کد خبر: 75679 - تاریخ: شنبه، 28 مارس 2015 - 14:29

حجت الاسلام عاشوری در نخستین نماز جمعه خمام در سال 94:

روز طبیعت را با گناه آلوده نکنیم/ دشمنان تحمل ظهور یک « جمهوری اسلامی» دیگر در منطقه را ندارند

امام جمعه خمام گفت: رهبران انقلابيون در کشورهاي اسلامي بايد درس «دشمن‌شناسي» را از «انقلاب اسلامي ايران» بياموزند. درسي که «سيد عبدالملک الحوثي» و «سيد حسن نصرالله» آن را به خوبي آموخته‌اند، و امتحان خود را نيز با بالاترين نمره پس داده‌اند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در نخستین نماز جمعه خمام در سال 94، با اشاره به شعارهای مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال گفت: شعارهايي که رهبر معظم انقلاب، در ابتداي سالها انتخاب مي کنند، گرچه ضروري ترين نياز آن سالها مي باشد ولي اختصاص به آن سالها ندارد؛ بلکه براي همه‌ سالها مي باشد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به شعار سوال 94 «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار  داشت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به آيه اي از قرآن کريم، چهار شاخصِ«نماز، زکات، امر به معروف و نهي از منکر» را به عنوان شاخص هاي تشکيل دهنده نظام اسلامي برشمردند و افزودند: خداوند متعال وعده داده است، هر ملتي را که داراي اين شاخص ها باشد، نصرت دهد و از زير سلطه قدرتمندان جائر خارج کند.

 

خطیب جمعه خمام در ادامه به دوازدهم فروردین ماه، سالروز تاسیس نظام اسلامی در ایران اشاره نمود و آن را آرزوي دست‌نيافتني برای مسلمانان در طول تاريخ برشمرد که  با عنايت خداوند در اين دوره خاص به وقوع پيوست.

 

حجت الاسلام عاشوری در خصوص علت همه پرسی برای نظام حاکم در ایران گفت:  با توجه به اينکه شعار اصلي مردم در جريان انقلاب و تظاهرات متعددي که بر پا مي کردند، حاکميت جمهوري اسلامي بود. ولي حضرت امام(ره) بعد از پيروزي انقلاب در حاليکه رهبري آن را بر عهده داشتند و مي توانستند هر نوع حکومتي را که بخواهند حاکم کنند؛ ولي اين مسئله را به همه پرسي گذاشتند، تا مردم بر اساس يک انتخاب آزاد، نوع نظام آينده خود را انتخاب کنند.

 

وی روز طبیعت را يکي از سنت هاي تاريخي ملت ايران دانست و تصریح کرد:  در روز طبیعت سزاوار است به شکرانه اين نعمت خداوند از هرگونه فسق و فجور، فساد و تباهي و گناه و حرام، به دور باشیم و همه خانواده ها بتوانند در محيطي اَمن، همراه با شکوفايي و سرسبزي طبيعت به رشد فکري و معنوي برسند.

 

امام جمعه خمام افزود: آلوده کردن اينگونه نعمت ها به گناه و فساد، کفران نعمت است و خشم و غضب الهي را در پي دارد و صدماتش به دين و دنياي انسان وارد مي شود.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه در خصوص باور برخی مردم به نحس بودن روز سیزدهم فروردین گفت: هنوز هم آن رسومات جاهليت قبل از اسلام در ذهن برخي از افراد وجود دارد كه خيال مي‌كنند يك نحوه نحوستي در عدد سيزده وجود دارد. غافل از اينكه خير و شر امور در دست خداوند است. در هيچ آيه و روايتي هم نداريم كه شري براي عدد سيزده قرارداده باشند. راه ديگري هم براي اثبات شر بودنش نداريم.

 

وی اصل نحس بودن عدد سیزده را یک باور مسیحی برشمرد و خاطرنشان کرد: مسیحیان معتقدندکه درشام آخر حضرت عيسي‌(ع) با دوازده تن از حواريون که جمعاً سيزده نفر شرکت داشتند، نفر سيزدهم آنها خيانت کرده و منجر به مصلوب شدن حضرت‌عيسي(ع) شد. اين تفکر چنان در باورهاي مسيحيان جهان رسوخ کرده که در کشورهاي اروپايي وآمريکايي هيچ گاه سيزده نفر برسر يک سفره نمي‌نشينند. و يا ساختمان‌هاي آنها طبقه سيزدهم و هواپيماهايشان رديف سيزده ندارند؛ خالي مي‌گذارند. مي‌گويند شوم و نحس است در حاليکه شومي و نحس بودن در مخالفت کردن از دستورات حضرت عيسي(ع) است نه درچيزي که اصلاً هيچ تاثيري ندارد.

 

امام جمعه خمام در ادامه با محکومیت تجاوز عربستان به خاک کشور یمن گفت:  تهديد، تروريسم، جنگ، تحريم و فتنه‌انگيزي‌هاي مذهبي و ايجاد اختلاف‌هاي داخلي، ابزارهاي هميشگي آمريکا است. اينک آن هاعربستان را وادار کرده اند تا با حمله به اين کشور، جلوي انقلاب اسلامي یمن را بگيرد؛ لکن به اميد خداوند، همين تهاجم منجر به نابودي آل سعود خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، شباهت های انقلاب اسلامی یمن و انقلاب اسلامی در ایران در اسکتبار ستیزی است.

 

حجت الاسلام عاشوری در خصوص اهمیت تنگه « باب المندب» در جنوب یمن گفت: در اهميت يمن همين بس که تنگه استراتژيک «باب‌المندب» در جنوب اين کشور قرار دارد. عربستان سعودي که به دلارهاي نفتي وابسته است، بيشترين نفت خود را پس از تنگه هرمز، از اين تنگه عبور مي‌دهد؛ و 30 درصد نفت جهان نيز از اين تنگه صادر مي‌شود؛ و سالانه 21 هزار کشتي و نفتکش از همين مسير تردد مي‌کنند. ارتباط تجاري بين دو قاره آسيا و اروپا نيز صد در صد به اين تنگه وابسته است. تسلط انقلاب اسلامي يمن بر تنگه باب‌المندب و تسلط جمهوري اسلامي ايران بر تنگه هرمز، يعني در دست داشتن نبض اقتصادي جهان توسط محور مقاومت. حداقل يعني «تسلط بر شاهرگ حياتي عربستان سعودي».

 

وی، ارادت رهبران انقلاب یمن به ائمه اطهار را از دیگر عوامل موفقیت این انقلاب برشمرد و تصریح نمود: رهبران انقلابيون در کشورهاي اسلامي بايد درس «دشمن‌شناسي» را از «انقلاب اسلامي ايران» بياموزند. درسي که «سيد عبدالملک الحوثي» و «سيد حسن نصرالله» آن را به خوبي آموخته‌اند، و امتحان خود را نيز با بالاترين نمره پس داده‌اند.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان یادآور شد: با همه اين تفاسير بايد گفت که انقلاب يمن، هنوز راه پر فراز و نشيبي زيادي در پيش دارد و دشمنان نمي‌توانند ظهور يک جمهوري اسلامي ديگري را در منطقه تحمل کنند

 

انتهای پیام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads