کد خبر: 76034 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 آوریل 2015 - 11:56

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد:

در روز طبیعت 2500 تن زباله در گیلان تولید می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا در روز طبیعت دو هزار و 500 تن زباله در گیلان تولید شود.

به گزارش خوبان: محمد رضا برجی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرارسیدن روز 13 فروردین اظهار کرد: 13 فروردین روز انس با طبیعت است.

وی با بیان اینکه در این روز انسان به دامن طبیعت پناه می‌برد، افزود: توجه و درک طبیعت در روزی که متعلق به آن است، بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه این استان آب سالم، هوای سالم و خاک سالم را با هم دارد، تصریح کرد: شایسته نیست نسبت به طبیعتی که این همه نعمت را بدون منت به ما داده، نامهربان باشیم.

وی با ابراز گلایه از برخی مسافران نوروزی که اقدام به ریخت و پاش زباله در نقاط مختلف استان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مختلفی که صورت گرفته، ریخت و پاش زباله در محل استقرار مسافران دیده شده که صحنه‌ای تاسف‌بار است.

برجی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری زباله هیچ هزینه‌ای ندارد، ادامه داد: حتی نیازی به کیسه زباله نیست و مسافران و گردشگران با خریدهایی که انجام می‌دهند، می‌توانند از همان پلاستیک خرید برای ریختن زباله استفاده کنند.

وی از مسافران نوروزی خواست فردا در روز طبیت در حفظ و نگهداری محیط ‌زیست گیلان بکوشند و زباله‌های تر و خشک را از یکدیگر تفکیک کرده و آن را به نزدیک‌ترین مکان خدماتی و تحویل دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان متذکر شد: با توجه به حجم مسافران نوروز پیش‌بینی می‌شود در روز سیزده نوروز 2 هزار و 500 تن زباله در گیلان تولید شود که رقم بسیار بالایی است.

وی حفظ و رعایت نظافت محیط زیست را مورد تاکید مسافران و گردشگران نوروزی قرار داد و خاطرنشان کرد: در روز انس با طبیعت، بیاییم همه با هم با طبیعت مهربان‌تر باشیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads