کد خبر: 77222 - تاریخ: جمعه، 17 آوریل 2015 - 18:45

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است/ چشم امید ملت مظلوم یمن به ایران اسلامی است

امام جمعه خمام گفت: طنز تلخ تاريخ اين است که پادشاهي فاسد عربستان که تاکنون رنگ انتخابات را به خود نديده و پاسخ کوچک‌ترين انتقاد را با هزار ضربه شلاق مي‌دهد، مي‌خواهد از مشروعيت رئيس جمهور يمن حمايت کند و با بمباران، دموکراسي را به مردم يمن هديه دهد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: اوّل ماه رجب ولادت امام باقر(عليه‌السلام) است که به پيشگاه امام زمان(عج)، مقام عظماي ولايت و عموم مؤمنين تبريک عرض مي‌کنيم.

 

امام جمعه خمام با اشاره به در پیش بودن « لیله الرغائب» در نخستین شب جمعه ماه رجب گفت: ازجمله شب هاى بزرگ و با عظمت ماه رجب، شب جمعه اول اين ماه است که معروف به«ليلة الرغائب» يعني «شب آرزوها» است و فضيلت بسيار دارد.  اعمال مخصوصى‏ در اين شب ذكر شده كه به ‏واسطه آن اعمال، بركات و پاداش فراوان بر انسان سرازير مى‏ شود.

 

حجت الاسلام عاشوری افزود: در حديث است شب جمعه اول اين ماه، احياء، بيدارى و نيايش فضيلت ويژه دارد و موجب دست‏يابى به عطاياى ارزشمند حضرت پروردگار است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به حرمت ماه رجب، فلسفه تحريم جنگ در چهار ماه حرام را، پايان دادن به جنگ‏ هاى طولانى و وسيله ‏اى براى دعوت به صلح و آرامش دانست و تصریح کرد: هنگامى كه جنگ‏جويان چهار ماه از سال اسلحه را بر زمين گذاشته و صداى چكاچك شمشيرها خاموش گردد و مجالى براى تفكر و انديشه به ‏وجود آيد، احتمال پايان يافتن جنگ بسيار زياد است.

 

وی با بیان این که در اين ايام يک حکومت فرسوده عربستاني که مدعي مسلماني هم هست، با تمام توانش به يک ملت مسلمان مظلومي به نام کشور يمن حمله کرده است اظهار داشت: اين روزها در برابر ديدگان مردم دنيا به‏ ويژه سازمان ها و مجامع بين‏ المللى ازجمله صليب سرخ جهانى و شوراى امنيت سازمان ملل و ديدبان حقوق بشر و… اتفاقات دردناكى تا سر حد ايجاد فاجعه انسانى در كشور مظلوم يمن جريان دارد.

 

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: چشم اميد ملت مظلوم يمن كه اين روزها سخت‏ ترين فشارهاى نظامى و اقتصادى و سياسى را از ناحيه قدرت هاى سلطه‏ گر بين ‏المللى و منطقه‏ اى تحمل مى‏ کنند، به حمايت ها و كمك هاى ملت و دولت غيور ايران اسلامى است.

 

خطیب جمعه خمام با خطاب قرار دادن رژیم سعودی گفت: طنز تلخ تاريخ اين است که پادشاهي فاسد عربستان که تاکنون رنگ انتخابات را به خود نديده، حتي يک حزب نمايشي هم ندارد و پاسخ کوچک‌ترين انتقاد را با هزار ضربه شلاق مي‌دهد، مي‌خواهد از مشروعيت رئيس جمهور يمن حمايت کند و با بمباران، دموکراسي را به مردم يمن هديه دهد.

 

وی دستاورد عملی تجاوز آل سعود به یمن را اتحاد یمنی ها دانست و اضافه کرد: دستاوردهاي عملي اين تجاوز، اتحاد يمني‌ها اعم از سني، شيعه و زيدي‌ها و صدبرابر شدن تنفر تاريخي يمني‌ها از همسايه سعودي خود خواهد بود.

 

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads