کد خبر: 76296 - تاریخ: دوشنبه، 6 آوریل 2015 - 18:57

رئیس کل دادگستری گیلان:

443 هزار پرونده در گیلان در سال 93 مختومه اعلام شد

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ورود 430 هزار پرونده به سیستم قضایی گیلان در سال 93 گفت: سال گذشته تعداد 443 هزار پرونده در دادگستری استان مختومه شد و 13 هزار پرونده باقی‌مانده از سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در جمع اعضای شورای قضایی گیلان با اشاره به نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توسط مقام معظم رهبری در سال 94 اظهار کرد: سال گذشته تعامل خوبی در زمینه مذکور در استان وجود داشت و امیدواریم سال جاری بهتر از سال گذشته باشد.

وی به جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته در سال 93 اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به شرایطی که رقم خورده، امیدواریم مسائل اقتصادی بهتری برای استان اتفاق بیفتد.

سیاوش‌پور تصریح کرد: دستگاه قضایی در ارائه راهکارهای قانونی به منظور تامین امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول از ورود 430 هزار پرونده به سیستم قضایی گیلان در سال 93 خبر داد و بیان کرد: سال گذشته تعداد 443 هزار پرونده در دادگستری استان مختومه شد و 13 هزار پرونده باقی‌مانده از سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

افزایش 252 درصدی اختصاص اعتبارات به گیلان

استاندار گیلان نیز در جمع مذکور به وجود وحدت و همدلی بسیار خوب در استان اشاره کرد و گفت: سال 94 توسط مقام معظم رهبری به شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» مزین شده و باید با تمام توان برای تحقق این نامگذاری تلاش کنیم.

محمدعلی نجفی وحدت و همدلی در کاهش مشکلات در بخش‌های مختلف را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای گیلان اقدام‌های خوبی انجام داده است.

وی از افزایش 2.5 برابری اعتبارات عمرانی سال گذشته نسبت به سال 92 در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال 93 با توجه به کاهش قیمت نفت و مشکلات اعتباری در بخش عمرانی توفیق‌های خوبی نصیب کشور و استان شده است.

نجفی با اشاره به رشد 252 درصدی اختصاص اعتبارات گیلان سال گذشته نسبت به سال 92، خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبارات مذکور به استان بی‌نظیر بوده است.

استاندار گیلان به سفر رئیس جمهور به‌زودی به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: حضور هیئت دولت فرصتی ارزشمند برای توسعه و تعالی استان محسوب می‌شود و باید از این فرصت به‌خوبی بهره بگیریم.

استاندار گیلان آرامش، امنیت و کسب و کار ایجاد شده در استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: توفیق‌های کسب شده به معنای برطرف شدن تمام مشکلات نیست و باید با تمام توان در برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.

وی با تاکید بر تامین آب زراعی در گیلان، اظهار کرد: سال گذشته با مدیریت اعمال شده، توانستیم در تامین آب زراعی موفق عمل کنیم ضمن اینکه با مشکل کم‌آبی در سال جاری مواجه هستیم.

نجفی خواستار استفاده از آب‌های سطحی در شالیزارها توسط کشاورزان شد و افزود: با توجه به بارندگی‌های روزهای گذشته بسیاری از آب‌ها به دلیل مهار نشدن وارد دریا می‌شود.

استاندار گیلان احداث سدهای لاستیکی در استان را ضروری خواند و بیان کرد: اگر نتوانیم آب داخل جلگه گیلان را مهار کنیم، همواره با مشکل تامین آب در استان مواجه می‌شویم.

وی بر فعال‌کردن کارخانه‌های تعطیل در گیلان تاکید کرد و گفت: امسال فضای کشور برای تحرک‌ بانک‌ها مناسبت‌تر است و از این طریق می‌توانیم کارخانه‌های غیرفعال را فعال کنیم.

نجفی با اشاره به حضور خوب دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی در نوروز امسال یادآور شد: ثبات در بازار از مطالبات مردم است.

استاندار گیلان خواستار توسعه سرمایه‌گذاری در دریا و ساحل شد و اظهار کرد: دریامحوری از جمله موضوع‌های انکارناپذیر در توسعه اقتصادی استان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads