کد خبر: 78842 - تاریخ: چهارشنبه، 6 می 2015 - 18:55

گفتگو با فوتبالیست گیلانی تیم اتلتیکو مادرید؛

عزت‌اللهی: تشویق سیمئونه بزرگترین سورپرایز زندگی فوتبالی‌ام بود

هافبک جوان و گیلانی تیم فوتبال اتلتیکومادرید می‌گوید روزی که سرمربی تیم بزرگسالان این باشگاه او را تشویق کرده، لذت‌بخش‌ترین روزش را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خوبان، هافبک جوان کشورمان که هر روز در فوتبال اروپا بیشتر پیشرفت می‌کند، چند وقتی است که از تیم جوانان اتلتیکومادرید به تیم بزرگسالان C این باشگاه راه یافته و حالا رویای حضور در تیم اصلی را در سر می‌پروراند.

سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص شرایطش در اتلتیکومادرید، حضور در تیم بزرگسالان و تمرین کردن زیر نظر دیه‌گو سیمئونه، هدفش برای رسیدن به تیم ملی و … صحبت کرده است.

به نظر می‌رسد پیشرفت خوبی در اسپانیا داشته‌ای و بعد از چند ماه حضور در تیم جوانان اتلتیکومادرید به تیم C بزرگسالان راه یافتی.

درست است و از این بابت خدا را شکر می‌کنم که حضورم همراه با پیشرفت بود. از زمانی که به تیم بزرگسالان آمده‌ام در تمام بازی‌ها به میدان رفتم و اکنون 2 بازی دیگر باقی مانده تا فصل به پایان برسد. دو هفته پیش در دربی مادرید به پیروزی رسیدیم و این هفته هم مقابل آلکورکون موفق به پیروزی شدیم.

در بازی مقابل آلکورکون هم موفق شدی پاس گل بدهی.

از دقیقه 60 وارد زمین شدم. یک بر صفر عقب افتاده بودیم و لحظات پایانی بازی بود که توانستم پاس گل بدهم تا بازی مساوی شود. خوشبختانه توانستم به اعتماد کادرفنی پاسخ بدهم و از این موضوع خوشحالم.

از شرایطی که در تیم C داری راضی هستی و چه زمانی قرار است به تیم اصلی راه پیدا کنی؟

هنوز که وضعیتم برای فصل آینده مشخص نشده و در حال بررسی پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه هستیم. باید ببینیم با چه شرایطی می‌خواهند تمدید کنند و بعد از آن تصمیم می‌گیرم. اکنون به جز پیشنهاد تمدید قرارداد اتلتیکومادرید، از سه تیم اروپایی دیگر هم پیشنهاد دارم اما اولویت اتلتیکومادرید است. اگر پیشنهاد خوبی ارائه شود و بتوانم تا یک سال آینده به تیم اصلی راه پیدا کنم، قراردادم را تمدید خواهم کرد.

این موضوع به چه شرایطی بستگی دارد؟

در اتلتیکومادرید باید پله پله پیش رفت و به یکباره نمی‌توان پیشروی کرد. من عضو تیم C هستم و باید راهی تیم B شوم اما این تیم اکنون وضعیت خوبی ندارد. تیم B در حال سقوط به لیگ دسته سوم است و من می‌خواهم سال به سال پیشرفت کنم. اگر بتوانم بعد از یک سال بازی در تیم B به تیم اصلی بروم، قطعاً تمدید می‌کنم.

سیمئونه هم در این خصوص تصمیم‌گیرنده است؟

او همه بازیکنان را زیر نظر دارد و بازی آنها را می‌بینید. اگر هم بازیکنی مدنظرش باشد به باشگاه دستور می‌دهد که قرارداد او را تمدید کنند تا در آینده به کار بگیرد. بعد از بازی خوبی که مقابل چلسی در لیگ قهرمانان انجام دادیم، سومین تمرین بعد از بازی‌مان بود که سیمئونه وارد کمپ شد. هنوز تمرین تیم بزرگسالان شروع نشده بود که ایستاد و تمرینات ما را از نزدیک تماشا کرد. آن روز جرمان بورگوس دستیارش را دنبال من فرستاد و گفت سیمئونه گفته امروز با تیم اصلی تمرین کنم. خوب هم تمرین کردم و سیمئونه تشویقم کرد که فکر می‌کنم این روحیه دادن او نشأت گرفته از بازی خوب مقابل چلسی بود.

پس یک روز خوب را پشت سر گذاشتی؟

بزرگترین سورپرایز زندگی فوتبالی‌ام بود و یک روز لذتبخش را پشت سر گذاشتم چون هر وقت سیمئونه می‌خواست از تیم جوانان بازیکنی را به تمرین بزرگسالان اضافه کند، دو سه نفر را فرا می‌خواند تا تمرینات با تعداد مورد نظرش انجام شود اما آن روز فقط من را به تمرین برد و بعد از آن هم به تیم بزرگسالان C اضافه شدم. البته صحبت مستقیمی با هم نداشتیم اما چون همه بازیکنان را ارزیابی می‌کند اگر نظر مثبتی روی بازیکنی داشته باشد به باشگاه اعلام می‌کند.

22

با بازی در لیگ قهرمانان اروپا جزو بازیکنان با تجربه هستی؟

لیگ قهرمانان یک میدان بزرگ و افتخاری بود که توانستم در این میدان بازی کنم. ابتدا که به اتلتیکومادرید آمدم 2، 3 ماه دنبال کارهای ویزا و مجوز بازی‌ام بودم و به همین دلیل دیر به تیم جوانان ملحق شدم. چند بازی اول لیگ قهرمانان را از دست دادم اما بازی با چلسی یک تجربه خوب بود. این بازی را جان تری، دیه‌گو کاستا و داوید لوئیز از نزدیک دیدند و حتی کاستا و لوئیز به رختکن ما آمدند و با هم صحبت کردیم.

در این مدت پست اصلی تو در اتلتیکومادرید چه بوده که هم در گلزنی و هم در گل ساختن موفق بودی؟

هافبک دفاعی هستم.

یعنی هافبک دفاعی آزاد هستی که توانستی آمار خوبی در گلزنی و دادن پاس گل داشته باشی؟

اتفاقاً آزاد نیستم اما سعی می‌کنم خودم را در موقعیت گلزنی قرار دهم. وقتی می‌بینم شرایط فراهم است سریع خودم را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهم و اگر هم شرایط مهیا باشد سعی می‌کنم هم تیمی‌هایم را در موقعیت گل قرار دهم.

با این روند امید داری که به تیم ملی دعوت شوی؟

از روز اولی که به اتلتیکومادرید آمدم هدفم رسیدن به تیم ملی بزرگسالان بود و هر روز با این امید به پیشرفتم فکر می‌کنم. می‌خواهم به این هدف بزرگ برسم و حالا که کارلوس کی‌روش هم مانده و به بازیکنان جوان و لژیونر اهمیت می‌دهد، می‌خواهم زودتر به این آرزو برسم.

البته کادرفنی تیم امید هم روی تو حساب کرده است.

لباس ملی برای من فرقی ندارد و سرباز ایران هستم. فرقی ندارد که تیم امید باشد یا بزرگسالان، هدفم این است با لباس ایران بدرخشم و باعث سربلندی کشورم شوم. مطمئناً اگر هم به تیم امید دعوت شوم با جان و دل در خدمت خواهم بود.

گفتنی است؛ سعید عزت الهی فوتبال خود را در مدرسه فوتبال قایقران زیر نظر پدرش (نادر عزت‌الهی) از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی آغاز کرد،سپس به تیم شهرداری بندر انزلی رفت و ۳سال در آنجا به بازی پرداخت و از آنجا به خدمت نونهالان ملوان درآمد و پس از پیوستن به تیم نوجوانان ملوان در سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمد احمدزاده به تیم بزرگسالان ملوان منتقل شد.

وی در سال ۱۳۹۳ با قراردادی پنج ساله ، به باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید بی رفت تا پس از یک سال به تیم بزرگسالان این باشگاه منتقل شود.

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads