کد خبر: 76900 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آوریل 2015 - 13:09

با حضور استاندار گیلان؛

شهردار جدید رشت معارفه شد + تصاویر

مراسم معارفه شهردار رشت با حضور اعضای شورا و معاونان استاندار در دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خوبان: دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران در دفتر كار استاندار برگزار شد سفرکاروان تدبیر و امید به گيلان  را فرصتی ارزشمند برای توسعه استان دانست افزود : سفر رئیس جمهور از جمله خواسته های عمومی مردم عزیز گیلان بود و انشاء ا… دیدار مردمی رئیس جمهور با حضور گیلانیان مهمان نواز  در شهر رشت برگزار خواهد شد.

وی دیدار  با نخبگان، علما و ایثارگران، سرمایه‌گذاران و برگزاری جلسة شورای اداري و نشست خبري را از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در اين سفر عنوان کرد و افزود : در این سفر شاهد حضور جمعی از وزرا و معاونین رئیس جمهور نیز خواهیم بود.
نماينده عالي دولت در گيلان  اظهار داشت : در سفر 2 روزه كاروان تدبير و اميد  به گیلان بازدیدهایی نیز تعین گرديده  و حضور پر برکت ایشان را نیز خواهیم داشت.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت حضور مردمی در این سفر تأکید کرد و افزود : استقبال از رئیس جمهوری از همه گرایشها وسلایق انجام میشود و محدود به جریان خاصی نیست و همه مردم در این استقبال مشتاقانه حضور دارند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در چند ماه گذشته جلسات کاری متعددی در تهران و گیلان با حضور وزرا و معاونین رئیس جمهور در خصوص پروژه های سفر برگزار شد افزود : در نشستي که با حضور رئیس جمهور برگزار شد علي رغم مشکلات تأمین اعتبار ایشان عنایت ویژه ای داشتند و بسیاری از پروژه هایی که به دنبال آن بودیم انشاء ا… در این سفر تحقق خواهد يافت ..

دکتر نجفی از برگزاري نشست با شورای ایرانیان خارج از کشور در تهران خبر داد و افزود : این نشست که در خصوص سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و با اولویت گیلانیان و تمامي کسانی که علاقمند به توسعه سرمایه گذاری در گیلان هستند برگزار شد و با استقبال خوب سرمايه گذاران مواجه گرديد .
نماينده عالي دولت در گيلان  افزود : تا روز گذشته تعداد 54 سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند كه این فرصت خوبی برای توسعه گیلان به شمار مي رود .
استاندار گيلان خبر داد : در مراسمی که  با حضور 70 نفر از روسای بانک‌ها، سازمان‌ها، نهادهای بخش خصوصی برگزار شد توانمندی‌های استان معرفی شد.
وی با اشاره به عقب ماندگی های استان در بخش های مختلف از جمله آب ، راه وآسفالت روستایی، آزاده راه و بزرگراه اظهار داشت : در 18 ماه گذشته الحمدا… بخشی از اين عقب ماندگی‌های جبران شد اما کافی نیست.
دكتر نجفي ميزان تورم در استان را 2 درصد پایین تر از متوسط کشوری اعلام کرد و افزود : باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری در استان کاهش یافته اما برای ما قابل قبول نیست.
استاندار گیلان شهر رشت را پیشانی و فخر استان دانست و افزود : تمامی افرادی که به این شهر سفر می‌کنند در رابطه با استان ما قضاوت می‌کنند .
استاندار گیلان بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری در حوزه های شهری نيز تأکید کرد و افزود : اعتبارات محدود دولتی و امکانات عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان در حوزه های مختلف شهری با این جمعیت بالا و خدمات گسترده نخواهد بود لذا توسعه سرمایه گذاری حوزه شهری از جمله اولویت های مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

دكتر نجفي بر ضرورت ساماندهی پسماند شهری تأکید کرد و افزود : تفکیک زباله از مبدا از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه سهم عظیمی از بودجه‌های شهری که باید صرف عمران و آبادانی شود هزینه جمع‌آوری زباله مي شود افزود :  در زمینه فعال کردن کمپوست و کود آلی تلاش‌های خوبی صورت گرفت اما ایجاد کارخانه زباله سوز با اعتبارات دولتی پاسخگو نخواهد بود که باید بدنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه باشيم .
دكتر نجفي بر لزوم توسعه سرانه فضای سبز شهري تاكيد كرد و افزود : در طرح جامع رشت 8 تا 10 متر مربع فضاي سبز براي هر نفر در نظر گرفته شده است  كه بايد با برنامه ريزي هدفمند در جهت ارتقاء اين سرانه تلاش كنيم .
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه پروژه‌ جمع آوری آب های سطحی در طی 2 سال گذشته افزود : بايد تمركز لازم براي تكميل پروژه جمع آوري آبهاي سطحي صورت گيرد تا نواقص موجود برطرف شود.
دکتر نجفی بر ضرورت زیباسازی و مبلمان شهری تأکید کرد و افزود : باید در زمینه توسعه حمل و نقل شهری از وجود منطقه آزاد بیشتر بهره گیریم.
وی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی لازم در جهت کاهش مخاطرات زیست محیطی تأکید کرد و افزود : وضعیت منطقه سراوان باید مشخص شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بيان اينكه مدیران شهری باید درخصوص توسعه حوزه هاي مختلف شهری برنامه داشته باشند و این مهم محقق نخواهد شد جز با اتحاد و همدلی تصريح كرد : بايد تلاش كنيم تفاوت ها را کاهش دهیم و نقاط مشترک را پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه شهر رشت امروز نیازمند نگرش جدید در بحث مدیریت شهری است افزود : مطمئناً همه شما دغدغه حل مشکلات شهری شهروندان را دارید و باید از فرصت خدمتگذاری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
دکتر نجفی افزود : ممکن است در نوع نگرش بایکدیگرتفاوت داشته باشید امااین تفاوت ها نباید شما را از هدف اصلی که خدمت گذاری به شهروندان است دور کند.
استاندار گیلان بر ضرورت بهره گيري بيشتر از حضور و مشارکت مردمی تاكيد كرد
وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای در انتخاب شهردار نقش داشتند افزود : مردم ما را امین خود قرار داده‌اند و از ما طلب خدمت دارند .
استاندار گیلان گفت : شهردار رشت، شهردار تمامی اعضای شورا و شهروندان است.
وی عدالت در رسیدگی به مناطق، انضباط مالی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهری را از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری عنوان کرد و افزود : باید شهرداری رشت با فضای مثبت و جدیدی مشغول به فعالیت شود.
 

صابر رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت : باتوجه به اینکه 90 درصد جمعیت استان از شهر رشت خدمات می‌گیرند امیدواریم در حوزه های مدیریت شهری و بخش‌های مختلف از اعتبارات سفر بهره مند شویم.
وی اظهار داشت : از 218 میلیارد تومان بودجه محقق شده در شهرداري در سال گذشته 140 میلیارد تومان آن به بودجه جاری اختصاص یافت و این نشان دهنده این است که رقم بودجه جاری از بودجه عمرانی بیشتر است که این خوب نیست.

رئیس شورای شهر رشت شهردار جدید را آشنا با امورات شهری دانست و افزود : امیدوارم عقب ماندگی در طی مدتي که شهردار نداشتیم جبران گردد.

ثابت قدم شهردار جديد رشت نيز در اين نشست با بيان اينكه انشاء ا… بتوانم خدمت گذار خوبي براي مردم باشم افزود : بايد وظايف شهرداري را به نحو احسن انجام دهيم و با سرعت دادن به امور،  فضا را براي اعتماد سازي سوق دهيم .

در پایان این نشست دکتر نجفی ضمن تقدير از زحمات كريم سرپرست  با اهداء حکم وزیر کشور ، ثابت قدم را به عنوان شهردار جدید رشت معرفی کرد .

 

jpg3657 jpg3658 jpg3659 jpg3660 jpg3661 jpg3662 jpg3663

 

 

منب: روابط عمومی استانداری گیلان

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads