کد خبر: 7804 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 سپتامبر 2012 - 08:12

70 هزار موشك سنگين حزب‌الله آماده شليك به اسرائيل/ روزی که جنگ با ایران آغاز شود…

حزب الله در جنگ 33 روزه صرفا 4 هزار موشك آن هم از جنس سبك به سوي اسرائيل شليك كرد اما حالا اين گروه 70 هزار موشك پيشرفته و آماده شليك دارد.

به گزارش خوبان به نقل از کیهان: كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در تبيين آمادگي رزمي ارتش حزب الله خاطر نشان كرد اگر روزي جنگي با حزب الله درگيرد، جنگ قبلي در قبال جنگ جديد حكم تفريح را دارد. حزب الله در آن جنگ 4 هزار موشك به اسرائيل شليك كرد كه از نوع موشك هاي سبك بود و تا جلوتر از منطقه الخضيره نرسيد اما آنها امروز 70 هزار فروند موشك آماده شليك دارند كه غالبا از نوع سنگين است و مي تواند همه جاي اسرائيل را هدف قرار دهد.

اين شبكه تلويزيوني با تاييد سخنان سيدحسن نصرالله گفت: دبيركل حزب الله مي گويد اين بار در صورت اصابت بمب و موشك به بيروت، تل آويو را آماج حملات موشكي قرار مي دهيم.

از سوي ديگر روزنامه يديعوت آحارونوت با انتشار گزارشي تاكيد كرد: اسرائيل در صورت جنگ با ايران ورشكست خواهد شد.

اين روزنامه صهيونيستي نوشت: روزي كه جنگ با ايران آغاز شود، فاجعه انساني و اقتصادي در اسرائيل به وجود خواهد آمد. آمارهاي رسمي حاكي از آن است كه با توجه به هزينه هاي سنگيني كه اقتصاد ما پس از جنگ 33 روزه متحمل شد به هيچ وجه آسان نيست كه اين بار بتواند از پس هزينه هاي اقتصادي جنگ با ايران برآييم. روزنامه مذكور با مرور هزينه هاي سنگين جنگ 33 روزه مي نويسد: اين در حالي است كه آن جنگ تنها 33 روز به طول انجاميد و تنها مناطق محصوري از شمال را كه تنها 20 درصد از توليد ناخالص داخلي اسرائيل در آن متمركز است، شامل شد. در آن جنگ اسرائيل 700 سرباز خود را از دست داد و نزديك به 8 هزار نفر نيز زخمي شدند. اين همه در حالي است كه اسرائيل در نهايت در آن جنگ شكست خورد. به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شمار نظاميان آماده به رزم حزب الله در آن جنگ تنها 700 نفر بود و نيروي جنگجو ذخيره آن نيز به 7300 نفر مي رسيد. اما در مورد ايران، اين كشور 550 هزار نيروي آماده به رزم در اختيار دارد كه بيش از 780 برابر نيروي نظامي حزب الله است. شمار نيروهاي ذخيره آن نيز در حدود 8/1 ميليون سرباز است اين ارقام نشان مي دهد كه در صورتي كه اسرائيل بخواهد با ايران وارد جنگ شود هزينه هايي به مراتب سنگين تر از جنگ با حزب الله متحمل خواهد شد.

يديعوت آحارونوت افزود: در عين حال زماني كه اسرائيل با حزب الله در سال 2006 جنگيد از رشد اقتصادي برخوردار بود در حالي كه اسرائيل در وضعيت فعلي از رشد اقتصادي در خور توجهي برخوردار نيست. در حال حاضر دولت اسرائيل در يك بحران اقتصادي تمام عيار به سر مي برد.

وضعيت اقتصادي اسرائيل در حال حاضر شباهت بسياري به وضعيت بحران اقتصادي اش در دهه هفتاد دارد. قطعا چنين جنگي در وضعيت فعلي آن هم با كشور نفت خيزي چون ايران هزينه هاي اسرائيل را بسيار بيشتر از حد تصور خواهد كرد و چه بسا آن را تا مرز ورشكستگي تمام عيار بكشاند.

در همين حال نيويورك تايمز در گزارشي نوشت: طبق نظرسنجي جديد «شوراي شيكاگو در امور عمومي» 70 درصد آمريكايي ها مخالف حمله يك جانبه به ايران هستند و 59 درصد نيز مي گويند اگر اسرائيل جنگي را با ايران به راه اندازد آمريكا نبايد در مقام دفاع از تل آويو وارد ميدان شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads