کد خبر: 76008 - تاریخ: چهارشنبه، 1 آوریل 2015 - 15:56

آندو کاپیتان جدید فوتبال ایران/

خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی + عکس

جواد نکونام پس از انجام 151 بازی ملی برای همیشه از بازی های ملی خداحافظی کرد. با خداحافظی جواد نکونام از بازی های ملی از این به بعد آندرانیک تیموریان را باید با لقب کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران خطاب کرد.

به گزارش خوبان، نکونام در جام جهانی و جام ملت ها عملکرد خوبی داشت و در دو بازی شیلی و سوئد هم توانست علاوه بر گلزنی، عملکرد خوبی داشته باشد. روز دوشنبه خیلی از ملی پوش ها و اعضای کادر فنی از نکونام خواستند که با تیم ملی ادامه دهد و خداحافظی نکند اما نکونام در تصمیمی که برای که برای همه آنها غیر منتظره بود، از بازی های ملی خداحافظی کرد.

خداحافظی نکونام

 

اشک های کاپیتان ایران پس از بازگشت تیم ملی به هتل و صرف شام، برای بازیکنان و مربیان بسیار تلخ بود و باعث شد فضایی احساسی در اردو شکل بگیرد. بازیکنان تیم ملی از این تصمیم او شوکه شده بودند و به او می گفتند بهتر بود با این آمادگی، همچنان به بازی های ملی اش ادامه می داد. نکونام اما قصد داشت پیش از اینکه آمادگی اش را از دست بدهد از رقابت های ملی کنار بکشد و سرانجام مقابل سوئد این کار را کرد.

نکته اینجاست که هیچکس از خداحافظی نکونام خبر نداشت و هیچ تدارکی هم برای این کار صورت نگرفته بود. کاپیتان تیم ملی حتی پس از پایان بازی هم سریعا به رختکن رفت و در آنجا هم حرفی از خداحافظی نزد اما پس از بازگشت تیم ملی به هتل، ناگهان خبر خداحافظی اش را اعلام کرد. کارلوس کروش هم سریعا به این خداحافظی واکنش نشان داد و او را بهترین کاپیتان در دوران مربیگری اش خواند.

جواد نکونام در صد و پنجاه و یکمین بازی ملی اش توانسته بود 39 گل وارد دروازه حریفان کند و در شب خداحافظی اش نیز موفق شد گل بزند و با خاطره ای خوش از بازی های ملی خداحافظی نمود.

تصویری که در زیر می بینید، ساعاتی قبل از بازی ایران و سوئد گرفته شد که به نوعی عکس گودبای پارتی نکونام و کروش با ملی پوش ها و تیم ملی بود.

عکس خداحافظی نکونام

هنوز کسی از آینده نکونام خبر ندارد ولی شنیده می شود احتمال کناره گیری او از بازی های باشگاهی هم در پایان فصل زیاد خواهد بود. کاپیتان تیم ملی قصد دارد پس از اتمام دوران بازیگری اش به صورت جدی کار مربیگری را با حضور در کلاس های پیشرفته آغاز کند اما فعلا همچنان به بازی های باشگاهی فکر می کند.

آندو کاپیتان جدید تیم ملی

با خداحافظی جواد نکونام از بازی های ملی از این به بعد آندرانیک تیموریان را باید با لقب کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران خطاب کرد. حالا وظیفه آندرانیک تیموریان سخت تر از قبل است. بازیکن ارمنی تیم ملی که حتی در حضور نکونام هم سعی کرده تا نقش یک مدیر را بازی کند.

تیموریان

آندو که برای نخستین بار در سال 1384 به تیم ملی “ب”ایران دعوت شد پس از درخشش در تیم ابومسلم خراسان توسط برانکو ایوانکوویچ پایش به اردوی تیم بزرگسالان باز شد و از همان زمان تا به حال عضو تیم ملی بوده و 83 بازی برای ایران انجام داده است.او در مدت 10 سال حضورش در تیم ملی فقط یک بار بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است و آن هم دربازی مقابل بلاروس بوده است. در تاریخ 75 ساله تیم ملی ایران تاکنون 60 بازیکن بصورت رسمی کاپیتان تیم ملی بوده اند؛ یعنی از ابتدای بازی با بازوبند کاپیتانی وارد بازی شده و مراسم ابتدای بازی را با کاپیتان حریف انجام داده اند.

تیموریان که شخصیت جالبی دارد و همیشه سعی کرده تا در اردوهای تیم ملی آدم شوخ طبعی باشد در کنار این شوخی ها نشان داده که می تواند تیم را در شرایط مختلف رهبری کند.او بارها در حالی که نکونام در میانه میدان کاپیتان ایران بوده نقش یک مدیر را به خوبی بازی کرده است و حالا پس از خداحافظی نکو از تیم ملی اوست که باید تیم ملی ایران را رهبری کند.

آندرانیک که حالا باید در نوشته ها به او لقب کاپیتان تیم ملی را داد بعد از مارکار آقاجانیان دومین بازیکن ارمنی تاریخ تیم ملی است که بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بندد. مارکار در بازی دوستانه با ترکمنستان در عشق آباد که اردیبهشت 1375 برگزار شد، به عنوان اولین بازیکن ارمنی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته بود.

 

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads