدت در هاله اي از ابهام قرار گرفته است، سرنوشت مذاکرات هسته اي ما نيز بهتر از آن نخواهدبود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضاعاشوری امام جمعه خمام در گفتگو با خوبان خبر به سوالات خبرنگار ما، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای پاسخ داد.

خوبان خبر: آيا با وضعيت موجود، احتمال توافق هسته اي وجود دارد يا خير؟

غربي ها مخصوصا آمريکا هيچگاه به دنبال توافقي که ذره اي به نفع ايران اسلامي باشد، نبوده و نيستند. آنها هميشه به دنبال راهي براي تسليم ايران و نابودي نظام اسلامي آن بوده و هستند. ما هم هميشه در مبارزه با نظام سلطه و ظالمانه غرب بوده که پيشرفت کرده ايم و امروزه به اين درجه از فناوري هاي مختلف رسيده ايم که باعث اقتدار کشور و نفوذ بيشتر ما در منطقه شده است.

اين چيزي نيست که مورد پسند آمريکا و قدرت هاي غربي باشد. بنابراين با وجود خطوط قرمز نظام اسلامي ايران مبني بر حفظ غني سازي، عدم بازرسي از مراکز نظامي و عدم مصاحبه با دانشمندان هسته اي و… مثل روز روشن است که غربي ها هيچگاه به اين حقوق حقه ملت ايران، تمکين نخواهند کرد و در آخرين لحظات همچون گذشته ميز مذاکره را به هم خواهند زد.

فقط همه اميد ما به اين است که حداقل برخي از کشورهاي جهان بر سر عقل بيايند و در اثر کارشکني هاي آمريکا، رژيم تحريم ها را به هم بزنند.

 

خوبان خبر: وضعيت کشور، پس از توافق احتمالي را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

مسلماً بعد از توافق، ما با محدوديت هاي بيشتري مواجه خواهيم شد با آنها به بهانه هاي واهي مثل گزارش هايي که به منافقين مي دهند يا ادعا هاي پوچي که آمريکا يا رژيم هاي صهيونيستي مي کنند، تحت عنوان تحقيق از مراکز مشکوک وارد کشور خواهند شد و اطلاعات زيادي از تمام ظرفيت کشور ما بدست خواهند آورد که بدون شک و شبهه اين اطلاعات را در اختيار آمريکا و رژيم صهيونيستي قرار مي دهند.

وقتي که آمريکا از ميزان توانمندي ها و امکانات و دارايي هاي ايران مطلع شود، ذره اي در حمله به ايران ترديد نخواهد کرد. او زماني به ايران حمله کرد که مطمئن شد آن کشور صلاح کشتارجمعي ندارد! ولي در عين حال به همين بهانه وجود صلاح هاي کشتار جمعي، به آن کشور حمله کرد و هيچ کشوري هم در دنيا به حمايت از عراق بر نخاست.

 

خوبان خبر:  انتشار گزاره برگ ايراني (فکت شيت) از سوي مردم چه پيامي براي دولت داشت؟

پيامش براي دولت اين است که تحمل فشارهاي اقتصادي براي مردم، آسان تر از حقارت هايي است که کشورهاي غربي بر ما تحميل مي کنند. بنابراين بايد قاطعانه از خطوط قرمزي که مقام معظم رهبري ترسيم نموده اند دفاع شود.

 

خوبان خبر: از نظر حضرت عالي يک توافق خوب چه ويژگي هايي دارد؟

ويژگي هاي توافق خوب اين است که در آن تمام حقوق هسته اي ايران به رسميت شناخته شود و تمامي تحريم ها نيز يک جا و همزمان لغو گردد.

ما همانطور که با مقاومت توانسته ايم تمامي شهرهاي اشغال شده خودمان را در طول هشت سال دفاع مقدس آزاد کنيم، با مقاومت نيز مي توانيم حقوق هسته اي خودمان را بدست بياوريم.

اگر با مذاکره، چيزي بدست آوردني بود بايد تاکنون فلسطين آزاد مي شد و مردم مظلوم آن کشور به حقوق حقه خود مي رسيدند. ولي همانطور که سرنوشت فلسطين بر اثر مذاکرات طولاني مدت در هاله اي از ابهام قرار گرفته است، سرنوشت مذاکرات هسته اي ما نيز بهتر از آن نخواهدبود.

 

انتهای پیام/94


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads