کد خبر: 76735 - تاریخ: یکشنبه، 12 آوریل 2015 - 13:00

«خانم وزیر»؛ فیلمی برای پیاده سازی سیاست های آمریکایی در مذاکرات هسته ای+تصاویر

سناریوی فیلم خانم وزیر طوری طراحی شده است که به صورت هدفمند در صورت شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای، مقصر اصلی این شکست را تهران معرفی می کند؛ چرا که شخصیت این فیلم تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این مذاکرات انجام داده است.

به گزارش خوبان به نقل از راه دانا، همزمان با برگزرای مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 5+1، سریال آمریکایی «خانم وزیر» در این کشور به نمایش گذاشته شد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که وزیر امورخارجه آمریکا در گیر شرایط سختی در عرصه سیاسی قرار گرفته و به دنبال توقف فعالیت رآکتور هسته ای ایران است.

 در ادامه این فیلم نشان می دهد که طرف‌های غربی بعد از مخالفت ایران با توقف برنامه هسته‌ای بر استفاده از گزینه نظامی علیه ایران تاکید دارند؛ اما الیزابت مک‌کورد ضمن اصرار بر استفاده از روش های صلح امیز و دیپلملاتیک با پذیرفتن خطرات سفر به تهران،وزیرخارجه ایران و نماینده سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل را متقاعد می کند که در مقابل توقف فعالیت های هسته ای و پذیرش بازرسی ،بخشی از تحریم ها علیه ایران برداشته شود و مانع از بروز جنگی دیگر در خاورمیانه می شود.

 پس از نمایش این سلسله مذاکرات،  رئیس جمهور آمریکا نیز از سیاست «چماق و هویج» او استقبال کرده و او را در این مسیر همراهی می کند.

3

این موارد تنها بخشی از خلاصه سریال آمریکایی«خانم وزیر» است که در 21 قسمت از شبکه CBS امریکا پخش شد.سریال خانم وزیر سعی دارد زندگی وزیرخارجه ایده آل آمریکا را به تصویر بکشد.

 خانم الیزابت مک‌کورد دارای شخصیتی آرمان گرا،مصمم و مهربان است که می‌خواهد به مخاطبان نشان دهد که در کنار مدیریت زندگی شخصی به راحتی می تواند دنیا را نیز اداره کند. مک کورد در این فیلم برای پایان دادن به درگیری ها و قتل و عام یک کشور فرضی در قاره افریقا، کاخ سفید را مجبور به دخالت دیپلماتیک و ارسال کمک های بشر دوستانه می‌کند.

 وی همچنین در اقدامی دیگر، به عنوان یک بانوی مهربان برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک در مورد پرونده هسته ای ایران، ضمن متقاعد کردن مخالفان داخلی، رابطه کاخ سفید با هم‌پیمان استراتژیک و مهم خود یعنی کانادا را به خطر می اندازد.

 در اثنای سریال، چندین بار تاکید می‌شود که رئیس جمهور «شیراز» (به جای روحانی) قرار است از آمریکا دیدن کند و بزرگترین مذاکرات صلح تاریخ با ایران در حال انجام است.

 MADAM SECRETARY

نییورک پست با اشاره به برخی از خط و مشی های این سریال نوشت: “این سریال تلاش دارد به مخاطب بقبولانند که آمریکا در حل و فصل صلح آمیز مناقشات سیاسی و نظامی دنیا از هیچ کاری فروگذار نیست و حتی حاضر است رابطه خود با متحدانش (کانادا) را برهم بزند اما با دشمنانش (ایران) دست دوستی بدهد.”

 پخش این سریال هم زمان با مذاکرات تیم هسته‌ای در حالی صورت گرفته است که غرب به ویژه آمریکا ید طولایی در استفاده از رسانه در هدایت نامرئی افکار عمومی و آماده سازی ذهن مخاطب به منظور پذیرش خطوط فکری سیاست مداران دارد.

 از طرف دیگر برخی کارشناسان، هالیوود را جاده صاف کن  و مبلغ سیاست های امریکا می‌دانند؛ همان سناریویی که ما پیشتر نیز در مورد توجیه حمله آمریکا به افغانستان و عراق و یا پروژه ایران هراسی از هالیوود شاهد بودیم.

 آلدوس هاکسلی، نویسنده و فیلسوف انگلیسی، در مورد کنترل ذهن توسط رسانه می گوید:”… قربانی هدایت ذهن، خود را قربانی نمی داند؛ برای او دیوارهای زندان نامرئی هستند و او خود را آزاد می پندارد، درحالی که بردگی ذهن او کاملا هدفمند است…”.

5

در این سریال نیز به نظر می رسد دستهای پشت پرده در شبکه CBS تلاش دارند با توجه به جنگ زرگری کنگره آمریکا و نتنانیاهو با اومابا در مورد مذاکرات ایران و 5+1، این موضوع را در ذهن مخاطب خود تزریق کند که کاخ سفید با وجود مخالفت های داخلی برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک در مورد پرونده هسته ای ایران، حتی رابطه خود با اسرائیل را نیز به چالش کشیده است.

 سناریوی این فیلم طوری طراحی شده است که به صورت هدفمند در صورت شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای، مقصر اصلی این شکست را تهران معرفی می کند؛ چرا که شخصیت این فیلم تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این مذاکرات انجام داده است.

 گزارش از سعید سعیدی راد

 انتهای پیام/113


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads