کد خبر: 77645 - تاریخ: چهارشنبه، 22 آوریل 2015 - 16:17

این بستنی ها را نخورید

از آنجا که بستنی از خامه، شیر، تخم‌مرغ، ژلاتین، شکر، مغز خشکبار، میوه‌ها و طعم‌دهنده‌ها تشکیل می‌شود از حساسیت زیادی برخوردارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بروز هر نوع آلودگی و به تبع آن ایجاد مسمومیت در مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.

به گزارش خوبان، این بستنی‌ها که غیراستاندارد بودند از مراکز تولید و عرضه در استان و توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد در سال 93 توقیف شده است.

براساس این گزارش، از آنجا که بستنی از خامه، شیر، تخم‌مرغ، ژلاتین، شکر، مغز خشکبار، میوه‌ها و طعم‌دهنده‌ها تشکیل می‌شود از حساسیت زیادی برخوردارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بروز هر نوع آلودگی و به تبع آن ایجاد مسمومیت در مصرف‌کننده افزایش می‌یابد؛ به همین منظور در خرید این خوراکی باید به تاریخ تولید و انقضا و نشان استاندارد توجه کرد.

بستنی خوشمزه

از دیگر نکاتی که در مصرف بستنی‌های بسته‌بندی شده باید مورد توجه داشت، نگهداری بستنی در فریزر و سردخانه های 18ـ درجه سانتیگراد و نرم نبودن بستنی (بستنی نرم‌شده قابل مصرف نیست، چون میکروب‌ها در آن به شدت زیاد می‌شود) است، چنانچه بستنی هر چند کوتاه‌مدت، از دمای 18ـ خارج شود و مجدداً به این دما بازگردانده شود، متحمل شوک حرارتی شده و کشدار و آدامس‌گونه و در نتیجه غیرقابل مصرف می‌شود.

در مورد بستنی‌های باز و فله‌ای نیز که خوردن آن توصیه نمی‌شود،نکاتی از این قبیل را باید مورد توجه داشت: بستنی سنتی باید از شیر پاستوریزه تهیه شود، ظروف و قاشق‌های برداشتن بستنی مرتباً باید تعویض شود، بستنی را باید در قیف یا لیوان کاغذی استفاده کرد؛ زیرا ریختن بستنی در ظرف‌های بلور و مخلوط کردن آن با هم، عامل سرایت بیماری می‌شود.

منبع: روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران

انتهای پیام/72

 

 

 

اخبار مرتبط:

تصاویر/ خوشمزه ترین بستنی های دنیا

رضا بستنی: پاپ و برلوسکونی مشتری بستنی من بودند

وجود روغن پالم در کیک های تولد و عروسی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads