کد خبر: 76177 - تاریخ: یکشنبه، 5 آوریل 2015 - 14:18

خوبان خبر گزارش می دهد/

روند رو به رشد استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات شهری/ قانون در این خصوص چه می گوید؟ + تصاویر

متاسفانه امروزه زن پای ثابت اکثر تبلیغات رسانه ای شده است و در این میان تنها چیزی که اهمیت ندارد، شخصیت زن به عنوان یک انسان است.

به گزارش خوبان: به دست آوردن رضایت خاطر مشتریان و جلب توجه ایشان، اصلی ترین هدفی است که فروشنده یک کالا یا ارائه دهنده خدمات به دنبال آن می باشد.

از مهم ترین روش ها برای رسیدن به این مقصود، استفاده از تبلیغات رسانه ای در رسانه های دیداری، نوشتاری و تبلیغات شهری است.

رعایت قوانین و اصول شارع مقدس در این تبلیغات همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

متاسفانه چندسالی است که رویه و فرهنگ استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات به رسانه ملی ما و برخی رسانه های دیداری و نوشتاری دیگر و بیلبوردهای تبلیغاتی کشیده شده، بدون این که برایمان هشدار دهنده باشد.

تبلیغاتی که در نگاه اول، شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما با دقت بیشتر در می یابیم که این تصاویر به صورت ناخودآگاه بر روی ذهنمان ثبت و ضبط می گردد و در دراز مدت، بر روی زندگی مان اثراتی مخرب خواهد داشت.

استفاده از زنان، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نخستین بار در دهه های قبل از سوی رسانه های غربی به عنوان یک شیوه و قاعده کثیف برای جذب بیننده ارائه شد و امروزه زن پای ثابت اکثر تبلیغات رسانه ای شده است و در این بین تنها چیزی که ارزش ندارد شخصیت والای زن به عنوان یک انسان است.

با ادامه این روند رو به رشد، در بخش خمام نیز از اسفند ماه سال گذشته شاهد ورود این بیلبوردهای تبلیغاتی بودیم.

هر چند این روزها بمباران فرهنگی و تبلیغات استیل زندگی غربی، به وسیله ابزارهایی چون موبایل، تبلت و ماهواره اجازه هر گونه تفکر در خصوص اهداف پیدا و پنهان بانیان این نوع سبک زندگی را کم و گاهاً غیرممکن می کند، اما هوشیاری در مواجه به روند رو به رشد این گونه تبلیغات و مقابله با استفاده ابزاری از زنان، ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است، طبق ماده 11 دستورالعمل‌ اجرایی‌ تبلیغات‌ شهری‌ (محیطی‌)، « هرگونه‌ استفاده‌ ابزاری‌ از زن‌ در تبلیغات‌ ممنوع‌ است‌»

 

تصاویری که مشاهده می کنید، مربوط به دو تبلیغ شهری در ورودی شهر خمام از سمت رشت می باشد.

DSC06539

تبلیغات شهری در خمام2 تبلیغات-شهری-در-خمام1 تبلیغات شهری در خمام

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۶

  1. ناشناس
     | 2015/04/5 - 19:57
    پاسخ
    +2
    -1

    براتون متاسفم
    متاسفم که اجازه میدین مثل یه کالا ازتون استفاده کنن

  2. همدل
     | 2015/04/6 - 08:29
    پاسخ
    +1
    -1

    وقتی یه عکس بندازی و میلیون میلیون تومان پول بگیری خیلی چیزهای دیگه رو نمی بینی
    مخصوصا برای بعضی ها که دنبال شهرت و خودنمایی هستند ،البته این افراد رو نمیشه به همه زنان تعمیم داد چه زنان باعفت و باحیایی در این جامعه ما زندگی می کنند که بجهت حیا و عفافشان شاید کمتر به دید بیایند ولی در جایگاهی که قرار دارند بسیار موثر می باشند .

  3. شهرک مبل
     | 2015/04/9 - 17:03
    پاسخ
    0
    -3

    از اینکه این وب سایت بدون اجازه تصویر تبلیغاتی این فروشگاه رو قرار داده است مقوله ای است که از طریغ مراجعه قانونی از طرف این فروشگاه پیگیری خواهد شد اما در مورد نظر همدل عرض شود که ما از زن به هیچ وجه استفاده ابزاری نکردیم و نخواهیم کرد این تصویر بیان گر کانون گرم دو خوانواده و خاطره ی خوشیست که از خرید از این فروشگاه بجای مانده است قابل ذکر است تصویر خانمی که در عکس مشاهده می نمایید تصوییر صاحب این فروشگاه می باشد .
    استفاده ابزاری زمانی رخ می دهد که جنسیت فرد ابزاری برای جلب توجه مخاطبان باشد نمونه بارز را می توانید در تبلیغات خارجی ملاحظه نمایید .

    • خوبان
       | 2015/04/9 - 18:02
      پاسخ

      كاربر محترم؛ اولا در مطلب ذكر شده در سايت اسمي از شركتي آورده نشده است.
      ثانيا: اين كه مي گوييد خانمي كه عكسش گذاشته شده صاحب اين فروشگاه مي باشد تغييري در اصل موضوع ايجاد نمي كند.

  4. شهرک مبل
     | 2015/04/9 - 20:30
    پاسخ
    0
    -1

    شما به لحاظ قانونی حق این رو ندارید که تصویری که مربوط به مجموعه ی خاصی است را بدون اجازه صاحب اثر در وب سایت خود قرار دهید ثانیا معنای استفاده ابزاری کاملا مشخص است و بند 11 به هیچ عنوان حضور زنان در تبلیغات محیطی را نفی نمی کند

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads