کد خبر: 78052 - تاریخ: یکشنبه، 26 آوریل 2015 - 23:57

استاندار گیلان:

تولید، اشتغال و رونق با تورم 43 درصدی معنا ندارد

محمدعلی نجفی با اشاره به وجود تورم بالای کشور در سال‌های گذشته اظهار کرد: تولید، اشتغال و رونق با تورم 43 درصدی معنا ندارد.

به گزارش خوبان: محمدعلی نجفی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد هفته کارگر گیلان با اشاره به وجود تورم بالای کشور در سال‌های گذشته اظهار کرد: تولید، اشتغال و رونق با تورم 43 درصدی معنا ندارد.

وی به تلاش مسئولان برای افزایش حقوق به منظور جبران تورم در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: افزایش حقوق‌ها نیمی از تورم سالانه را جبران نمی‌کرد و کارفرمایان هر قدر حساب شده عمل می‌کردند در پایان سال با تورم 40 درصدی عایدی نداشتند.

نجفی با تأکید بر استفاده از روش‌های جدید به منظور برطرف کردن مشکل اشتغال در جامعه، بیان کرد: فروردین ماه امسال با تلاش‌های انجام شده توسط مسئولان تورم به 15.5 درصد در کشور رسیده است.

استاندار گیلان، تورم در این استان را 2.1 تا 2.6 درصد کمتر از کشوری خواند و تصریح کرد: شش فصل متوالی گیلان رتبه نخست بهبود شرایط کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

وی به سخنان نوروزی رئیس جمهور مبنی بر رونق و پیشرفت کشور در سال 94 اشاره کرد و گفت: امر مذکور در کنار کار و اشتغال کارگران محقق می‌شود.

نجفی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی در استفاده از تولید داخلی مهم است، خاطرنشان کرد: فضای کشور در حال آماده شدن برای از بین بردن بحران‌های ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و گذر از مشکلات مدیریتی است.

استاندار گیلان فراهم کردن زمینه موفقیت و امنیت برای کارفرما و سرمایه‌گذاری را سبب ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد و یادآور شد: تثبیت وضعیت کارگری را باید در تثبیت نظام اقتصادی کشور جویا باشیم.

وی با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز از موضوع‌های مهم در کشور است، اظهار کرد: تقویت پول داخلی از اهدافی است که دولت دنبال می‌کند.

نجفی بر تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار در گیلان تاکید کرد و افزود: تا زمینه اقتصادی برای تولیدکننده فراهم نشود حتی برای بانک‌ها نیز نمی‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

*پرداخت 500 میلیارد تومان به چهار پرونده بانکی با اجبار از بالا

استاندار گیلان به پرداخت 500 میلیارد تومان توسط یک بانک عامل به چهار فقره با اجبار از بالا در سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: سیستم بانکی گیلان یک‌هزار و 670 میلیارد تومان به نظام بانکی کشور بدهی دارد.

وی سهم مردم گیلان در دریافت تسهیلات از بانک‌ها را ناچیز خواند و بیان کرد: پرداخت تسهیلات به برخی از افراد بسیار است و ای کاش این تسهیلات را در بخش تولید هزینه می‌کردند.

نجفی اولویت کاری خود در بدو ورود به گیلان را اشتغال دانست و تصریح کرد: پس از گذشت دو سال دیگر مسئولان به موضوع مهم اشتغال رسیدند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکل اشتغال موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی در زمان رونق و ایجاد اشتغال کاهش پیدا می‌کند.

* صیانت از اموال کارگران وظیفه سازمان تامین اجتماعی است

وی بر ضرورت ایجاد تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی گیلان تأکید کرد و گفت: صیانت از اموال کارگران جزو وظایف ذاتی سازمان تامین اجتماعی است.

نجفی با اشاره به اینکه توقع ما از سازمان تامین اجتماعی بیش از این است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در گیلان کمتر از دیگر استان‌ها است و حتی بعضی از سرمایه‌هایی که قبل از انقلاب داشتیم و در اختیار این سازمان قرار گرفته، نتوانست به خوبی از آن صیانت و حراست کند.

استاندار گیلان با ابراز رضایت از مدیران سازمان تامین اجتماعی در استان، یادآور شد: در جلسه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری گیلان در جلسه با وزیر در نهاد ریاست جمهوری موضوع مذکور را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نتوانست از کارخانه‌های چوکا، فرش گیلان، سیمان لوشان و … در گیلان نگه‌داری کند، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی روزبه‌روز بر مشکلات گیلان اضافه کرده است.

نجفی به وجود کارخانه‌های بلاتکلیف در گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از کارخانه‌های مذکور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و وضعیت این کارخانه‌ها باید مشخص شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/72


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads