کد خبر: 78177 - تاریخ: چهارشنبه، 29 آوریل 2015 - 00:20

رئيس پليس فتاي استان گيلان خبر داد:

دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی

عامل هتک حیثیت شهروند گيلاني در فضای مجازی كه نامزد سابق پسرش بود، شناسایی و دستگير شد.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدخاني رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع يک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي فردي مبني بر منتسب نمودن اعمال خلاف واقع علیه وی در شبكه اجتماعي غیرمجاز، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتاي استان گيلان افزود: با پي‌جويي‌هاي فني و پليسي، كارآگاهان پليس فتا عامل هتک حیثیت شاکیه را در شبکه اجتماعي غیرمجاز كه خانمی 24 ساله و نامزد سابق پسرش بود، شناسايي كرده و با هماهنگي مقام قضايي وي را در رشت دستگير نمايند.

سرهنگ محمدخاني اظهار کرد: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده از متهم، وي به صراحت به بزه انتسابي خود اعتراف و انگيزه خود را از اين کار انتقام گرفتن از پسر شاکيه عنوان کرد که جهت سير مراحل قانوني تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت شد.

رئيس پليس فتاي استان گيلان تصريح كرد: طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرايم رايانه‌اي ـ هر كس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سامانه رايانه‌اي يا مخابراتي اكاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اينكه از طريق يادشده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت (در صورت امكان)، به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج ميليون ريال تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخاني در پايان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  يا ايميل اين پليس به آدرس Gfata@police.ir گزارش نمايند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads