کد خبر: 75699 - تاریخ: شنبه، 28 مارس 2015 - 20:05

به مناسبت روز جهانی ساعت زمین؛

با خاموش کردن یک چراغ به زمین فرصت نفس کشیدن دوباره دهیم

چراغ های ساختمان تاریخی شهرداری در طرح جهانی ساعت زمین که از سوی ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت اجرا می شود امشب به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: طرح ساعت زمین در سال 2007 میلادی برای اولین بار در استرالیا اجرا شده که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شده و به عنوان یک طرح جهانی مطرح شده است .

در این طرح روشنایی نقاط شاخص شهری، ساختمانهای اداری شهر و خانه های شهروندان به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و تشویق مردم به بهینه سازی مصرف انرژی، خاموش می گردد. با توجه به پیوستن ایران به شبکه جهانی ساعت زمین در سال 1390 و خاموشی برج میلاد بعنوان یک ساختمان شاخص شهری به مدت یک ساعت، همزمان با سراسر جهان و اهمیت آگاهی عمومی نسبت به این امر و گسترش مشارکت همگانی، ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت نیز در سومین سال متوالی، به اجرای این طرح در مورخ 8 فروردین 94 خواهد پرداخت .

روز جهانی ساعت زمین

در راستای اجرای این طرح در زمان مقرر، چراغ های ساختمان تاریخی شهرداری، معابر جلوی ساختمان و میدان شهرداری، به مدت یک ساعت از ساعت 20:30 الی 21:30 خاموش خواهد کرد.

این طرح در سراسر جهان بمنظور فرهنگ سازی و فراهم نمودن زمینه های توسعه پایدار در بهره مندی از منابع گوناگون انرژی و محیط زیست اجرا می شود.

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads