کد خبر: 78589 - تاریخ: دوشنبه، 4 می 2015 - 17:09

حاشیه‌های حضور آیت ا... در دانشگاه امیرکبیر/

هاشمی: سخنرانی‌های من پیش از انقلاب در دانشگاه امیرکبیر همیشه مساله ساز می‌شد/ حضور خانوادگی هاشمی در دانشگاه!/ خودرو حامل هاشمی دانشجویان را زیر گرفت

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی شعارهای خود اعلام کردند که جلسات سفارشی و فرمایشی جایگزین برنامه های دانشجویی شده است و تهمت زدن به امام جایش در دانشگاه نیست.

به گزارش خوبان، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت روز استاد در دانشگاه امیرکبیر گفت: سخنرانی‌های من پیش از انقلاب در دانشگاه امیرکبیر همیشه مساله ساز می‌شد.

 

حضور هاشمی در دانشگاه امیر کبیر

 

وی افزود: این دانشگاه اعتبار زیادی به ایران داده و امروز یکی از استوانه‌های علمی کشور است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از چیزهایی که در اختیار ما نیست زمان ظهور و قیامت است و این حرفهایی که برخی می‌گویند امروز یا فردا ظهور می‌شود، دروغ است.

1

وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمان ما این روزها به دلیل اعتراض‌های بحق خود کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند و البته کسی هم مانع آنها نیست و نباید باشد.

هاشمی در ادامه با اشاره به شهادت شهید مطهری گفت: التقاطی‌ها و چپی‌ها از قبل انقلاب کینه شهید مطهری را به دل گرفته بودند و در نهایت او را شهید کردند.

وی با اشاره به روزهای اول انقلاب گفت: اوایل انقلاب خیلی آزادی بود و هر کس هرچه می‌خواست، می‌گفت.

2

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه شرایط جهان و منطقه به گونه‌ای است که باید هشیار باشیم، گفت: استکبار نتوانسته آنطور که دلش می‌خواست دنیا را بسازد و فهمیده‌اند کشور مقتدری در منطقه نباید باشد.

وی افزود: مطمئن نیستم ولی از اظهارات اعضای کنگره امریکا به نظر می‌رسد که قصد دارند منطقه را به کشورهای کوچک تبدیل کنند، حرف‌هایی پیدا شده که می‌گوید عراق باید سه کشور و سوریه و یمن هرکدام دو کشور شوند، ایران تنها لنگر محکمی است که می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند.

هاشمی با تأکید براینکه وظیفه ماست که نگذاریم در جامعه تشتت ایجاد شود، گفت: ما در سال حساس انتخابات هستیم. در سوریه دارند تا محاصره دمشق پیش می‌روند.

وی ادامه داد: ایران و پایگاه آن در منطقه بدون حضور مردم و استحکام رابطه دولت و ملت نمی‌تواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، در جنگ هم با حضور مردم توانستیم از مخاطرات آن عبور کنیم.

زنجیره انسانی اعتراضی دانشجویان امیرکبیر در مقابل درب دانشگاه همزمان با حضور هاشمی

به گزارش فارس، هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی امروز، به مناسبت بزرگداشت روز استاد از طرف ریاست دانشگاه امیرکبیر به این دانشگاه آمدند. این برنامه که قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ برگزار شود به علت حواشی ایجاد شده به تاخیر افتاد. دانشجویان که به حضور هاشمی در دانشگاه معترض بودند با حضور در جلوی درب دانشگاه و محل ورود هاشمی در مقابل خودروی حامل وی زنجیره انسانی تشکیل دادند.

3

این برنامه در حالی برگزار شد که از صبح امروز تدابیر امنیتی شدیدی در دانشگاه برقرار شده است. تعدادی از کلاس ها و آزمایشگاه‌های درسی مجاور مکان سخنرانی پلمپ و تعطیل شده اند. انتظامات دانشگاه با حضور در نقاط مختلف دانشگاه، سعی در پراکنده کردن دانشجویان داشتند.

اعضای انجمن های اسلامی اصلاح طلب ترقی خواه و فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر با دردست داشتن تصاویری از سران فتنه به استقبال ورود هاشمی در دانشگاه امیرکبیر رفتند.

جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه نیز با دردست داشتن پلاکاردهایی با این عناوین که دانشگاه جای استوانه فتنه نیست، ما خیانت‌هایتان به مردم در سال ۸۸ را فراموش نمی‌کنیم، نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر اعتراض کردند.

4
مجوز ورود فقط برای خبرنگاران جریان های هم سو
همچنین خبرگزاری دانا خبر داد: دفتر آیت ا… تنها مجوز ورود به خبرنگارهای جریان های همسو با خود را صادر کرده و تلاش های دیگر رسانه ها را برای حضور در این برنامه با پاسخ همسو نبودن با آیت ا… و امکان ایجاد تنش ناکام گذاشت.اگرچه ساعت برگزاری این همایش یازده اعلام شده بود، اما تنها اندکی قبل از شروع برنامه ساعت برگزاری یک ساعت جلو کشیده شد.
تجمع دانشجویان در دانشگاه امیر کبیر در مخالفت با حضور هاشمی
در همین میان تجمعات گسترده ای در دانشگاه امیر کبیر از روز گذشته برای مخالفت با حضور هاشمی در این دانشگاه صورت گرفته است.

طی ساعات گذشته حدود 150 نفر از دانشجویان این دانشگاه مقابل درب سالن آمفی تئاتر مرکزی که هاشمی رفسنجانی قرار است در آنجا سخنرانی کند تجمع پیدا کردند و شعارهای خود را سر دادند.

دانشجویان مخالف پلاکاردهایی با مضامین «رابطه روز معلم با رأس فتنه را بیابید»، «فتنه گر حیا کن دانشگاه را رها کن»، «سیاست فرمایشی و سفارشی جایگزین برنامه های دانشگاه شده است»، “«ستاد تحریف امام و انقلاب»، «سخنران مراسم روز دانشگاه»، «روز معلم را در دانشگاه به پادگان نظامی تبدیل نکنیم»، «نقاط مشترک مطهری، خاتمی و رفسنجانی چیست؟» در دست دارند.
این دانشجویان همچنین پلاکاردهایی با تصاویر مهدی هاشمی و مسأله فساد اقتصادی در دست دارند.

این در حالی است که تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی به خبرنگارانی که از صبح امروز در سالن آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه مستقر شده‌اند اجازه حضور یافتن در میان دانشجویان را ندادند و مانع از حضور خبرنگاران شدند.

جلوگیری از ورود خودروی هاشمی توسط دانشجویان 

خودروی هاشمی و عفت مرعشی در حالی وارد دانشگاه شد که دانشجویان با شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر آمریکا مانع از ورود خودروی هاشمی شدند.

به گفته شاهدان عینی خودروی هاشمی با شکستن زنجیره دانشجویان که برای ممانعت از ورود وی به دانشگاه تشکیل شده بود توانست وارد دانشگاه شود و در همین حین تعدادی از دانشجویان مصدوم شدند.

جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم همزمان با انتشار خبر احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه، ضمن اعتراض به این برنامه ریزی، سوالاتی را از وی مطرح کردند تا در صورت حضور در دانشگاه به آنها پاسخ دهد.

براساس این گزارش، در هفته‌های پیش نیز دانشگاه امیرکبیر، شاهد سخنرانی شخصیت‌های تنش زا چون محمدرضا خاتمی، اصغر فرهاد زاده و علی مطهری بوده است. این در حالی است که ریاست دانشگاه به برنامه‌های سخنرانی افرادی چون حسین شریعتمداری، بذرپاش (نماینده مجلس) و سعید زیباکلام به علت تنش زا خواندن برنامه ها مجوز نمی دهد.هنگام ورود اتومبیل حامل هاشمی رفسنجانی دانشجویان با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر آمریکا از وی استقبال کردند.

انتهای پیام/19


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads