به گزارش خوبان: به دست آوردن رضایت خاطر مشتریان و جلب توجه ایشان، اصلی ترین هدفی است که فروشنده یک کالا یا ارائه دهنده خدمات به دنبال آن می باشد.
از مهم ترین روش ها برای رسیدن به این مقصود، استفاده از تبلیغات رسانه ای در رسانه های دیداری، نوشتاری و تبلیغات شهری است.
رعایت قوانین و اصول شارع مقدس در این تبلیغات همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
متاسفانه چندسالی است که رویه و فرهنگ استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات به رسانه ملی ما و برخی رسانه های دیداری و نوشتاری دیگر و بیلبوردهای تبلیغاتی کشیده شده، بدون این که برایمان هشدار دهنده باشد.
تبلیغاتی که در نگاه اول، شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما با دقت بیشتر در می یابیم که این تصاویر به صورت ناخودآگاه بر روی ذهنمان ثبت و ضبط می گردد و در دراز مدت، بر روی زندگی مان اثراتی مخرب خواهد داشت.
استفاده از زنان، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نخستین بار در دهه های قبل از سوی رسانه های غربی به عنوان یک شیوه و قاعده کثیف برای جذب بیننده ارائه شد و امروزه زن پای ثابت اکثر تبلیغات رسانه ای شده است و در این بین تنها چیزی که ارزش ندارد شخصیت والای زن به عنوان یک انسان است.
با ادامه این روند رو به رشد، در بخش خمام نیز از اسفند ماه سال گذشته شاهد ورود این بیلبوردهای تبلیغاتی بودیم.
هر چند این روزها بمباران فرهنگی و تبلیغات استیل زندگی غربی، به وسیله ابزارهایی چون موبایل، تبلت و ماهواره اجازه هر گونه تفکر در خصوص اهداف پیدا و پنهان بانیان این نوع سبک زندگی را کم و گاهاً غیرممکن می کند، اما هوشیاری در مواجه به روند رو به رشد این گونه تبلیغات و مقابله با استفاده ابزاری از زنان، ضروری به نظر می رسد.
گفتنی است، طبق ماده 11 دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری (محیطی)، « هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات ممنوع است»
تصاویری که مشاهده می کنید، مربوط به دو تبلیغ شهری در ورودی شهر خمام از سمت رشت می باشد.
انتهای پیام/21
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
سوارکاران خمامی در رقابتهای استانی به ۱مدال طلا و ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند
مهدی رحیمی به مدال برنز رسید
قضاوت مرنضی نوروزی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی
«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد