کد خبر: 80422 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 می 2015 - 12:43

طی دو ماه اخیر؛

49 تن چای گیلان به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از صادرات 49 تن چای به خارج از کشور طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال از استان خبر داد .

به گزارش خوبان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از صادرات 49 تن چای به خارج از کشور طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال از استان خبر داد .

 محمدعلی یوسفی در گفتگو با ایرنا ارزش تقریبی اقتصادی این میزان چای صادرشده را 680 میلیون ریال طی یک فقره گواهینامه عنوان کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: طی دو ماه گذشته تعداد 32 فقره گواهینامه صادراتی برای یک هزار و 156 تن کالا به ارزش اقتصادی 57 میلیارد ریال صادر شده است .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان محصولات صادراتی را شامل خرما ، کشمش و چای عنوان و اظهار کرد : این محصولات به مقصد کشورهای روسیه ، آذربایجان ، اندونزی ، مالزی ، جمهوری چک ، آلمان ، کنیا ، امارات عربی متحده و هندوستان صادر شده است .

وی اضافه کرد : این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 29 درصد و از نظر وزن 55 درصد کاهش و از نظر ارزش هشت درصد افزایش داشته است .

یوسفی ادامه داد : همچنین در دو ماه گذشته، تعداد 24 اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی با آزمون 16 نمونه مورد بررسی قرار گرفت .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان افزود : در همین مدت تعداد 459 اظهارنامه واردات اجباری برای بیش از 270 هزار تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرار گرفته است .

وی اضافه کرد : این ارزیابی انطباقی در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر تعداد 57 درصد و از نظر وزن دو درصد افزایش داشته است .

یوسفی یادآورشد : همچنین 72 اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون 66 نمونه برای هفت هزار و 363 تن کالا مورد بررسی قرار گرفت .

سال گذشته پنج هزار و 760 تن چای از گیلان به خارج از کشور صادر شده بود که یک هزار و 506 تن آن مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت 1393 بوده است.

در استان های گیلان و مازندران بیش از 32 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که حدود 90 درصد این باغ ها در گیلان قرار دارند.

50 هزار خانوار کشاورز چایکار ، 32 هزار هکتار باغ چای و 160 واحد فرآوری چای در استان های گیلان و مازندران در زمینه صنعت چای فعالیت دارند که 130 واحد آن مربوط به گیلان و از این تعداد، 38 واحد تحت پوشش استاندارد است.

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads