کد خبر: 78698 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 می 2015 - 13:45

دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی خبر داد:

رنگ کردن گوشت مرغ و فروش به جای گوشت قرمز

متأسفانه به دلیل گران بودن گوشت قرمز نسبت به گوشت مرغ، تعدادی افراد سودجو اقدام به رنگ کردن گوشت مرغ می‌کنند و آن را به جای گوشت قرمز به می‌فروشند

به گزارش خوبان: دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره تولید گوشت تقلبی در بازار گفت: متأسفانه به دلیل گران بودن گوشت قرمز نسبت به گوشت مرغ، تعدادی افراد سودجو اقدام به رنگ کردن گوشت مرغ می‌کنند و آن را به جای گوشت قرمز به می‌فروشند و از لحاظ علمی ثابت شده است که وجود چنین رنگ‌های مصنوعی به شدت برای سلول‌های بدن مضر و عاملی برای بروز سرطان‌ها،‌ ام اس و بیماری‌های خود ایمنی هستند.

 

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که در کشور ما، در برخی کشتارگاه‌های صنعتی، اقداماتی برای ذبح حیوانات به کار گرفته می‌شود که نه تنها مورد تایید شرع نیست بلکه به شدت برای بدن انسان بیماری‌زا است.
یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی ضربه زدن به سر حیوان هنگام ذبح کردن را بسیار اشتباه دانست و افزود: هنگامی که به سر حیوان ضربه وارد می‌شود، هورمون‌هایی ترشح می‌شود که به شدت برای بدن مصرف کننده مضر است.

 

گوشت قرمز

اکبری افزود: برای کشتن حیوان برخی افراد از وسایل الکتریسیته استفاده می‌کنند و با بی‌حس کردن حیوان را ذبح می‌کنند در حالی که دستور شرع بریدن زیر گلوی حیوان است که از لحاظ علمی ثابت شده است که این کار باعث می‌شود تا استرس کمتری به حیوان وارد شود.

کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها

این دانشیاردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ از کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده که در برخی کشتارگاه‌ها به حیوان گاز دی اکسید کربن تزریق می‌کنند و با حالت خفگی، حیوان را سر می‌برند که از لحاظ علمی این اقدام باعث می‌شود تا گاز Co به هموگلوبین بدن بچسبد و یک رنگ صورتی مانند به رنگ گوشت ایجاد شود که برای بدن مضر است.
اکبری با بیان این‌ که این گونه کشتار‌ها باعث می‌شود تا خون کمتری از بدن حیوان خارج شود، گفت: وقتی به شکل اسلامی و درست حیوانی ذبح نمی‌شود این خود موجب می‌شود تا خون زیادی در بدن حیوان تجمع پیدا کند که هم از لحاظ اقتصادی برای سودجویان به صرفه است و هم سلامت گوشت به خطر می‌افتد و ایجاد بیماری می‌کند.
وی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری گوشت سالم گفت: یک گوشت قرمز نباید رنگ قرمزغیر طبیعی، صورتی، سبز، تیره و کدر داشته باشد.

 

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads