کد خبر: 75756 - تاریخ: یکشنبه، 29 مارس 2015 - 12:21

جاده اسالم؛ بهشت گیلان زمین/ تصاویر

اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست و جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه این منطقه را به بهشت ایران تبدیل کرده است.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران: جاده اسالم به خلخال  به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد و خنک برخوردار است، در اغلب اوقات بویژه در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران های سیل آسا بسته بود و مسافران تنها می توانند در این فصول از زیبائی های آن لذت ببرند.

 

3066548_398

 

این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چرا که جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه‌های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند.

3066549_850

 

این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چرا که جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه‌های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند.

 

3066550_134

 

ماههای اردیبهشت و خرداد این جاده پوشیده از گل‌های زیبای شقایق است که در فضای مه آلود جلوه دیگری دارد.
3066551_770
برای رفتن به این جاده خیال انگیز می‌توانید از راه مالرو که تنها مورد استفاده اهالی چند روستا و کوهنوردان و طبیعت گردان است، استفاده کنید. البته مسیر آسفالته اسالم به خلخال هم بی‌نظیر است جاده‌ای با شیب تند و پر از گردنه که اطراف آن پر است از درختان تنومند جنگلی و بوی رطوبت و طبیعی هزار رنگ.

 

3066552_225

 

یک ساعتی که در این جاده برانید بتدریج جنگل تمام می‌شود و بعد از آن ییلاق‌های زیبا با چمنزارهای سبز در انتظارتان است. مناظر زیبای دریاچه نئور، پیاده روی در ارتفاعات و مراتع روستای “سوباتان” از زیبایی این مسیر است.

 

3066553_887

 

در این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای دشت‌های سر سبز و دره‌های مه آلود کلبه‌های کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران است. بعد از گذر از دشت‌های سرسبز می‌توانید در سمت خلخال و روستاهای گردشگری اطراف آن حرکت کنید تا شاهد طبیعت جالب و روستاهای بکر و زیبای آن باشید.

 

3066554_301 3066555_381

 

منطقه‌ای که در تمام فصل تابستان، هوایی مطبوع دارد با نسیمی بسیار خنک که همواره در حال وزیدن است. در نزدیکی خلخال آب گرم معروفی به نام “کیوی” وجود دارد.

3066556_366 3066557_951

 

البته مسافران جنگل نوردانی که به این جاده سفر می‌کنند می‌توانند از مسیر روستای “نهالستان پیرسون” در 20 کیلومتری اسالم به خلخال وارد جنگل شده و از این مناطق زیبا و افسونگر طبیعی به سمت بالای جنگل و قله حرکت کنند تا به قله‌ای برسند که به دره “اشراف” معروف است، جایی که زیبایی و فریبندگی آن در حد کمال است؛ جایی مثل بهشت یا اصلا خود بهشت.

 

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads