کد خبر: 78991 - تاریخ: جمعه، 8 می 2015 - 16:18

جزئیات حوادث مهاباد و مرگ فریناز؛

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی: هیچ نیروی امنیتی، دولتی و نظامی در مرگ فریناز دخیل نبوده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: متهم احتمالی دستگیر شده و تاکید شده که قوه قضائیه با دقت و قاطعیت تمام پی گیر این موضوع باشد.

به گزارش خوبان به نقل از ندای ارومیــه، نشست فوری روز جمعه علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با گروهی از خبرنگاران به موضوع مرگ دختر مهابادی و حوادث دیروز مهاباد در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد که مشروح  اظهارات وی به شرح زیر است:
به جد پی گیر ماجرا هستیم
روز یکشنبه 13 ام اردیبهشت ماه در محل هتل تارای شهر مهاباد یک خانم از طبقه چهار این هتل سقوط کرده و این حادثه منجر به فوت وی می شود که لازم است این حادثه را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کنم و به آن ها اعلام میکنم که ما به جد پی گیر این موضوع هستیم.
متهم احتمالی دستگیر شده و تاکید شده که قوه قضائیه با دقت و قاطعیت تمام پی گیر این موضوع باشد.

علیرضا رادفر

هیچ نیروی امنیتی، نظامی و دولتی در مرگ فریناز نقش نداشته است
به دنبال این حادثه سایت های عمدتا بیگانه و آن هایی که توسط ضد انقلاب هدایت می شود شروع به فضاسازی کردند که نفری از نیروهای امنیتی در آنجا حضور داشته و برخی اتفاقات  باعث شده که این خانم در حین فرار از آنجا جان خود را از دست دهد.
من خدمتم شما عرض میکنم که این متهم احتمالی متعلق به بخش خصوصی است و هیچ ارتباطی با هیچ نهاد امنیت و دولتی ندارد. ایشان در آن هتل مستقر بودند تا مسئولین هتل را در جهت ارتقاء هتل راهنمایی کنند و به عنوان یک مشاور بخش خصوصی در آنجا حضور داشتند و هیچ ارتباطی با نهاد های امنیتی و دولتی ندارد.
تاثر جوانان مهابادی را طبیعی میدانیم
به دنبال این فضاسازی ها متاسفانه عده ای از جوانان مهابادی تحریک شده و در جلوهتل حاضر می شوند و اقدام به آتش زدند هتل در روز پنج شنبه می کنند. اینکه با توجه به فضای موجود احساسات مردم و جوانان مهابادی متاثر بشود، ما از این جهت موضوع را طبیعی می دانیم ولی دوستان می دانند که ممکن است چنین اتفاقی در هر جای کشور بیفتد اما این دلیل نمی شود که بخاطر این احساسات چنین اتفاقی در مهاباد بیفتد.
فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری مهاباد زیر سئوال رفت
البته ما بنای بر خویشتن داری در برخورد نیروهای نظامی و انتظامی در برابر این اتفاق داشتیم و تصمیم گرفتیم که دوستان با نهایت خویشتن داری با این مسئله رو به رو شوند. متاسفانه این جوانان احساساتی این خویشتن داری پلیس را بر نتابیدند و متاسفانه هرچقدر که میتوانستند به هتل تارا خسارت وارد کردند.
البته، این دوستان ظاهرا مسئول هتل را در این رابطه مقصر می دانستند که این موضوع هم در حال بررسی است. اما آن چیزی که لازم است اینجا نسبت به آن توجه کنیم، این است که این حرکت متاسفانه جایگاهی که مهاباد در چند سال گذشته برای سرمایه گذاری ایجاد کرده بود را زیر سئوال برد.
با معترضین خویشتن دار بودیم اما این خویشتن داری همیشگی نیست
این خویشتن داری همیشگی نخواهد بود اگر احساس کنیم که گروه هایی این احساسات جوانانمان را به کانال ها و مسیر های دیگری می کشانند، آن وقت مطمئن باشند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
ما احساسات جوانانمان را طبیعی میدانیم و آن ها را درک میکنیم، اما اگر احساس کنیم که گروه های بدخواه نظام و مردم در این حرکات دست دارند ما دیگر خویشتن دار نخواهیم بود.
این اتفاق و این حرکات از دیروز احساس شده و از دیروز کانال های معاند و ضد انقلاب و کوموله دارند این موضوع را تهییج می کنند. دوستان بدانند که ما دیگر با خویشتن داری برخورد نخواهیم کرد و با قاطعیت وارد میدان می شویم.
والدین مهابادی جوانان خود را توجیه کنند
لذا باز تاکید می کنم والدین محترم و مردم فهیم و افراد ذی نفوذ مهابادی جوانان خود را توجیه کنند و از ادامه این مسیر اشتباه جلوگیری کنند.
ما پی گیر قضیه هستیم، دستگاه قضا پی گیر موضع است و متهم احتمالی در اختیار دستگاه های امنیتی است لذای جای هیچ نگرانی وجود ندارد. مطمئنا اگر خطای ایشان ثابت شود با قاطعیت با موضوع برخورد خواهد شد.
هیچ تیراندازی در مهاباد صورت نگرفته است
هیچ تیراندازی دروقایع دیروز انجام نشده منتها در حین آتش سوزی هتل، یک عده جلوی ماشین های آتش نشانی را گرفتند  و این باعث شد که درگیری هایی به وجود بیاید، اشیائی پرتاب شده، سنگ پرتاب شده و در این حین تعدادی هم از نیروهای انتظامی و مردم ما مجروح شدند که بلافاصله با آمادگی که در بیمارستان مهاباد ایجاد شده بود جهت معالجه اعزام شدند.
اکثریت اینها به صورت سرپایی مداوا شدند اما دونفر مجروح داشتیم که این ها در مهاباد و تبریز بستری هستند و حال عمومی آن ها خوب است. یکی از این دو نفر هم از بیمارستان مرخص شده است.
آخرین گزارش پلیس از علل سقوط و مرگ فریناز چیست؟
بعضی مسائل هست که به حریم شخصی افراد برمی گردد و رسانه ای کردنش را به مصلحت نمی دانیم. اما آن چیزی که اتفاق افتاده این است که بین مرحومه و این فرد ارتباطی ایجاد شده-در حد صحبت کردن و آشنا شدن و احتمالا این ها قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند. در این حین دختر جوان بخاطر رو به رو نشدن با خانواده اش که در راه هتل بودند می خواسته از طریق هتل از این اتاق به اتاق دیگری منتقل شود که در این حال سقوط میکند.
رسانه های معاند دروغ میگویند/هیچ تعرضی وجود نداشته است
موردی که سایت های معاند اعلام کردند واقعیت ندارد. به صراحت می گویم پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تعرضی وجود نداشته است.
هم تجمع دیروز و هم تجمعی که اعلام کرده اند امروز برگزار می شود اکثرا توسط کوموله و دموکرات هدایت می شود و این برای ما مسلم است. طبیعتا می خواهند فضا را در جهت به آشوب  کشیدن شهر هدایت کنند. تمهیدات لازم انجام گرفته و مطمعنا اقدامات مناسبی در این راستا انجام خواهد شد.
از جوانان عزیز می خواهم که به فراخوان ها توجه نکنند
بازهم از مردم مهاباد و جوانان فهیم تقضا می کنم که به این فراخوان ها جواب ندهند چون این فراخوان توسط ضد انقلاب است. این ها دارند فرصت های سرمایه گذاری مهاباد را زیر سئوال می برند.
اتفاقی که درمهاباد افتاد، طبیعتا فرصت های سرمایه گذاری را تحت شعاع قرار می دهد. فکر می کنیم این جوانان احساساتشان جریحه دار شده برای همین سعی کردیم حادثه را مدیریت کنیم. بنابراین ادامه داستان چون به دست ضدانقلاب افتاده، ممکن است این خویشتن داری اتفاق نیفتد. فضای مجازی مسموم شده، اخبار غلط تیراندازی و کشته شدن مردم در شبکه های اجتماعی منعکس شده است اما من الان دقیق ترین اخبار را در اختیار شما قرار می دهم.
در اتفاقات دیروز 25 نفر زخمی شدند که هفت نفر از آن ها از ماموران انتظامی است.
200 جوان 15 تا 22 ساله به این اقدام دست زدند و بقیه صرفا برای کمک و تماشای موضوع در محل حاضر بودند.
خانواده فریناز قانونا پی گیر ماجرا هستند
خانواده دختر مهابادی هیچ نقشی در اتفاقات دیروز ندارند. مادر ایشان که در قید حیات اند تاکید داشتند ما جز از راه قانونی پی گیری دیگری نخواهیم داشت و همکاری خوب و نزدیکی با آن ها داریم.
در حین آتش سوزی سه نفر از خود آتش زنندگان هتل در اتش گیر کرده بودند که توسط مامورین آتش نشانی نجات یافتند.

 

انتهای پیام/43


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads