کد خبر: 80020 - تاریخ: شنبه، 23 می 2015 - 10:43

تو که آمدی خیال هستی راحت شد…

رقیه توسلی

ولادت قمر بنی هاشم است… میلاد بی کرانه نوری که در آغوش مهربان امیرالمؤمنین(ع) ، کلام ا… می نوشد. میلاد همان ماه روشنی که تاریخ را از شوریدگی و برادری سیراب می کند. از بصیرت ناب.

به گزارش خوبان: «تو که آمدی خیال هستی راحت شد…»عنوان یادداشت روز روزنامه قدس به قلم رقیه توسلی است که در آن می خوانید؛

جهان به حضرت نو رسیده لبخند می زند و مدینه سراپا شادباش است. عباس بن علی آمده است… پاسدار آب و آبرو. کودکی که مولا، سر، بر دستان نازنینش فرود می آورد و با بغضی شورانگیز بر آنان بوسه می نشاند.

ولادت قمر بنی هاشم است… میلاد بی کرانه نوری که در آغوش مهربان امیرالمؤمنین(ع) ، کلام ا… می نوشد. میلاد همان ماه روشنی که تاریخ را از شوریدگی و برادری سیراب می کند. از بصیرت ناب.

علمدار را کیست که نشناسد و روایت وفایش را نشنیده باشد!؟ فرزند رشید علی و ام البنین را کیست که دمادم حیرت و تسبیح نکند!

ولادت باب الحوائج است… ولادت حضرت صالحی که سبوها و مشک ها هنوز از لبان خشک و تشنه اش می گویند، از جرعه های آبی که به فرات پس می دهد تا قلبش را از عشق و عهدی بزرگتر و زیبنده تر لبریز سازد. پاره تن حسین، قدم به هستی می نهد و ام البنین، عاشورا را دوره می کند… صفوف دشمن و خیمه های منتظر و مشکهایی که هربار با عمو تا شریعه می روند.

شاه وفا و ادب به دنیا می آید تا فداکاری و جانبازی به دنیا بیاید. تا تکیه گاه امام و قافله عاشورا به دنیا بیاید. تا تاریخ به ام البنینی غبطه بخورد که “مادر پسران” است. مادر عباس و عون و جعفر و عثمانی که عبودیت و سربازی را در کربلای ارادت، مشق عشق می کنند.

حضرت نو رسیده مدینه لبخند می زند و جهان سراپا شادباش است… اباالفضل آمده است… سقایِ علمدارِعاشقِ تاریخ… امان نامه امویان کافر رد می شود… نهر علقمه شهید می گردد… تیر پشت تیر… فرشته ها اشک می ریزند… و وفادارترین برادر زمین در آغوش ولایت آرام می گیرد.

ا… اکبر. اهل حرم به حضرت سقا چشم دوخته اند. به عموی دلاور بنی هاشم. به عباسی که ایثار و جوانمردی اش نامیراست. چشم دوخته اند به استقامت و شرفی که پیمانهای جاودانه می بندد و دعوت به راستی و اخلاص را بشارت می دهد. ولادت است… ولادت فرخنده انسانیت و ایثار. ولادت مرد رشیدی که به دنیای بی حسین پشت می کند. به دست و چشم و سر و جان، پشت می کند تا از حقانیت عشق دفاع کند. از معشوقی که یگانه است و از امامی که تا پایان هستی، بیعت معرفت می بندد.

 

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads