کد خبر: 80248 - تاریخ: دوشنبه، 25 می 2015 - 21:14

وزیر کشور:

داعش به ۴۰کیلومتری مرزهای ایران برسد حتماً دخالت می‌کنیم

وزیر کشور گفت: قبلاً هم اعلام کرده‌ایم که اگر داعش به حدود ۴۰کیلومتری مرزهای ما برسد و قصد خرابکاری داشته باشد، حتماً ایران دخالت خواهد کرد و ما رسماً این را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش خوبان: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقاد مهاجران افغان نسبت به برخورد نامناسب وزارت کشور با آنها، گفت: این‌گونه نیست. ما اخیراً نشست 4جانبه‌ای با حضور افغانستان، پاکستان، نماینده سازمان ملل و ایران در تهران داشتیم که موضوع ساماندهی مهاجران افغان در ایران موضوع این جلسه بود.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در عدم پوشش مناسب نشست چهارجانبه در تهران با موضوع آوارگان افغان، اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی به این موضوع توجه نکردند و این همزمان شد با بیانیه احمد شهید که مدعی شده بود ایران حقوق پناهندگان را رعایت نمی‌کند و این ادعا در حالی باطل است که وزیر مهاجران افغانستان، پاکستان و نماینده سازمان ملل در ایران برای بررسی این موضوع گرد هم آمده بودند و ابراز رضایت کردند. قطعاً این ادعای او نیز باطل است.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره نحوه الکترونیکی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار داشت: برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به 350 تا 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این میزان نیز صرف خرید دستگاه‌های اخذ رأی و شمارش آن می‌شود.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت مالی دولت با توجه به شرایط تحریم‌ها و همچنین کاهش قیمت نفت در وضعیت خوبی نیست و ما انتظار نداریم که این رقم تأمین شود، اما اگر تأمین شد قطعاً ما در سراسر کشور انتخابات را الکترونیکی برگزار می‌کنیم. در غیر این صورت اولویت ما با وضعیت موجود در برگزاری الکترونیکی انتخابات با شهرهای بزرگ خواهد بود.

وی در خصوص سخنان روز گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور نیروهای داعش در مرزهای ایران، تصریح کرد: به هر حال مرزهای مشترک ما با عراق می‌تواند تحت تأثیر خرابکاری‌های داعش قرار بگیرد، اما استقرار نیروهای ما در مرزها و اقتدار و قوت آنها و تدبیر مسئولین هیچ‌گونه حادثه ضدامنیتی را تاکنون در مرزهای ما رقم نزده است.

وزیر کشور افزود: ما قبلاً هم اعلام کرده‌ایم که اگر داعش به حدود 40کیلومتری مرزهای ما برسد و قصد خرابکاری داشته باشد حتماً ایران دخالت خواهد کرد و ما رسماً این را اعلام کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی حضور نیروهای خارجی به‌رهبری آمریکا در منطقه برای مبارزه با داعش را اشتباه دانست و افزود: آنها امروز با ناکامی مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند مانع پیشروی داعش شوند و در مناطقی که ارتش عراق موفق بوده‌اند مناطقی بوده که نیروهای مردمی به‌درخواست آیت‌الله سیستانی با پیشروی داعش مقابله کرده بودند.

وی در خصوص استعفا دهندگان مدیران و مسئولان کشور برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مسئولان تا 28 خرداد فرصت دارند استعفا دهند، چرا که طبق قانون باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام استعفای خود را اعلام کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأثیر برخورد‌های سلبی با دارندگان دیش‌های ماهواره‌ای، گفت: جمع‌آوری ماهواره‌ها قانونی است که مجلس آن را تصویب کرده و اگر قرار است بازنگری شود باید در مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: برخورد سلبی در بخشی که قانون مصوب کرده وظیفه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی است، البته ما شاهدیم که توسط خود مردم این اتفاق رخ می‌دهد و ما نمی‌توانیم مانع اجرای قانون شویم که در این صورت آثار خوبی نیز بر امنیت در جامعه نخواهد داشت.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads