کد خبر: 75597 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 مارس 2015 - 11:01

همراه با مسافران نوروزی در گیلان/

قایق سواری، تفرج محبوب مسافران انزلی

شهر ساحلی انزلی مقصد 90 درصد مسافران به گیلان است و قایق سواری و گردش در دریا و تالاب از محبوبترین و پرطرفدارترین تفریحات گردشگران محسوب می شود

به گزارش خوبان: در ساعات مختلف روز دسته دسته گردشگرانی را می بینی که جلیقه های نارنجی نجات به تن می کنند تا سوار بر قایق، به سیری در آب های ساحلی یا تالاب انزلی روند.

هم اکنون 23 شرکت تعاونی قایقرانی تفریحی با 252 قایق در قسمت های مختلف تالاب بین المللی انزلی فعال هستند و به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

بر اساس آمار ارائه شده تنها در نخستین روز فروردین ماه امسال، بالغ بر یک هزار نفر سوار بر قایق های تفریحی از تالاب و کانال بندر انزلی دیدن کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: با توجه به اینکه بندرگاه انزلی، تنها بندری در بنادر شمالی کشور است که مجهز به زیرساخت مسافری و گردشگری (پایانه مسافری دریایی بین المللی بندر انزلی) است و از طرفی وجود تالاب انزلی، گردشگری و تالابگردی را رونق بخشیده لذا در این خصوص سعی شده تا تمامی این امور با ایمنی کامل و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام پذیرد.

سید علی نعیمی یادآور شد: در جهت آمادگی کامل برای انجام سفرهای دریایی در سال 1394 بیش از 10جلسه برگزار و تمهیدات و تدارکات هرگونه سفر یا گردشگری دریایی پیش بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک مرحله کنترل و بازرسی قایق های تفریحی فعال در سطح استان گیلان انجام شد.

 

قایق سواری در انزلی

نعیمی متذکر شد: 15 شناور کوچک به عنوان همیار ناجی (sar) در بندرانزلی و بندر آستارا در امور ایمنی همکاری می کنند.

وی افزود: همچنین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جهت آگاهی گردشگران اقدام به نصب تابلو و توزیع جزوات اطلاع رسانی در خصوص نکات ایمنی برای گردشگری دریایی ایمن کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که بستری مناسب و ایمن برای گردش مسافران نوروزی در تالاب و دریا مهیا شود.

در جزوه های اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به گردشگران دریایی توصیه شده حتما جلیقه نجات بپوشند و تقاضای سرعت بالا و حرکات نمایشی ، نزدیک شدن به کشتی های کنار اسکله نکنند.

انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور و استان گیلان بشمار می آید.

این شهرستان ساحلی 35 اسکله قایقرانی دارد که 17 اسکله فعال است.

 

انتهای پیام/81


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads