کد خبر: 79489 - تاریخ: شنبه، 16 می 2015 - 13:18

حامل 2 هزار و 400 تن مواد غذایی و 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی؛

کشتی نجات ایرانی به دروازه‌های یمن رسید

کشتی امدادرسان جمهوری اسلامی ایران در پنجمین روز از سفر به سمت یمن به نزدیکی آب‌های مقابل این کشور رسیده است.

به گزارش خوبان: کشتی امدادرسان جمهوری اسلامی ایران که به منظور کمک‌رسانی دارویی و غذایی به مردم جنگ‌زده یمن روز دوشنبه اسکله شهید رجایی بندرعباس را به مقصد این کشور ترک کرده بود، هم اکنون به حوالی بندر سلاله در عمان رسیده و تا ساعاتی دیگر وارد آب‌های مقابل کشور یمن خواهد شد.

این کشتی طی چند روز گذشته مسیر خود را در نزدیک‌ترین فاصله با آب‌های سرزمینی کشور عمان طی کرد و در ساعات آینده و پیش از ورود به خلیج عدن به منظور حفظ امنیت کشتی در مقابل تهدیدات احتمالی دزدان دریایی با فاصله گرفتن از سواحل یمن از کریدور بین‌المللی در خلیج عدن استفاده خواهد کرد.

طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده کشتی نجات ایرانی پس از عبور از خلیج عدن و تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شده و در بندر حدیده یمن پهلو خواهد گرفت.

این کشتی حامل 2 هزار و 400 تن انواع مواد غذایی و حدود 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی است که قرار است در اختیار مردم جنگ‌زده یمن قرار بگیرد. پیش از این جمهوری اسلامی ایران سعی در امدادرسانی به مردم یمن از طریق هوایی داشت که با ممانعت سعودی‌ها موفق به این کار نشد.

بنابراین گزارش علاوه بر پزشکان و مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران 15 نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف در این کشتی حضور دارند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads