کد خبر: 76850 - تاریخ: دوشنبه، 13 آوریل 2015 - 18:21

تأملی بر اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام/

جنجال‌ آفرینی‌های جدید”آیت‌الله”/کدام یک از نزدیکان هاشمی حق مردم را ضایع کرد؟/خاطراتی که تمام شدنی نیست

هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب باز هم صحنه را برای یکه تازی خود فراهم دیده و در سخنانی اعلام داشت: اگر می‌بینید برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند، همان‌هایی هستند که قبلاً امام را هم اذیت می‌کردند.

به گزارش خوبان، هاشمی رفسنجانی روز گذشته در همایش بانوی انقلاب باز هم صحنه را برای یکه تازی خود فراهم دیده و سخنرانی یک جانبه خود را انجام داد.


وی در جایی از صحبت های خود گفت: امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد؛ بله این مصیبت است و این زن‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود، چه می‌شود؟

 

آنچه که در خصوص این سخنان از هاشمی می توان گفت این است که قطعاً موضوع بد حجابی در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از معضلات جامعه اسلامی امروز هم بدحجابی است.

 

از طرف دیگر باید به هاشمی یادآور شد که در حال حاضر خوشبختانه فرد بی گناهی در زندان های جمهوری اسلامی وجود ندارد و هرکس در حال گذاراندن دوران محکومیت خود است؛ شاید برخی از این افراد نزدیکان آیت ا… باشند اما قطعاً این موضوع به منزله غیر قانونی بودن این زندانی ها نیست.

 

ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که این روز ها حقوق مردم توسط کسانی ضایع می شود که با اقدامات نسنجیده خود موجب آسیب رساندن به مردم و دست درازی به بیت المال شده اند.

 

چند تن از متهمان بزرگ اختلاس و مفسدان اقتصادی تا کنون از نزدیکان آیت ا… بوده‌اند و با دست‌اندازی به بیت المال موجب تضعیف حقوق مردم شده‌اند.

 

هیچ‌کس منکر رابطه رحیمی و هاشمی رفسنجانی نیست؛ استانداری که برای ورود هاشمی رفسنجانی حتی تراکتورها را گلکاری کرده و به استقبال وی روانه می کند.

 

از طرف دیگر مهدی هاشمی پسر آیت ا… جزء کسانی بود که علیرغم تلاش های زیاد و فشار های همه جانبه بر روی پرونده اش، به خاطر مشکلات مالی به حبس محکوم شده و در حال حاضر هم اعتراض خود را در خصوص حکم خود اعلام کرده است.

 

این انتظار از آیت ا… می رود که مانند بسیاری دیگر از مسئولین دیگر که فرزندانی نا خلف داشتند و برای مصلحت نظام به مجازات فرزندان خود تن دادند، رفتار کند که قطعاً مصلحت نظام بر مصلحت خاندان هاشمی اولویتی بسیار بالاتر دارد.

 

هاشمی رفسنجانی در جای دیگر از اظهارات خود گفت: رهبری در زمان انتخابات (92) با صراحت گفتند رأی مردم حق‌الناس است. این به این معناست که اگر کسی حقی بر گردن کسی داشته باشد این حق ساقط نمی‌شود و خدا هم نمی‌بخشد چون خدا عادل است پس چطور به خودمان حق می‌دهیم آن کسی که مردم می‌خواهند وارد شود (رأی بیاورد) نگذاریم بیاید و آن کسی که مردم نمی‌خواهند را مسلط کنیم؟
هاشمی

هربار که به انتخابات نزدیک می شویم باید به دنبال ایجاد یک حاشیه از سوی هاشمی رفسنجانی در آن دوره از انتخابات بگردیم؛ مقام معظم رهبری در خصوص همه انتخابات ها این سخن را در جواب کسانی گفتند که انتخابات را زیر سوال برده بودند.

 

خوشبختانه همه انتخابات ها در کشور در صحت و سلامتی برگزار شده است و هرکجا که شک و شبهه ای هم ایجاد شده است با ترتیب اثر دادن اعتراض ها این شبهات برای مردم آشکار شده است.

 

ساز و کار نظارت شورای نگهبان برای احراز صلاحیت کاندیداها بحثی است که در قانون اساسی گنجانده شده است تا مانع از ورود افراد مسئله دار به عرصه انتخابات شود.

 

این موضوع که آیت ا… در کلکسیونی از انتخابات شرکت کرده و نتوانسته است رأی بیاورد دلیلی بر زیر سوال بردن سلامت انتخابات نیست؛ بهتر است آیت ا… سعه صدر خود را بالا برده و در مقابل شکست های انتخاباتی محکم تر باشد.

 

اگر هاشمی توان شکست در انتخابات را ندارد بهتر است از ابتدا در انتخابات حاضر نشود تا دیگر سلامت انتخابات هم زیر سوال نبرد.

 

باید به آیت ا… یادآور شد که همین سخنان بدون پایه و اساس درباره انتخابات در سال های گذشته به ویژه در دوران فتنه 88 باعث شد تا زمینه ای برای فتنه 88 فراهم شود.

 

نامه بدون سلام و والسلام هاشمی رفسنجانی در دوران انتخابات سال 88 زمینه ساز فتنه ای شد که خسارت های جبران ناپذیری را به کشور زد.

 

شاید این سخنان حاشیه ساز آیت ا… در حالی که دو انتخابات بزرگ در کشور را پیش رو داریم سر آغاز حاشیه های زیادی خواهد بود که یادآور خاطرات تلخ فتنه 88 برای مردم است.

 

آیت‌الله هاشمی در ادامه اظهار کرده است که اگر می‌بینید برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند، همان‌هایی هستند که قبلاً امام را هم اذیت می‌کردند.

 

این در حالی است که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و سکان دار این انقلاب اسلامی، در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس تأکید کردند که باید با منتقدین رفتار درست و مناسبی داشت و نباید به منتقدان توهین و یا آنها را تحقیر کرد.

 

مقام معظم رهبری همچنین فرمودند: تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است. من مردم عزیزمان را به بی‌تفاوتی دعوت نمیکنم، به نظارت نکردن دعوت نمیکنم؛ آنها را به اهتمام در مسائل اساسی کشور دعوت میکنم؛ امّا اصرار میکنم که برخوردها نه از سوی مردم نسبت به مسئولین و نه از سوی مسئولین نسبت به منتقدین، تخریبی نباید باشد؛ نه تحقیر باشد، نه اهانت باشد.

 

رهبری در ادامه تأکید کردند: ممکن است در یک قضیّه‌ای، یک عدّه‌ای دغدغه داشته باشند؛ دغدغه داشتن جرم نیست؛ دلواپس بودن جرم نیست. میتوانند کسانی حقیقتاً نسبت به یک مسئله‌ی مهم و حسّاس کشور، احساس دلواپسی و دغدغه‌مندی کنند؛ هیچ مانعی ندارد؛ امّا این به‌معنای متّهم کردن نباشد، به‌معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد. از آن طرف هم دولت و طرف‌داران دولت به کسانی که ابراز دغدغه و دلواپسی میکنند، بایستی اهانتی نکنند.

 

از سویی قرار  دادن دو واژه دلواپس و خشک مذهب در کنار همدیگر کار شایسته ای نبوده و از سوی دیگر امام خمینی بار ها فرمودند ملاک حال فعلی افراد است؛ عده‌ای در زمان امام از ایشان حمایت می کردند اما پس از رحلت امام خمینی(ره) نه تنها در مسیر انقلاب و آرمان های امام خمینی حرکت نکردند، بلکه با فعالیت ها و توطئه های خود به نظام جمهوری اسلامی آسیب های زیادی وارد کردند.

 

اگر امروز کسانی انتقاداتی به عملکرد دولت دارند، دلیل نمی شود که به آنها تهمت زد و آنها را خشک مذهب دانست؛ چرا که قطعاً همه اقدامات دولت یازدهم در مسیر انقلاب اسلامی نبوده و گاهی دولتی ها اقداماتی انجام می دهند که با آرمان های امام راحل فاصله دارد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد کاندیداتوری خود در سال 84 برای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم، چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم اما سخنرانی‌ها و ملاقات‌ها بود. همسر امام مرا خواست و به من گفتند امام این انقلاب را به دست شماها سپردند آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کردم و پذیرفتم.

 

این اولین باری نیست که آیت ا… خاطراتش با امام و خانواده او را بیان می کند؛ باید به هاشمی یادآور شد که بهتر بود خاطرات خود را در زمان حیات افراد مطرح می کرد.

 

خاطراتی که این روز ها آیت ا… نقل می کند گاهی در تناقض با اصل آرمان های امام و انقلاب اسلامی است و همین موضوع شک در صحت این خاطرات را تشدید می کند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/37

 

 

 

اخبار مرتبط:

در بین روحانیون بهتر از امام نداشتیم که انقلاب کردیم!/ اکثریت مردم این وضع را قبول ندارند!/ اصرار عجیب بر شورایی کردن رهبری

هاشمی: صدا و سیما علائم تفرقه پخش می کند

هاشمی: دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده‌اند/ از تریبون مجلس دروغ می‌گویند

رفسنجانی جزو ۱۰ دانشمند برتر دنیاست!

سکوت سایت هاشمی در قبال نتیجه انتخابات مجلس خبرگان

هاشمی رفسنجانی: باید تفسیری مردمی‌تر از ولایت فقیه در اختیار جامعه قرار دهیم

خاتمي: اهداف ما با هاشمی مشترک است/ دوست داریم روحانی هم به جمع ما بیاید


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2015/04/14 - 00:33
    پاسخ

    امان از این دنیا که بعضی ها حتی تا لحظه مرگ هم حاضر نیستند دست ازش بکشن

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads