کد خبر: 77861 - تاریخ: شنبه، 25 آوریل 2015 - 11:37

از صبح امروز؛

آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان

توزیع تخم نوغان از صبح امروز در بین کشاورزان گیلان آغاز شده است.

به گزارش خوبان، کشاورزان نوغاندار گیلان از امروز برای دریافت تخم نوغان آماده شده‌اند که در همین زمینه 14 هزار و 500 جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود.

 

نوغان

 

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در حاشیه توزیع تخم نوغان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 10 پایگاه برای توزیع تخم نوغان بین پرورش‌دهندگان پیله ابریشم در گیلان در نظر گرفته شده که کشاورزان می‌توانند برای دریافت به آنها مراجعه کنند.

علی‌اصغر داداش‌پور محل استقرار پایگاه‌های توزیع تخم نوغان را در رشت، آستانه‌اشرفیه، فومن، شفت، لاهیجان، لنگرود، انزلی، طاهرگوراب و کسمای صومعه‌سرا و شلمان عنوان کرد.

وی درباره قیمت جعبه‌های تخم نوغان تصریح کرد: قیمت هر جعبه تخم نوغان 7 هزار و 500 تومان است و از کشاورزان نوغاندار می‌خواهیم در تقویم پیش‌بینی شده پرورش کرم‌های ابریشم را آغاز کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه نوغانداران می‌توانند از لحظه خرید جعبه‌های تخم نوغان آن را بیمه کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی به منظور بیمه کردن جعبه‌های تخم نوغان در پایگاه‌های توزیع مستقر هستند.

وی اضافه کرد: بابت بیمه هر جعبه تخم نوغان 16 هزار و 800 تومان در نظر گرفته شده و نوغان‌داران مبلغ 4 هزار و 800 تومان پرداخت می‌کنند و برای بیمه جعبه‌های تخم نوغان 85 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

داداش‌پور با تصریح بر اینکه 50 درصد از نوغان‌داری کشور در گیلان است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد گیلان یکی از قطب‌های نوغان‌داری در کشور محسوب می‌شود.

وی توسعه هدف‌مند را از برنامه‌های مرکز نوغانداری کشور عنوان کرد و یادآور شد: توتستان‌ها تنها تامین‌کننده غذای کرم ابریشم هستند و تغذیه و آماده‌سازی درختان توت در پرورش کرم ابریشم مهم است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور بهترین سال نوغانداری کشور را در سال 79 ذکر کرد و متذکر شد: در این سال 200 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران توزیع شد.

وی از فعالیت نوغانداری در 15 استان کشور خبر داد و افزود: فعالیت مرکز توسعه نوغانداری کشور از سال گذشته آغاز شده و این مرکز با نگاه حمایتی به کشاورزان برنامه‌ها را پیگیری می‌کند.

داداش‌پور نوغانداری را همزیستی با دیگر مشاغل دانست و تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم می‌تواند بخشی از درآمد کشاورزان را تامین کند.

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads