کد خبر: 7939 - تاریخ: جمعه، 21 سپتامبر 2012 - 20:00

یادآوری دفاع مقدس برای نسل جوان ضروری است

فرمانده ارشد آجا در گیلان یادآوری ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان را لازم و ضروری عنوان کرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: امیر دریادار دوم خرداد حکیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید برای نسل امروز بازگو شود.

وی یادآوری ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: صدام پس از سقوط رژیم پهلوی با حمله به ایران می‌خواست خود را سردار قادسیه معرفی کند.

حکیمی دسترسی به آب‌های آزاد را از جمله دلایل حمله عراق به ایران خواند و تصریح کرد: ترس از صدور انقلاب اسلامی و سقوط رژیم دیکتاتور صدام از دیگر دلایل حمله عراق به ایران بود.

فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور هدف اصلی حمله صدام به ایران را سقوط انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: پیروزی سریع و برق‌آسا راهبرد عراق در ابتدای جنگ بود و در این زمینه موفق نشد.

وی به حمله 192 فروند هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی عراق در 31 شهریور سال 59 به ایران اشاره کرد و یادآور شد: ایران با 140 فروند هواپیمای جنگی زیرساخت‌های رژیم بعثی را مورد هدف قرار داد و صدور نفت عراق از 3 میلیون بشکه به 250 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

حکیمی با تاکید براینکه صدام قدرت نفوذ کلام امام (ره) و ولایت در بین مردم ایران را نادیده گرفته بود، ابراز کرد: مردم ایران پس از حمله عراق برای مقابله با رژیم بعثی عراق بسیج شدند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش راهبرد عراق در جنگ تحمیلی را شکست خورده اعلام کرد و افزود: صدام پس از 8 سال نبرد، شکست را پذیرفت.

وی با اشاره به تجهیزات جنگی عراق در ابتدای جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: صدام در آغاز جنگ دارای 335 فروند هواپیمای جنگی و 300 بالگرد بود و رزمندگان اسلام در طول جنگ 600 فروند از هواپیماهای عراق را نابود کردند اما رژیم بعثی در پایان جنگ 600 فروند هواپیما داشت.

حکیمی به کمک 80 میلیارد دلاری کویت و عربستان در جنگ تحمیلی به عراق اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با تدابیر امام (ره) جنگ را مدیریت کردند و پیروز شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads