کد خبر: 77240 - تاریخ: شنبه، 18 آوریل 2015 - 11:48

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام نمود:

هلاکت عزت ابراهیم الدوری معاون صدام+ عکس

عزت ابراهیم الدوری معاون صدام و اصلی ترین مهره تحت عقب رژیم سابق عراق در عملیاتی در منطقه حمرین کشته شد؛

به گزارش خوبان، عزت ابراهیم الدوری معاون صدام و اصلی ترین مهره تحت عقب رژیم سابق عراق در عملیاتی در منطقه حمرین کشته شد؛ خبری که کریم موسی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق تایید کرد.

کریم موسی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در عراق ضمن تایید خبر کشته شدن عزت ابراهیم الدوری معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق در منطقه حمرین گفت که نیروهای داوطلب مردمی صبح امروز موفق شدند تا با تکیه بر اخبار اطلاعاتی دقیق از محل اختفای عزت الدوری و بدون هیچگونه کمک نیروهای‌ ائتلاف بین المللی، وی را به هلاکت برسانند. عزت الدوری در یک عملیات تعقیب و گریز دو ساعت و نیمه همراه با 6 نفر همراهش به هلاکت رسیده است.‎

پیش از این پایگاه خبری عراقی سومریه نیوز به نقل از رائد الجبوری استاندار صلاح الدین از کشته شدن عزت ابراهیم الدوری معاون دیکتاتور سابق عراق در عملیاتی در حمرین خبر داده بود. وی گفت: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت عزت ابراهیم الدوری در جریان عملیاتی در منطقه حمرین در نزدیکی میادین نفتی “علاس” شدند.

 

 

تصویر منتشر شده از جسد منتسب به معاون کشته شده صدام حسین
هلاکت عزت ابراهیم الدوری 1 هلاکت عزت ابراهیم الدوری 2 هلاکت عزت ابراهیم الدوری 3

 

بدر هادی العامری روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: اقدامات از طریق آزمایش “دی ان دی” برای اطمینان یافتن از اینکه جسد فرد کشته شده متعلق به عزت الدوری است، در جریان است. هلاکت عزت الدوری در منطقه المحصوره بین ناحیه العلم و کوهستان حمرین صورت گرفت. نیروهای تیپ پنجم داوطلب مردمی با شرکت نیروهای داوطلب مردمی ناحیه العلم در شرق تکریت عصر امروز توانستند عزت الدوری تروریست را بعد از شناسایی یک کاروان متشکل از سه خودرو از جمله یک دستگاه خودروی دو دیفرنسیل و دو دستگاه خودروی پیک آپ در منطقه المحصوره به هلاکت برسانند. کار برای آزمایش “دی ان دی” نمونه برداری شده از جسد در جریان است.

خبر کشته شدن معاون اول سابق صدام حسین رئیس جمهور عراق و نایب رییس شورای رهبری انقلاب عراق تا سال ۲۰۰۳ بارها اعلام شده بود. وی مهمترین مقام ارشد حزب منحله بعث عراق است که تاکنون توسط نیروهای ائتلاف و دولت عراق دستگیر نشده‌است. در ورق‌های پاسور مقام‌های ارشد بعثی تحت تعقیب که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند عزت ابراهیم «شاه خاج» است و جایزه ده میلیون دلاری برای دستگیری وی تعیین شده‌است.

عزت ابراهیم چند روز پس از اعدام صدام حسین از سوی طرفداران حزب بعث عراق به عنوان رهبر جدید حزب بعث معرفی شد. وی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ دو پیام ویدئویی منتشر کرده و تمام نیروهای ملی اسلامی عراق را به ائتلاف با یکدیگر و مقاومت در مقابل دولت بغداد فراخوانده‌است.

ابراهیم از پیروان طریقت صوفیه نقشبندیه است و رهبر معنوی ارتش مردان نقشبندیه محسوب می‌شود که از گروه‌های شورشی فعال برای مقاومت علیه نیروهای خارجی مستقر در عراق و دولت بغداد است. در جریان حمله نیروهای دولت اسلامی عراق و شام در سال ۲۰۱۴ بسیاری از عزت ابراهیم به عنوان یکی از فرماندهان پشت پرده شورشیان در شمال عراق یاد می‌کنند.

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads