کد خبر: 80191 - تاریخ: دوشنبه، 25 می 2015 - 12:22

در 25 سالگی و با زایمان دوقلو

نخستین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در ایران، مادر شد

در سال 1369 اولین حاملگی خارج رحمی با روش‌های آزمایشگاهی مثبت شد و در دی ماه 69 نیز اولین فرزند به روش IVF ایران در یزد متولد شد.

به گزارش خوبان: این خبر را دکتر محمدحسین امیرارجمند که به عنوان برگزیده پیشکسوت حوزه تولید مثل در اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل معرفی شد، اعلام کرد.

 

وی در سال 1355 در رشته علوم آزمایشگاهی از دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شد و در سال 57 در سمت مسؤول آزمایشگاه بیمارستان افشار یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

 

جنین

 

در سال 68 مرکز تحقیقاتی و درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری دکتر افلاطونیان و دکتر کریم‌زادگان و مشارکت دکتر ارجمند راه‌اندازی شد و وی به عنوان مسؤول این آزمایشگاه فعالیت‌های تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

 

وی در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که فعالیتهای تحقیقاتی خود را از سال 68 در مرکز تحقیقاتی ناباروری دانشگاه علوم پزشکی صدوقی آغاز کردم، گفت: با همکاری دکتر صفا الحسنی که به عنوان جنین‌شناس در آلمان مشغول به تحقیقات بود، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه جنین‌شناسی در دانشگاه شهید صدوقی یزد کردیم که موفق به ایجاد چندین آزمایشگاه علمی و تکنیکی شدیم.

 

وی با تاکید بر این که این تحقیقات و آموزش‌های دکتر الحسنی به سرعت به ثمر نشست، خاطرنشان کرد:‌ در سال 1369 اولین حاملگی خارج رحمی با روش‌های آزمایشگاهی مثبت شد و در دی ماه 69 نیز اولین فرزند به روش IVF ایران در یزد متولد شد.

 

امیرارجمند با تاکید بر این که این فرزند دختر که «وجیهه» نامگذاری شده است، اکنون به سن 25 سالگی رسیده است ادامه داد: وی در حال حاضر ازدواج کرده و صاحب فرزند دو قلویی شده است.

 

انتهای پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads