کد خبر: 78329 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 آوریل 2015 - 13:45

اصلاح طلب گیلانی:

دیوار بی‌اعتمادی فرو ریخت؛ ایران و آمریکا در ۵۰ سال آینده دو متحد استراژيك خواهند بود!

يك فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخيرا در مصاحبه اي اظهار داشته: ایران و آمریکا در ۵۰ سال آینده دو متحد استراتژیک منطقه‌ای و جهانی خواهند بود. من ذوق زدگی بسیاری در بین مسئولان آمریکایی برای گفت‌وگو با ایران مشاهده می‌کنم!

به گزارش خوبان،‌ فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود كه اخیر با روزنامه آرمان امروز انجام داده، گفته است: ایران و آمریکا در ۵۰ سال آینده دو متحد استراتژیک منطقه‌ای و جهانی خواهند بود. من ذوق زدگی بسیاری در بین مسئولان آمریکایی برای گفت‌وگو با ایران مشاهده می‌کنم!
او همچنین بر خلاف محمد خاتمی که زمانی تأکید کرده بود دیوار بی‌ اعتمادی بین ایران و آمریکا بلند است، تصریح می‌کند: به نظر من دیوار بی‌ اعتمادی بین ایران و آمریکا در حین مذاکرات هسته‌ای فرو ریخته است!… آمریکا به دنبال یک آلترناتیو برای عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه است… و به همین دلیل ایران می‌تواند نقش یک هم‌پیمان منطقی را برای آمریکا در آینده بازی کند.

 

12

 

*خوشبینی و اعتماد مفرط چهره‌های یک جریان سیاسی خاص نسبت به آمریکا در روزهای پس از توافق لوزان وارد فازهای جدیدتری شده است.

فازهای جدیدی که بیان سخنانی از قبیل متحد جهانی آمریکا و هم‌ پیمانی منطقه‌ ای او شدن نیز از زمره آنها محسوب می‌شود و حتی اعمال ۱۰۰ تحریم جدید پس از توافق موقت هسته‌ ای در ژنو نیز از عمق آنها نکاست.

این خوشبینی مفرط البته در حالی است که مقامات آمریکایی و حتی شخص رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها در روزها و ماه‌های اخیر اعلام کرده‌ اند که قصد تهدید نظامی، براندازی و از بین بردن تمامیت هسته‌ ای ایران اسلامی را دارند اما گویا در خانه‌ی جریان سیاسی خاص، کسی برای شنیدن این حرف‌های صریح حضور ندارد.

آقای زاهد در حالی از فروریختن دیوار بی‌ اعتمادی میان ایران و آمریکا و هم‌ پیمانی ما با شیطان بزرگ دم می‌زند که گویا فراموش کرده فرض بر تبتّل انقلاب اسلامی از اسلام و آرمان‌ها و هم‌پیمانی با آمریکا عاقبتی بهتر از محمدرضا شاه پهلوی، صدام حسین و معمّر قذافی ندارد.

زيرا آمریکا اولی را در آخر کار به کشورش هم راه نداد، برای سرنگونی دومی در هنگام به‌ سر آمدن تاریخ مصرفش، لشکرکشی به راه انداخت و برای سومی هم بصورت نیابتی و در قالب ناتو وارد جنگ شد.

فیاض زاهد چندی قبل نیز عنوان کرده بود که ما خاطره خوشی از انقلاب سال ۵۷ نداریم!

او کسی است که قبل از این مدعی شده بود پس از توافق هسته‌ای؛ ایران برای توافق با عربستان هم اقدام خواهد کرد.

منبع: افكار

انتهاي پيام/19


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads