کد خبر: 76357 - تاریخ: سه‌شنبه، 7 آوریل 2015 - 14:04

استفاده از ظروف یک بار مصرف در ادارات دولتی گیلان ممنوع شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ادارات دولتی استان گیلان ممنوع شد.

به گزارش خوبان، حجت شعبانپور استفاده از ظروف یک‌بار مصرف را در اداره‌های دولتی گیلان ممنوع اعلام کرد و گفت: سال گذشته فعالیت جدی در حوزه پسماند آغاز شده و این فعالیت‌ها در سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

وی از ممنوع شدن استفاده از ظرف یک‌بار مصرف در اداره‌های دولتی گیلان براساس مصوبه کارگروه پسماند خبر داد و گفت: تفکیک زباله از مبدأ، آموزش دانش‌آموزان، ساماندهی مراکز دفن زباله و… از جمله مصوبه‌های کارگروه مذکور است.

شعبانپور با اشاره به استفاده از پلی‌استایرن در ساخت ظرف یک‌بار مصرف، بیان کرد: تجزیه ظرف مذکور در طبیعت ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال زمان نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خواستار خارج شدن ظرف یک‌بار مصرف از جنس پلی‌استایرن در جامعه شد و تصریح کرد: دنیا دیگر از ظرف مذکور استفاده نمی‌کند.

ظروف یکبار مصرف

وی به جایگزینی ظرف یک‌بار مصرف با منشاء گیاهی اشاره کرد و گفت: ظرف یک‌بار مصرف با منشاء گیاهی در مدت شش ماه در طبیعت تجزیه می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

شعبانپور با بیان اینکه ممنوع شدن ظرف یک‌بار مصرف در اداره‌های دولتی با دستور استاندار گیلان به دستگاه‌های دولتی بخشنامه شده است، خاطرنشان کرد: همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرستان در اجرای بخشنامه مذکور حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد مبنی بر جایگزین کردن ظرف یک‌بار مصرف با منشاء گیاهی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: سال ۹۴ موضوع پسماند با جدیت در استان پیگیری می‌شود تا مواد غیرقابل تجزیه وارد طبیعت نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/287

اخبار مرتبط:

کدام ظروف یک بار مصرف برای پذیرایی از عزادارن مناسب است؟


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads