کد خبر: 77545 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 آوریل 2015 - 11:52

تناقض‌گویی‌ها در کابینه بالا گرفت؛

سخنگوی دولت سخنان وزیر اقتصاد را کذب دانست

وزیر اقتصاد که سال گذشته از تهیه لیست 10 میلیون ثروتمند و آمادگی برای حذف یارانه آنها خبر داده سپس اظهارات خود را تکذیب کرده بود، شب گذشته عنوان کرد: فرآیند حذف یارانه های نقدی در دهک های درآمدی بالا آغاز شده است. امروز اما سخنگوی دولت در ادعای متفاوتی گفته است: یارانه هیچ‌کس قطع نشده است.

به گزارش خوبان: علی طیب نیا شب گذشته در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این پرسش که آیا ۵ دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه های نقدی حذف می شوند یا خیر گفت: در مورد یارانه ها باید از آقای ربیعی سوال شود زیرا مسئولیت حذف یارانه های نقدی بر عهده ایشان است اما فرآیند شناسایی و حذف شروع شده و ادامه دارد.

طیب نیا در باره تعداد افرادی که از دریافت یارانه های نقدی حذف شده اند گفت: تعداد این افراد هنوز مشخص و قابل ذکر نیست اما می توان اشاره کرد که کماکان تعداد قابل ملاحظه ای از دریافت یارانه های نقدی حذف نشده اند.

اظهارات متناقض نوبخت

کمتر از 24 ساعت از بیان سخنان وزیر اقتصاد، محمدباقر نوبخت اظهارات متفاوتی را بیان کرد و به تناقض گویی‌ها درباره حذف یارانه‌ نقدی دامن زد.

سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، در پاسخ به برخی خبرها مبنی بر قطع یارانه اقشار پردرآمد از سوی دولت، گفت: یارانه هیچ گروهی قطع نشده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بودجه ۹۴ را با تاخیر به دولت ابلاغ کرده، بنابراین ما هنوز نتوانستیم آئین‌نامه حذف یارانه پردرآمدها را در دولت تصویب کنیم.

سخنگوی دولت درباره برخی خبرها درباره حذف یارانه نان، خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد و تمامی اخبار در این خصوص غیرواقعی است و تنها قرار است برخی نانوایی‌ها آزادپز شوند.

از سوی دیگر برخی از یارانه بگیران عنوان کرده اند که یارانه نقدی آنان از فروردین ماه قطع شده است.

می‌گویند در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد

هنوز روشن نیست که علت تداوم تناقض گویی دولتمردان در این باره و پنهانکاری آنان از مردم چیست اما برخی ناظران سیاسی این موضوع را بی ارتباط با انتخابات پیش رو نمی دانند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در جلسه انتخاباتی شورای مرکزی این حزب که روز 29 فروردین تشکیل شد، گفت: امسال سال سختی است. قیمت نفت کماکان پایین است و درآمد دولت ناچیز. در بحث یارانه‌ها اگر بخواهیم به همه یارانه پرداخت کنیم ۱۵-۱۶هزار میلیارد تومان کسری داریم. الآن برخی بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد را مطرح می‌کنند و برخی حذف کل یارانه‌ها را مطرح می‌کنند. گروهی هم می‌گویند که در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد.

 

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads