کد خبر: 79231 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 می 2015 - 11:17

معاون فرهنگی ارشاد به دفتر مجرم امنیتی رفت و از او معذرت‌ خواست؛

رئیس نمایشگاه کتاب با دیدار از یک لمپن ضدانقلاب به استقبال رهبر انقلاب رفت/ آیا حاشیه‌سازی‌های فرهنگی، یک پروژه برای به حاشیه رفتن موضوع هسته‌ایست؟

ظاهرا تغییر سیاست‌های فرهنگی دولت اعتدال در ماه‌های منتهی به توافق هسته‌ای و دستور کار قراردادن سیاست‌ حمایت از گروه‌های افراطی و معاندین و ضدانقلاب تابلودار، هر روز دارد وارد فاز جدی‌تری می‌شود. سیاستی که با اکران فیلم‌های حامی فتنه آغاز شد و حالا به دیدار و معذرت‌خواهی معاون فرهنگی وزیر ارشاد از عناصر لمپن ضدانقلاب رسیده است.

به گزارش خوبان: در همین زمینه درحالیکه غرفه انتشارات حیان با مدیریت «مهدی خزعلی» از فعالان فتنه در نمایشگاه کتاب به دستور مسئولان اجرایی نمایشگاه تعطیل شده بود و همگان نیز بر تخلف وی اذعان داشتند. سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، در اقدامی عجیب با گل و شیرینی به دفتر انتشارات حیان رفته و بابت تعطیل شدن غرفه از وی عذرخواهی کرده است. وی حتی قول داده تمام خسارت‌های وی را از طرف وزارت ارشاد جبران کند.

این در حالیست که پیش از این مسئولان نمایشگاه گفته بودند که در این دوره ناشران ممنوع‌الفعالیت و آنها که مجوز فعالیت‌شان لغو شده یا پرونده قضایی داشته باشد به هیچ عنوان در نمایشگاه حضور نخواهند داشت اما با این‌همه در این دوره انتشارات حیان که مدیریت آن بر عهده مهدی خزعلی (از فعالان بی اخلاق فتنه) است که سابقه چندین‌بار زندانی شدن و اعتصاب غذا بر علیه جمهوری اسلامی را دارد، برخلاف ضوابط حضور داشت. انتشارات ممنوع‌الفعالیتی که طی سال‌های اخیر کتابی را منتشر نکرده است و پس از اینکه غرفه‌اش به دلیل اعتراضات بسته شد، مدیرش با حضور معاون ویزر ارشاد مورد تفقد و دلجویی قرار گرفت.
مهدی خزعلی در گفت‌وگو با فارس درباره حضور صالحی در دفتر کارش گفته است: «آقای صالحی با حضور در دفتر بنده از بابت اتفاقات افتاده عذرخواهی کرد و قول داد خسارت‌ها را ارشاد پرداخت کند. وی حتی بنده را با خودش به نمایشگاه بازگرداند و من از عصر امروز در غرفه انتشارات حیان حضور خواهم داشت.»
بنابراین معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دفتر کسی حضور و از او بابت یک اقدام قانونی در نمایشگاه عذرخواهی و دلجویی کرده است که در سال‌‌های اخیر چندین‌بار دستگیر شده است و همه روزه در شبکه‌های معاند نظام به سمپاشی علیه مسئولان نظام پرداخته است.
در همان روزهای نخست بعد از انتخابات ۸۸ و در حالی که مهدی خزعلی فرزند ناخلف آیت الله خزعلی، با مواضع شاذ و ساختارشکنانه خود به بهانه تقلب در انتخابات در آتش فتنه گران می دمید، آیت الله خزعلی در ۲۸ خرداد ۸۸ با صدور نامه‌ای سرگشاده که در رسانه ها بازتاب یافت، ضمن اعلام برائت از فرزند ناخلف خود نوشت:
«خداوند متعال مي‌فرمايد «يا ايها الذين آمنوا ان من ازواجكم و اولادكم عدوا لكم فاحذروهم» و نيز تذكر مي‌دهد «لا تجد قوما يومنون بالله و اليوم الاخر يوادون من حاد الله و رسوله و لو كانوا آباءهم او ابناءهم.» در اين دو آيه ارجمندخداوند سبحان به ما تنبه مي‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول كنار نيامدند از آنها احتراز كنيد و آنها را دوست نداشته باشيد.
مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم اثر نمي‌كند. با بعضي از علماي بزرگ صحبت كردم، فرمود دست نگه دار شايد به راه بيايد. ديگر كاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نمي‌كنم و حرف‌هاي نامناسب او را بر نمي‌تابم. ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل كند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا مي‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافي كه پيش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.»
مهدی خزعلی اما پس از طرد از سوی پدر به جهت اقدامات ضدانقلابی‌ش نوشت: ««می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزه مستحبی حرام است»می‌گویم «بلی؛ اما جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئله رفع ظلم است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست!!!» و پس از آن نیز به پای ثابت حضور در رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل شد و شروع کرد به توهین کردن به مقامات عالی نظام و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی.
220089_391
همراه با نوری زاد
او به همراه اشخاصی چون محمد نوری‌زاد، مدت مدیدی به فحاشی علیه جمهوری اسلامی، مردم و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی مشغول شد. این دو، جلساتی را در تهران تحت پوشش طرح مسائل به ظاهر اخلاقی و مذهبی برگزار کرده و در این جلسات به جمع آوری پول برای گروه خود اقدام کرده بودند که در نهایت با واکنش دستگاههای امنیتی کشور مواجه شد.
اما با همه‌ی این‌ها نکات جالب توجه این است که خزعلی پیش از این دیدار با سیدعباس صالحی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، او را نیز مورد توهین قرار داده بود. او خطاب به روحانی نوشته بود: «با سلام و اهدای تحیّت، ضمن تبریک میلاد امیر مومنان علی ابن ابیطالب (علیه السلام) چند سطری از ظلمی که بر موسسه فرهنگی انتشاراتی حیّان و موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح(عج) در دوران کوتاه دولت شما شده است می نگارم، نه برای رفع ظلم، که می‌دانم نه می‌توانید و نه به آن اهتمام دارید! فقط برای این که مردم امید واهی به حضرتعالی نبندند و بدانند که باید دست همت بر کمر خویش گرفته و بایستند و از جناب سرهنگ و آدم های امنیتی وابسته آبی گرم نمی‌شود!»
خزعلی در این نامه با تهدید دولت اورده بود: «من خسارات ممانعت از فعالیت این دو انتشارات و دو نشریه کتاب سفید و کتاب‌شناسی علوم پزشکی را متوجه دولت جمهوری اسلامی دانسته و تا تادیه خسارات از پای نخواهم نشست، حتی شکایت به مراجع ذیصلاح بین المللی خواهم برد، چون امیدی به قوه قضاییه ندارم.»
و در جایی دیگر با حالتی طلبکارانه، اینگونه از خجالت وزیر ارشاد و رئیس دولت تدبیر و امید در آمده بود: «اما امروز وزیر دولتی مرا از حقوق خویش محروم می‌کند که وجودش را مرهون مقاومت و ایستادگی مردان مرد در حبس و حصر می‌باشد و این فرصت‌طلبان چون بر مسند وزارت نشستند، ولی نعمتان خویش از یاد برده و به دریوزگی اصحاب زر و زور و تزویر روی آوردند!»
با این همه و پس از این میزان توهین به دولت اعتدال و همچنین با آن سابقه مشخص در فعالیت علیه کشور اما، خزعلی در اتفاقی عجیب مورد تفقد معاون وزیر ارشاد دولت قرارگرفت و حتی به او وعده پرداخت خسارت داده شد. بنابراین با همه‌ی این اوصاف به نظر می‌رسد تمام این موارد در چارچوب پروژه‌ای انجام می‌گیرد که هدف آن دامن زدن به حاشیه‌‌های فرهنگی و اجتماعی با حمایت از عناصر افراطی، برای دور کردن اذهان مردم و رسانه‌ها از بحث هسته‌ایست. تحلیلی که به نظر کمی ساده‌انگارانه می‌آید، چرا که رسانه‌های انقلاب در همین مدت هم نشان داده‌اند که علاوه بر اینکه بر اتفاقات فرهنگی و اجتماعی تمرکز دقیقی دارند، به هیچ عنوان از توافق هسته‌ای نیز غافل نخواهند شد.
منبع: رجانیوز
انتهای پیام/17

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads