کد خبر: 77889 - تاریخ: شنبه، 25 آوریل 2015 - 19:16

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه:

آمریکایی ها هرگز نباید ماجرای طبس را فراموش کنند/ شیوخ عرب خیال می کنند می توانند با تکیه بر آمریکا به ایران اسلامی ضربه بزنند

حجت الاسلام عاشوری گفت: آن زمان که شیوخ خلیج فارس به مدرسه می رفتند، در کتاب های درسی شان نام خلیج فارس را می خواندند؛ ولی گویا درسشان را هم خوب یاد نگرفته اند. نام پرسابقه خلیج فارس، بلندتر از آن است که دستان کوتاه این نژاد پرستان بی عرضه به آنان برسد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خمام با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: در چنین روزی دنیا شاهد شکست مفتضحانه شیطان بزرگ در مقابله با نهضت خونین اسلامی ایران بود. در این ماجرا عظمت و شکست ناپذیری ما به جهانیان ثابت شد.

 

وی ادامه داد: این شکست مفتضحانه زمانی رخ داد که آمریکا در صدد برآمده بود تا سرافکندگی و افتضاح ناشی از تسخیر لانه جاسوسی در تهران را با ربودن جاسوسان از لانه جاسوسی جبران کند. آمریکا ابتدا تصمیم به محاصره اقتصادی گرفت؛ لکن محاصره اقتصادی، که توسط آمریکا و کشورهای همپیمانش انجام پذیرفت نتوانست کوچک ترین خللی در اراده پولادین ملت قهرمان ایران به وجود آورد، لذا در صدد اجرای طرح دیگری برآمد و آن حمله نظامی به ایران برای آزاد سازی گروگان هایش بود.

 

امام جمعه خمام افزود: شیطان بزرگ در پنجم اردیبهشت سال 59 با تعدادی هواپیمای نظامی و هلیکوپتر، حمله خویش را به ایران آغاز کرد. این هواپیماها و هلی کوپترها که حامل موتورسیکلت ها و جیپ های نظامی و نارنجک، توپ و مسلسل بودند در صحرای طبس فرود آمدند تا از آن مکان، عملیات آزاد سازی گروگان ها را آغاز نمایند.

 

خطیب جمعه خمام اظهار داشت: کماندوهای آمریکا برای این که بتوانند عملیات آزادسازی گروگان ها را به نحو احسن انجام داده و نتایج مطلوب را به دست آورند! مدت ها قبل به منطقه آریزونا اعزام شده بودند تا در شرایط سخت آنجا که شبیه به شرایط صحرای طبس می باشد، تمرین های لازم را انجام دهند و به محض ورود به طبس آمادگی های لازم را برای اجرای طرح داشته باشند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نقشه های دشمن برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران اسلامی تصریح نمود: هم اکنون نیز آن ها نیروگاه عظیم آب سنگین اراک را در یکی از شهرهای خود شبیه سازی کرده اند تا عملا در جریان میزان پیشرفت ایران باشند؛ و اگر هم بخواهند زمانی اقدامی کنند، بدانند که چگونه باید آن را از کار بیندازند! ولی «مکروا و مکرالله، والله خیرالماکرین».

 

حجت الاسلام عاشوری اظهار داشت: آن ها نباید هرگز صحنه طبس را فراموش کنند، چونکه ایران صاحب دارد و صاحبش از آن دفاع خواهد کرد، همان طور که عبدالمطلب خطاب به ابرهه گفت: «انا رب الابل و للبیت رب». آمریکایی ها با وجود مراقبت های لازم و پیش بینی های انجام شده و وجود امکانات و تجهیزات کامل، در اوج ناباوری و تحیر، توسط شن های تفتیده بیابان طبس، که ماموران الهی بودند، به شکستی سخت و سنگین تن در دادند.

 

امام جمعه خمام با تشبیه ماجرای صحرای طبس حمله فیل سواران ابرهه به خانه کعبه و سرکوبی آنان توسط مرغان ابابیل گفت: لشکریان ابرهه همچون نیروهای متجاوز آمریکایی از شدت قدرت و شوکت تصور نمی کردند که کسی بتواند مانع حمله آنان به خانه کعبه شود، لکن در آن هنگام ابابیل در آسمان ظاهر شده و سنگ هایی که در منقارهایشان داشتند بر سر فیل سواران ابرهه فرود آوردند و بدین وسیله کافران یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند. آمریکای جنایتکار که در شرایط آماده ای که آشوب های گروههای چپ و منافقین به وجود آورده بودند، به ایران اسلامی تجاوز کرده بود، در اثر معجزه الهی در طبس شکست خورد.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس، به دلیل راه ارتباطی آن با اقیانوس هند و آب های آزاد و داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز، همیشه مورد طمع دیگران بوده است، تا سیاست های خودشان را بر این منطقه تحمیل کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نام خلیج فارس گفت: اخیرا چندین سال است که این کشورهای کوچک، ضعیف و ترسوی عربی در حاشیه خلیج فارس به گنده گویی افتاده و می خواهند این منطقه زرخیز را به نام بی کفایت خودشان ثبت کنند.

 

وی افزود: خلیج فارس، نامی است که سابقه چند هزار ساله دارد و در منابع تاریخی بیش از پانصد سال قبل از میلاد مسیح موجود بوده است. ولی برخی از سران این کشورهای تازه به وجود آمده عربی که قدمت کشورشان حتی از عمر حاکمانشان هم کمتر است، خواستند با همکاری مستکبرین دنیا، این سند تاریخی را عوض کنند و برای خودشان به نام خلیج عربی ثبت نمایند، ولی با این دزدی فرهنگی آبروی خودشان را بردند.

 

امام جمعه خمام گفت: آن زمان که شیوخ خلیج فارس به مدرسه می رفتند، در کتاب های درسی شان نام خلیج فارس را می خواندند؛ ولی گویا درسشان را هم خوب یاد نگرفته اند. نام پرسابقه خلیج فارس، بلندتر از آن است که دستان کوتاه این نژاد پرستان بی عرضه به آنان برسد.

 

وی ادامه داد: این ها فقط بلدند که با هواپیماهای آمریکایی، بمب های ساخت آن ها را بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن بریزند، ولی جرات ندارند به رژیم صهیونیستی که بسیاری از سرزمین هایشان را اشغال کرده، کوچک ترین تشری بزنند! حال در مقابل ایران اسلامی که تنه به آمریکا می زند، اصلا قادر به عرض اندام نیستند ولی خیال می کنند که با تکیه به آمریکا می توانند خودی نشان بدهند!

 

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads