کد خبر: 78305 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 آوریل 2015 - 11:35

آخرین اخبار از تحولات ایالت بالتیمور آمریکا؛

ادامه خشم مردم آمریکا از سیاست های نژادپرستانه دولتی/ بالتیمور در آتش اعتراض معترضان می سوزد+ تصاویر

با افزایش تنش ها در شهر بالتیمور آمریکا درگیری معترضان به نژاد پرستی کماکان ادامه دارد.

به گزارش خوبان به نقل از مرصاد:  خبرگزاری آسوشیتد پرز نوشت: درگیری های بالتیمور آمریکا در حالی به شب دوم رسید که بیش از دویست نفر از معترضان با وجود وضعیت منع رفت و آمد همچنان به اعتراض خود ادامه می دادند و در مقابل آنها صفی از نیرو های ویژه پلیس با پرتاب گاز اشک آور و شلیک های پی در پی گلوله تلاش می‌کردند معترضان را متفرق کنند.

 

download

 

 

جرقه شروع این اعتراضات زمانی روشن شد که یک جوان سیاهپوست آمریکایی 25 ساله  به نام فردی گَری در حالی که در سلامت کامل به سر میبرد در پی بازداشت پلیس مجروح شده و در طول بازداشت جان خود را از دست می دهد.

 

به گزارش خبرنگار اسوشیتد پرز در  شب گذشته معترضان با پرتاب کپسول های گاز اشک آوری که به سمت آنها  شلیک شده بود سعی داشتند از خود دفاع کنند که از سوی دیگر مورد حمله نیرو های پلیس قرار می گرفتند.

 

باید توجه داشت که درگیری شب دوم در حالی اتفاق افتاد که از صبح سه شنبه بیش از 1000 نیروی پلیس و گارد امنیت ملی در حال گشت زنی در سطح شهر بوده اند که با وجود این تدابیر شدید امنیتی نتوانستند آتش اعتراضات را در بالتیمور خاموش کنند.

 

download (1)

 

 

از سال 1968 این اولین باریست که پس از ماجرای قتل مارتین لوتر کینگ جونیور، سیاستمدار سیاهپوست آمریکایی و حامی حقوق مهاجرین آفریقایی، گارد ملی آمریکا  به خیابان ها آمده که این خود نشان دهنده خشم و نارضایتی  انکار ناپذیر سیاهپوستان نسبت به سیاست های نژاد پرستانه در آمریکاست.

 

وضعیت بحرانی بالتیمور به گونه ای است که در روز گذشته در پی اعلام وضعیت منع رفت و آمد تمامی اماکن دولتی از جمله مدارس تعطیل شده و مسابقات بیسبال بالتیمور که تاریخچه ای 145 ساله دارد کنسل شد.

 

download (2)

 

 

در شب اول نیز درگیری ها به گونه ای بود که به گزارش نیرو های پلیس 1 مامور پلیس زخمی و بیش از صد معترض بازداشت شدند  که در میان حمله نیرو های گارد ویژه  معترضان برای عقب راندن آنها اقدام به پرتاب سنگ و اشیاء فلزی به سمت نیرو های پلیس کردند.

 

انتهای پیام/32

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads