کد خبر: 76158 - تاریخ: شنبه، 4 آوریل 2015 - 12:43

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

سفر 6 ميليون و 600 هزار نفر در نوروز امسال به گيلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اقامت 6 میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، رضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ورود مسافران نوروزی در گیلان اظهار کرد: در نوروز امسال 6 میلیون و 600 هزار نفر در گیلان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه 144 هزار و 883 نفر از جاذبه‌های متنوع گیلان بازدید کردند، افزود: ماسوله، قلعه‌رودخان و موزه میراث روستایی بیشترین بازدیدکنندگان را داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توزیع مسافران نوروزی را از گردنه حیران تا چابکسر ذکر کرد و یادآور شد: با تبلیغات محیطی و همراهی رسانه‌ها مسافران زیادی از تمام نقاط گردشگری استان بازدید کردند.

وی برگزاری جشن‌های نوروزی را در جذب گردشگران موزه میراث روستایی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با فعالیت‌های فرهنگی در موزه میراث روستایی تلاش کردیم فضای پرنشاط و شادابی را رقم بزنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه گیلان بیش از یک‌هزار واحد اقامتی را برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده بود، خاطرنشان کرد: 74 هتل، 21 هتل آپارتمان، 66 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، 786 منزل استیجاری، 202 واحد پذیرایی بین‌راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافری و… برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده بودند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اسکان میهمانان فرهنگی یادآور شد: آموزش و پرورش نیز با بیش از 3 هزار کلاس تجهیز شده پذیرای بیش از 36 هزار مسافر بود.

این مسئول گیلان را دارای جاذبه‌های بسیار زیادی دانست و متذکر شد: جاذبه‌های گیلان هر ساله تعداد زیادی از مسافران را در تمام فصول سال به طرف خود جذب می‌کند.

به گزارش فارس، در نوروز جاری 389 واحد آموزشی در قالب 3 هزار و 34 کلاس و 12 خانه معلم با 498 تخت در هشت شهرستان گیلان برای اسکان مسافران فرهنگی توسط آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/150


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads