کد خبر: 75789 - تاریخ: یکشنبه، 29 مارس 2015 - 21:11

درخواست دانشجویان از وزیر خارجه:

جناب آقای ظریف! لغو سفر اردوغان به تهران کمترین اقدام در واکنش به اظهاراتش است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به وزیر امور خارجه کشورمان، لغو سفر رئیس‌جمهور ترکیه به کشورمان را کمترین اقدام در واکنش به اظهارات ضدایرانی وی دانست.

به گزارش خوبان: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره اظهارات ضدایرانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به وزیر امور خارجه کشورمان نامه‌ای نوشت.

متن کامل این نامه به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و تحیت بهار همدلی و همزبانی دولت و ملت

از آنجا که در گرماگرم مذاکرات نفس‌گیر با کشورهای ۱+۵ به سر می‌برید، بسیار کوتاه مسئله مهم دیگری را که مربوط به حوزه سیاست خارجی است با شما در میان می‌گذاریم.

همان‌طور که مستحضرید اظهارات بی‌پایه و اساس رئیس‌جمهور ترکیه درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران طی روزهای گذشته مطرح شده است و مبنای تحلیل‌ها در رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

شبکه‌های معاند از چندی پیش و با استفاده تمام و کمال از اظهارات نسنجیده یکی از مشاوران ارشد ریاست محترم جمهور خط خبری «تشکیل امپراطوری ایران در منطقه» را پی گرفته‌اند.

ما، شما و همه ملت ایران مستحضریم که این سخن گزافی بود و جز بار زحمت بر گرده مسئولین دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی مابه‌ازای دیگری نداشت.

این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه که سابقه طولانی در حمایت از گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تکفیری دارد نباید بی‌پاسخ بماند. واکنش جنابتان نسبت به «ایران‌هراسی» اردوغان که روز به روز میان مردمش منفورتر می‌شود، حداقلی به نظر می‌رسد و انتظار آن است که جواب این گستاخ گویی‌ها را در همان شأن دیپلماتیک اما به‌زبانی که برای مردم دوست و برادر ما در منطقه قابل فهم باشد بفرمایید، تا دروغ بزرگی که متأسفانه کج‌فهمی‌های داخلی و استکبارمنشی حکام برخی کشورهای منطقه آن را ترویج داده است، بیش از این برای جمهوری اسلامی هزینه‌زا نباشد. لغو کردن سفر اردوغان به تهران که قرار است در آینده نزدیک رخ دهد شاید کمترین اقدام برای صدور این پیام باشد.

متأسفانه این اظهارات نسنجیده و این تحلیل‌های پسینی شبکه‌های معاند درباره سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی رقم خورد که پاسداران دلیر مدافع مرزهای معنوی نظام اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای در بیرون راندن گروه‌های تکفیری به‌نفع مردم مظلوم منطقه صورت داده بودند. حال آنکه در شرایط فعلی، بزرگ حامیان گروهک وحشی داعش ایران را به فعالیت تروریستی متهم می‌کنند. آیا مسئولین محترم در دولت به این مسائل حساس نیستند؟

در حال حاضر نیز رژیم آل‌سعود دیگر حامی گروهک داعش با حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی کشورهایی نظیر ترکیه مردم مظلوم یمن را مورد تجاوز قرار داده است و شرایط اسفباری را برای مردم این کشور و منطقه به وجود آورده است. انقلاب مردم یمن بخش مهمی از تاریخ خواهد بود اگر مسلمانان منطقه من‌جمله مسئولین جمهوری اسلامی مانند گذشته واقف به وظایف ذاتی نظام اسلامی و عامل به آن باشند، که الحمدلله چنین نیز هست.

منطقه انبار باروت است و هرآینه تلاش‌های سربازان رشید دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه از اهمیت بسیار برخوردار است. امیدواریم در این شرایط حساس همه به وظایفی که بر دوش دارند، عمل کنند.

با آرزوی توفیق و صحت

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

 

انتهای پیام/93


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads