کد خبر: 77666 - تاریخ: چهارشنبه، 22 آوریل 2015 - 20:38

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

دستگیری دانشجوی لاهیجانی به جرم سوء استفاده از ایمیل استاد خود

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری دانشجویی که از ایمیل استاد خود سوءاستفاده کرده بود در لاهیجان خبر داد.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی ظهر امروز در نشست انتظامی استان در تشریح پرونده جرائم سایبری اظهار کرد: پرونده سواستفاده فردی از ایمیل شخصی یک استاد دانشگاه به پلیس فتا رسید و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ-محمدخانی

وی عامل سوءاستفاده از ایمیل استاد دانشگاه را دانشجوی وی در لاهیجان عنوان کرد و گفت: مجرم فردی 31 ساله اهل و ساکن لاهیجان و دانشجوی استادی بود که از ایمیل او سوءاستفاده می‌کرد.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه دانشجوی مذکور در لاهیجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد، تصریح کرد: متهم به صراحت به جرم خود و سوءاستفاده از غفلت استاد اعتراف کرد.

وی افزود: متهم اعتراف کرد که برای به دست آوردن شناسه کاربری و گذر واژه‌های ایمیل استاد مطالب خلاف واقعه‌ای را برای خدشه‌دار شدن وجهه استاد در دانشگاه محل تحصیل خود منتشر کرده است.

محمدخانی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد:شهروندان در حفظ و نگهداری از شناسه کاربری و گذر واژه پست الکترونیک خود نهایت دقت و جدیت را داشته باشند.

وی خطاب به کاربران، یادآور شد: هنگام خروج از ایمیل گزینه Sign Out را کلیک کرده و مرورگر خود را به نحوی تنظیم کنید که نام کاربری و رمز عبور را ذخیره نکند و برای ایمیل خود از رمزهای معتبر، قوی و استاندارد استفاده کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/43


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. شهروند
     | 2015/04/23 - 20:43
    پاسخ
    +2
    0

    با سلام
    از زحمات سربازان امام زمان (ع) که در پلیس فتای استان گیلان زحمت می کشند، تشکر می شود و با افرادی که با آبروی افراد بازی می کنند بایستی به شدت برخورد قانونی کرد تا عبرت دیگران شود.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads