کد خبر: 76254 - تاریخ: یکشنبه، 5 آوریل 2015 - 23:44

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی اعلام کرد:

استقبال کم مردم گیلان از مرغ منجمد

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: مرغ‌های منجمد و بسته‌بندی‌شده در دو مرحله مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌گیرند.

به گزارش خوباناگر بخواهیم گوشت مرغ را در یک کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی است. تردیدی نیست که مرغ جایگزینی سالم و مناسب
برای گوشت قرمز است.

مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می‌‏سازد.

افرادی که می‌‏خواهند مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می‌‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ است که در مقایسه با ران، چربی‌اش نصف است.

گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

مرغ منجمد

استقبال مردم از مصرف مرغ منجمد کمتر از مرغ گرم است

مرغ به دو صورت گرم و منجمد در بازار به فروش می‌رسد اما استقبال مردم از خرید مرغ منجمد کمتر از مرغ گرم است.

ابراهیم .ج یکی از ساکنان شهر رشت که دارای دو فرزند است در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: اگرچه مرغ منجمد ارزان‌تر از مرغ گرم است اما همسرم دوست ندارد که مرغ منجمد را مصرف کنیم.

از نظر استانداردهای سلامت مرغ‌های منجمد از رتبه بالاتری نسبت به مرغ‌های گرم برخوردارند

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مرغ منجمد دارای ارزش غذایی کمتری نسبت به مرغ گرم است اما من درستی این مطلب را نمی‌دانم.

مهناز.ت یک بانوی خانه‌دار ساکن شهرستان فومن به خبرنگار ایسنا گفت: سال گذشته که مرغ منجمد خریدم و از آن خورشت درست کردم فرزندم دچار دل درد شد و از آن به بعد از خرید مرغ منجمد پرهیز می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است این مشکل حتی در مصرف مرغ گرم هم پیش می‌آمد.

 مصرف مرغ منجمد نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، یوسفی مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: فروش مرغ‌های ذخیره‌شده به قیمت پنج‌هزار و 100 تومان به‌ علت عدم استقبال شهروندان، عملاً تأثیر قابل توجهی بر قیمت مرغ گرم داشت و بازار مرغ پرنوسان نشان داد.

وی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد مصرف مرغ منجمد نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید مصرف‌کنندگان بدانند که مرغ‌های منجمد و بسته‌بندی‌شده به‌علت آنکه در دو مرحله مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌گیرند، از نظر استانداردهای سلامت از رتبه بالاتری نسبت به مرغ‌های گرم برخوردارند.

یوسفی تأکید کرد: هرچند در کشورهای توسعه‌یافته نیز مرغ گرم عرضه می‌شود، اما واقعیت آن است که این مرغ‌ها پس از 72 ساعت به‌علت عدم داشتن شرایط بهداشتی برای مصرف تازه‌خوری، به‌صورت مرجوعی وارد چرخه صنعتی می‌شوند، اما معلوم نیست مرغ‌های گرم توزیع‌شده در داخل سطح شهر تهران پس از 72 ساعت مرجوع شوند.

 

انتهای پیام/97


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads