کد خبر: 79031 - تاریخ: شنبه، 9 می 2015 - 11:29

حجت الاسلام عاشوری:

سکوت مرگ بار نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن

امام جمعه خمام گفت: متاسفانه در حملات اخیر رژیم سعودی به یمن، نهادهاي حقوق بشري را سکوت مرگباري فرا گرفته است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام، با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ گفت: اين سازمان بين المللي با وجود اين‏كه داراي 183 كشور عضو است ولي نتوانسته در جريان تهاجم ظالمانه و محاصره دارويي و غذايي مردم يمن كه در آستانه فاجعه انساني قرار دارد، کاري بکند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به ممانعت عربستان از ارسال کمک های دارویی و غذایی ملت ایران به مردم مظلوم یمن اظهار داشت: علي‏رغم اين‏كه هلال احمر جمهوري اسلامي ايران بارها خود را آماده كمك ‏رساني به مردم مظلوم يمن نموده است، حاكمان آل‏ سعود به ‏دستور اربابان استكباري‏شان مانع از اين اقدام بشردوستانه گرديده‏ اند.

 

حجت الاسلام عاشوری افزود: آنچه تاكنون از سوي صليب سرخ و پزشكان بدون مرز به يمن ارسال شده تنها تكافوي 1000 زخمي را نموده است كه در مقابل هزاران زخمي قطره‏ اي بيش نيست.

 

خطیب جمعه خمام خاطرنشان کرد: متاسفانه در حملات اخیر رژیم سعودی به یمن، نهادهاي حقوق بشري را سکوت مرگباري فرا گرفته است.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، امروز ملت شجاع ايران به عنوان تنها کشور حامي مظلومان جهان به پا خاسته است تا اين ظلم بين المللي را که عليه ملت مسلمان يمن روا داشته اند، فرياد بزند.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با معلمان سراسر کشور گفت:  ايشان در اين ديدار به تيم مذاکره کننده توصيه کردند: «از عظمت و هويت خود در مقابل بيگانگان دفاع کنيد و به هيچ وجه از خطوط قرمز نظام عبور نکيد. مذاکره در زير شبح تهديد، معنايي ندارد و ملت ايران مذاکره زير سايه تهديد را بر نمي تابد. مقامات آمريکايي غلط مي کنند که ملت ايران را تهديد به حمله نظامي مي کنند؛ ملت ايران کسي را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.»

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه، به طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه کشورهای منطقه اشاره و اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي، در صدد تجزيه كشورهاي منطقه از جمله سوريه، عراق و يمن هستند؛ که در گذشته هم چندين بار تحت عنوان راهبرد خاورميانه جديد در اين زمينه خيز برداشته بودند؛ ولي با هوشياري ملتهاي منطقه هرگز موفق نشدند. لکن آنها براي اينکه سلطه خود را در منطقه حفظ کنند، چاره اي جز کوچکتر کردن کشورهاي منطقه ندارند؛ تا بعدها بتوانند به بهانه هاي واهي، آنها را به جان هم بيندازند و سلاح هاي مرگبار خود را به آنها بفروشند. هم اکنون آمريکا با تلقين خطر ايران به آنها، مي خواهد سپر موشکي خود را به شيخ نشين هاي خليج فارس بفروشد!

 

امام جمعه خمام به سالروز صدور فتوای میرزای شیرازی مبنی بر تحریم استعمال توتون و تنباکو در 24 اردیبهشت ماه سال 1270 اشاره کرد و گفت: اين واقعيت تاريخي نشان مي دهد قدرتي که از فتواي يک مرجع تقليد برمي خيزد از هيچ سلاح ديگري به وجود نمي آيد. اين قدرت، يک امانت الهي است که بايد در جهت تقويت دين خدا و حفاظت از جان و مال و آبروي مؤمنين بکار رود. ولي متأسفانه کساني که از مکتب اهل بيت (عليهم السلام) فاصله گرفته اند، از اين قدرت براي تضعيف اسلام و ايجاد تفرقه ميان مسلمين استفاده مي کنند.

 

انتهای پیام/80


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads