کد خبر: 80317 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 می 2015 - 19:45

گزارش میدانی خوبان خبر از حواشی افزایش قیمت بنزین در خمام، خشکبیجار و لشت نشاء؛

مسئولین: نرخ کرایه تاکسی افزایش نمی یابد/ کدام مسیرها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نموده اند؟/ علت تعطیلی چندساعته جایگاه سوخت خدمتگزار خمام

افزایش ناگهانی قیمت بنزین به لیتری 1000 تومان و قطع سهیمه خودروهای عمومی، خبری بود که طی چند روز گذشته در محافل مختلف رسانه ای خبرساز شد. خوبان خبر در گزارشی به بررسی این موضوع در سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء می پردازد.

به گزارش خوبان: افزایش ناگهانی قیمت بنزین به لیتری 1000 تومان و قطع سهیمه خودروهای عمومی، خبری بود که طی چند روز گذشته در محافل مختلف رسانه ای خبرساز شد.

خوبان خبر در گزارشی به بررسی این موضوع در سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء می پردازد.

شلوغی جایگاه های عرضه سوخت در آخرین روز سهمیه بنزین تاکسی ها

با توجه به اين كه ساعت 24 سه شنبه آخرين مهلت براي استفاده از سهميه بنزين خودروهاي عمومي بود شاهد شلوغي و هجوم خودروها به جايگاه هاي سوخت سراسر كشور بوديم. اين موضوع در خمام و با توجه به تعطيلي چند ساعته جايگاه سوخت خدمتگزار بيشتر به چشم آمد. رانندگان خودروهای عمومی که برای استفاده از آخرین بنزین یارانه ای خود به این جایگاه سوخت مراجعه نموده بودند به دلیل تعطیلی این جایگاه مجبور به استفاده از جایگاه های سوخت مجاور از جمله «جایگاه سوخت عاشوری خمام» شدند.

خبرنگار ما در خصوص علت تعطيلي اين جايگاه به سراغ رضا خدمتگزار مسئول جايگاه رفت.

 

جایگاه سوخت خدمتگزار

 

خدمتگزار به خبرنگار ما گفت: در روزهای عادی خرید سوخت ما به صورت اینترنتی است و احتیاجی به واریز فیش و انجام کار به صورت دستی نیست. در واریز اینترنتی، پول به صورت خودکار از حساب جایگاه دار خارج و به حساب شرکت نفت واریز می شود و پس از صدور حواله، بنزین برای جایگاه می آید.

وی ادامه داد: بامداد چهارشنبه به دلیل دادن نسخه جدید به دستگاه ها برای تعیین نرخ جدید، سایت تعطیل شده بود و به ما اطلاع دادند که به جای خرید اینترنتی، پول را به حساب شرکت نفت به صورت دستی واریز کنیم. ما هم این کار را کردیم و فیش را برای شرکت نفت فکس کردیم. اما چون سایت تعطیل شده بود، تا حدود ساعت 3 بامداد عملاً جایگاه تعطیل شد.

خدمتگزار در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص این که جایگاه شما هم در چند روز گذشته با ازدحام مواجه بود یا خیر گفت: مردم بعد از عید آمادگی برای گرانی بنزین را داشتند با ازدحام زیادی مواجه نبودیم.

واکنش ها به یکسان سازی قیمت سوخت

از دیگر نقاط  کشور خبر می رسد، افزایش قیمت سوخت، باعث واکنش هایی از سوی اصناف و مسئولین مختلف شده است.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار که روز چهارشنبه در استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر جلوگیری از سوء استفاده عده ای از سودجویان پس از ترک نرخی شدن  قیمت بنزین گفت: با تأکیدات دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها از دستگاه های مسئول می خواهم با هر گونه تخلف برخوردی صریح نمایند.

نجفی با اشاره به اینکه بیشتر تاکسی ها دوگانه سوز هستند گفت: تک نرخی شدن قیمت بنزین در افزایش کرایه خودروهای درون شهری و برون شهری تأثیری نخواهد داشت و در صورت مشاهده تخلفات باید برخورد جدی شود.

مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران همچنین در گفتگو با واحد مركزي خبد، آزاد شدن قيمت بنزين را آزاد شدن مجال براي مسافركش هاي شخصي دانست و گفت: وقتي فرقي بين تاكسي و مسافربر شخصي نباشد و قيمت سوخت تاكسي برابر مسافركش هاي شخصي باشد عملا بازار گرمي براي مسافر بر هاي شخصي ايجاد خواهد شد.

فتحعلي زاده در ادامه از دولت درخواست نمود تا تفاوت ويژه اي بين عموم خودروها و تاكسي كه وسيله حمل و نقل نيمه عمومي است قائل شود.

در اين حال نوبخت سخنگوي دولت در گفتگو با شبكه خبر سيما تك نرخي شدن بنزين را راه حل جلوگيري از قاچاق و افزايش بي رويه سوخت دانست و گفت: حذف سهميه بندي انتخاب بين بد و بدتر بود.

 

resized_1051167_770

 

نرخ های کرایه تاکسی در خمام تغییر نکرده است

اکبر پور مسئول واحد خدمات موتوری شهرداری خمام در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر اظهار داشت: هیچ گونه افزایش قیمت در نرخ کرایه تاکسی های داخل شهر خمام نداریم.

وی افزود: کلیه تاکسی دارانی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرایه تاکسی ها بنمایند، با آن ها برخورد خواهد شد. کمیته انضباطی مستقر در شهرداری به تخلفات رانندگان در این خصوص رسیدگی و متخلفان را جریمه نقدی خواهد کرد. همچنین این افراد به دادگاه نیز معرفی خواهند شد.

کرایه خشکبیجار به رشت : 2415 تومان

صفری رئیس شورای شهر خشکبیجار نیز در گفتگو با خوبان خبر اظهار داشت: نرخ کرایه تاکسی خشکبیجار به رشت 15 درصد به نسبت سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته، کرایه تاکسی 2100 تومان بود که با تصویب اعضای شورای شهر در جلسه روز یک شنبه این هفته و موافقت با افزایش 15 درصدی قیمت ها، به 2415 تومان رسید.

افزایش قیمت خودسرانه کرایه لشت نشاء به رشت

علیرضا مسچیان شهردار لشت نشاء در مصاحبه کوتاه با خبرنگار ما گفت: با توجه به این که نرخ جدید کرایه تاکسی در لشت نشاء هنوز تصویب نشده، هر گونه افزایش خودسرانه کرایه ها ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ کرایه لشت نشاء به رشت در سال جدید از 1850 به 2100 افزایش یافته است و در چند روز گذشته برخی رانندگان کرایه را افزایش داده و به 2500 رسانده اند.

رانندگان تاکسی خمامی؛ معترض به یکسان سازی قیمت های سوخت

همچنین شنیده ها حاکی است؛ این افزایش قیمت منجر به اعتراض بسیاری از رانندگان تاکسی در شهر خمام شده است.

 

انتهای پیام/67


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads